האזינו: אור בזויות 225 – Silver Car Crash

סינגל חדש ללהקת הבנות הכי בועטת בלונדון, קטעי נאו-פסיכדליה ואסיד-רוק מדהימים, שירים מאוהבים עד מעל לראש ואחד חדש של ג'ואנה ניוסם בתוכנית הרדיו ומדור המוזיקה "אור בזויות"

נשיקה בפגוש. עבודה של אמן הרחוב דולק
נשיקה בפגוש. עבודה של אמן הרחוב דולק
26 באוקטובר 2015

לחצו על הפליי להאזנה לתוכניתאור בזויות משודרת ברדיו הבינתחומי. לאור בזויות בפייסבוק

[tmwdfpad]

Dum Dum Girls – "Take Care of My Baby"

אור בזויות נפתחת עם מתיקות אפלולית שטובעת בסאונד הגדול הזה שאפיין את להקות הבנות שהפיק פיל ספקטור בסיקסטיז, הרונטס והקריסטלז למשל. אם כי השיר הרומנטיש הזה לא יצא אי אז, אלא דווקא ב-2011, באי.פי של הדאם דאם גירלז, "He Gets Me High", שראה אור בלייבל סאב פופ.

Dee Dee (רפרנס לראמונז?) מהדאם דאם גירלז. צילום: יח"צ
Dee Dee (רפרנס לראמונז?) מהדאם דאם גירלז. צילום: יח"צ

Heliotropes – "Christine"

שנתיים אחרי אותו אי.פי של הדאם דאם גירלז (רפרנס ל"דאם דאם בויז" של איגי פופ?), הוציאה להקה נשית אחרת, ההליוטרופס, את אלבום הבכורה, "A Constant Sea", שהיה הרבה יותר קשוח וכסאחיסטי מהבנות שפתחו את השעה. עם זאת, בשיר שסוגר אותו, "Christine", הרומנטיקה והעדינות משתלטות על הכעס – וגם בו אפשר לשמוע את הסאונד המיתולוגי של ספקטור.

Heliotropes – A constant Sea
Heliotropes – A constant Sea

The Besnard Lakes – "The Spectre"

הרכב נאו-פסיכדליה אדיר ממונטריאול, קנדה שיותר אנשים צריכים להכיר. אם אהבתם את Spiritualized ואת הסאונד הפסיכדלי המרהיב שדייב פרידמן שיכלל עם להקתו, מרקורי רב, זאת הלהקה הבאה שתעופו עליה. ממליץ להתחיל עם האלבום "The Besnard Lakes Are The Roaring Night" מ-2010. "The Spectre" לקוח מהאלבום האחרון שהוציאה, בעל השם המופרך – "Until in Excess, Imperceptible UFO".

The Besnard Lakes. צילום: יח"צ
The Besnard Lakes. צילום: יח"צ

Majical Cloudz – "Silver Car Crash"

אני מאחל לכולנו להיות מאוהבים כמו דבון וולש ממג'יקל קלאודז. אבל אם זה יקרה, העולם ייחרב – זה בטוח. הלוואי עלינו כזאת אפוקליפסה.

"I want to kiss you Inside a car that’s crashing"
"I want to kiss you Inside a car that’s crashing"

Jacco Gardner – "The Ballad of Little Jane"

באסה שג'קו ביטל את הופעתו שהייתה מתוכננת להתקיים השנה במחוזותינו. בבלדה על ג'יין הקטנה אפשר לשמוע עד כמה הושפע המולטי אינסטרומנטליסט ההולנדי, מאחד, יהלום משוגע, שגם נהג לכתוב שירי ילדים קסומים הלוקים בבדידות נוראה.

ג'קו גארדנר. צילום: יח"צ
ג'קו גארדנר. צילום: יח"צ

David Bowie – "After All"

ועוד על ילדים, זה שיר מתוך אלבום הרוק הכבד, כביכול, של בואי, "The Man Who Sold The World" מ-1970. שיר שתמיד היה אחד הפייבוריטים שלי מתוך גוף היצירה המפלצתי של בואי, לא ברור לי למה הוא לא נחשב לאחת הקלאסיקות שלו. אגב, ב-8 בינואר יוציא בואי את אלבומו ה-25, שיקרא "Blackstar". החייזר טוען כי מדובר באלבום הכי מוזר שאי פעם הקליט.

Yo La Tengo – "I'm So Lonesome I Could Cry"

קלאסיקת אמריקן סונג-בוק של האנק וויליאמס זוכה לגרסת כיסוי נהדרת באלבום החדש של יו לה טנגו. שמעו גם את הקאבר המעולה שהם עשו לקיור, הנה:

Angel Olsen – "Hi-Five"

ציטוט מתוך "I'm So Lonesome I Could Cry" פותח את השיר המעולה הזה של אנג'ל אולסן, כך שלא יכולתי שלא לחבר אותו לקאבר של יו לה טנגו. והווייב של השיר? משהו כמו: "מה, גם אתה בודד? / תן כיף! – גם אני" (תרגום חופשי, מאוד, מתוך השיר).

Galaxie 500 – "Instrumental"

כשמו כן הוא, זהו קטע אינסטרומנטלי מתוך האלבום הנפלא, "Today" מ-1988 של אחת מחלוצות השוגייז. דרייב מעולה, ערימות של ריברב, כנהוג בז'אנר, ומקדם התמכרות גבוה במיוחד.

Galaxie 500 – Today
Galaxie 500 – Today

Clinic – "See Saw"

קליניק העיפו לי את הראש בימי התיכון עם שני האלבומים הראשונים שלהם, "Walking With Thee" ו-"Internal Wrangler", ששילבו ביט וינטאג'י אלקטרוני עם אדי הזיות מסוף הסיקסטיז. קטע האסיד-רוק הזה שלהם יצא ב-2012 באלבום "Free Reign", שכמו כל אלבומי הלהקה, ראה אור בלייבל המצוין דומינו רקורדס.

Moon Duo – "Night Beat"

את האלבום השלישי שלהם מון דואו הוציאו מוקדם יותר השנה, וכמו בקודמיו, גם בו הם מרביצים ברפטטיביות בהשראת Suicide, עם גרוב פסיכדלי ואלקטרוניקה טריפית. את מכונת התופים מחליף כאן המתופף ג'ון ג'פרי, שהצטרף לצמד סאני ימאדה וריפלי ג'ונסון (שחבר במקביל בהרכב ה[פ]סייק-רוק Wooden Shjips).

Moon Duo – Shadow of the Sun
Moon Duo – Shadow of the Sun

Singapore Sling – "Martian Arts"

סינגפור סלינג היא להקת פוסט-Pאנק מרייקויק, איסלנד, השואבת השראה מוזיקלית ממקורות דומים לאלו של Moon Duo, אבל לוקחת אותה למקום הרבה יותר אפל. ולראיה, שם האלבום: "סטיה, דיכאון ומוות". על הכיפאק.

Singapore Sling – Perversity, desperation and Death
Singapore Sling – Perversity, desperation and Death

Savages – "The Answer"

ב-2013 סאבאג'ס הלונדוניות הוציאו את אחד האלבומים הכי בועטים של השנים האחרונות, "Silence Yourself". חרשתי לו את הצורה. והנה צצה לה סנונית ראשונה מתוך האלבום השני שצפוי לצאת בקרוב! ויש גם קליפ חדש:

Joanna Newsom – "Divers"

אלבום חדש לג'ואנה ניוסם והפעם למזלנו הוא לא משולש, כך שאולי נצליח להשתלט עליו לפני שתוציא עוד אחד. החדש משלב מוזיקת בארוק, פולק אמריקאי מהמאה ה-19, מחשבות רבות על מושג הזמן, רעיונות שיכולים להפוך לסרט מדע בדיוני וכמובן את נגינת הנבל וקולה היפהפיים. כמו שבטח אתם כבר יודעים, במקרה שלה דרושה האזנה מעמיקה לשירים – הם מאוד מילוליים.

אור בזויות משודרת ברדיו הבינתחומי. לאור בזויות בפייסבוק