האזינו: אור בזויות 256 – The Shape I'm In

פסיכדליה, קאנטרי, גוספל ומלנכוליה לריכוך הנחיתה הקשה מפרימוורה סאונד. לא, זאת לא תוכנית סיכום פסטיבל, אלא יותר כמו שעה של הסתגלות למצב - עם מוזיקה מעולה

Forever Changes גרסת החתולים
Forever Changes גרסת החתולים
14 ביוני 2016

בשבוע שעבר לא הספקתי להעלות לכאן את התוכנית כי הייתי בחו"ל. הנה היא כאן לכל מי שפספס.

אור בזויות בפייסבוק. התוכנית משודרת בימי שני ב-13:00 ברדיו הקצה וברדיו הבינתחומי

[tmwdfpad]

 Yamantaka // Sonic Titan – "One"

הרכב קנדי ממוצא אסייתי (לא ממש מפורט מאיפה באסיה, אבל עושה רושם שיפני) שמשלב אופרה, סטונר ופרוג, אלמנטים אינדיאניים ופרפורמנס ארט מטורף. נחשפתי אליהם לראשונה בהופעה בפרימוורה 2014 ותוך כדי החזרה מהפסטיבל השנה, והנסיונות להסתגל בחזרה למציאות, נזכרתי בתדהמה שאחזה בי בהופעה שלהם. מתוך האלבום "Uzu" שיצא לפני שלוש שנים.

Don Nix – "The Shape I'm In"

מורידים הילוך עם מפיק מוזיקלי שעבד עם בלוזיסטים ענקיים כמו אלברט קינג, פרדי קינג, ג'ף בק וג'ון מייאל, אך כיוצר בפני עצמו נותר די עלום. החומרים של ניקס נגעו יותר בסאות'רן רוק, סול וגוספל והקטע היפהפה הזה לקוח מתוך אלבום הסולו הראשון שלו, "Living By The Days" מ־1971.

Don Nix – Living By The Days
Don Nix – Living By The Days

Dennis Wilson – "River Song"

האח שנחשב תמיד לפחות מוצלח בביץ' בויז, הסנדוויץ' בין בריאן וקארל וילסון, הוכיח את עצמו כמתופף, מפיק מוזיקלי, כותב שירים וזמר נהדר – ואף הוציא אלבום סולו מהמם ב־1977. "Pacific Ocean Blue" צריך להיות קלאסיקת קוק סבנטיז לא פחות מ־"Rumours" של פליטווד מק.

"I'm lookin' for some country life \ Some kickin' room no more city life, I want the river"

Dennis Wilson – Pacific Ocean Blue
Dennis Wilson – Pacific Ocean Blue

Gene Clark – "Spanish Guitar" [Live]

ג'ין קלארק הוציא את אלבום המופת הלא נורמלי "No Other" ב־1974, אך לא זכה להצלחה מיידית. עוד דוגמה לאלבום שזכה למעמד הראוי רק אחרי שנים. אבל דווקא בחרתי שיר שלקוח מתוך אלבומו היפה אף הוא – "White Light" – כאן בגרסת לייב מהופעה שהתקיימה באמצע הסבנטיז ועולה בהרבה על המקור שבאלבום. ג'ין קלארק היה יוצר ענק ואם עוד לא האזנתם ל־"No Other" – רוצה בבקשה.

"And the right and the wrong and insane \ And the answers they cannot explain \ Pulsate from my soul through my brain \ In a spanish guitar"

Gene Clark – Silverado '75 Live & Unrealesed
Gene Clark – Silverado '75 Live & Unrealesed

Love – "The Red Telephone"

האהבה של ארת'ור "לאב" לי ב־"Forever Changes" הייתה צבעונית מאוד, מה שאומר שהיא כללה גם לא מעט גוונים כהים, אפלים. משהו בשיר הזה כל כך מלא אימה לטעמי.

"They're locking them up today \ They're throwing away the key \ I wonder who it'll be tomorrow, you or me?"

Love – Forever Changes
Love – Forever Changes

Psychic Ills – "I Don't Mind" feat. Hope Sandoval

חוזרים מסיקסטיז והסבנטיז בחזרה לעכשיו עם קטע נהדר מהחדש של סייקיק אילז בדואט מופלא עם המלאכית הופ סנדובל, סולנית להקת מאזי סטאר. באלבום החדש שלהם, "Inner Journey Out" הלהקה מתכתבת עם השירים ששמענו קודם, עם הגוספל והקאנטרי־רוק. סייקיק אילז יופיעו ב־22 ביוני בלבונטין 7.

Psychic Ills. צילום: יח"צ
Psychic Ills. צילום: יח"צ

Mazzy Star – "California"

17 שנה אחרי האלבום "Among My Swan" חזרו מאזי סטאר עם האלבום "Seasons of Your Day" ב־2013 – וזה אחד השירים הכי יפים בו. אל סיבוב ההופעות שקידם את האלבום התלוו הסייקיק אילז ששמענו קודם כמופע הפתיחה.

Mazzy Star – Seasons of Your Day
Mazzy Star – Seasons of Your Day

Ox4 – "Sexual Fantasies"

הרכב ירושלמי שאני אוהב מאוד ומייחל שיחזור להופיע ולהקליט.

OX4 – Hyper
OX4 – Hyper

Morgan Delt – "Make My Grey Brain Green"

מוטציית השפעות של Love והרכבי פופ אקספרימנטליים מהחוף המערבי. מתוך אלבום הבכורה של דלט מ־2014.

Morgan Delt
Morgan Delt

Shannon &The Clams – "I Just Wasn't Made For These Times"

רק לפני שבוע זכינו לשמוע ברעננה את כל "Pet Sounds" של הביץ' בויז בלייב. ובכן, לכבוד 50 שנה לצאת האלבום הוציאו אנשי פסטיבל הסייק באוסטין, Levitation, אלבום מחווה בהשתתפות הבלאק איינג'לס, Night Beats, The UFO Club ועוד. את הביצוע הזה אהבתי במיוחד.

Levitation Festival’s A Tribute To Pet Sounds Compilation
Levitation Festival’s A Tribute To Pet Sounds Compilation

Psychic Ills – "Love Me Two Times"

ואם כבר באלבומי מחווה עסקינן, לפני שנתיים יצא "A Psyche Tribute To The Doors" עם הרייבונטס, קליניק והסייקיק אילז ששמענו קודם. אחלה קאבר, שאפילו שלא משנה המון בשיר, עדיין מצליח להפוך אותו למשהו שהוא לגמרי בסטייל של הלהקה המבצעת.

A Psyche Tribute To The Doors
A Psyche Tribute To The Doors

The 13th Floor Elevators – "Reverberation"

אם יש להקה של מוזיקה פסיכדלית שמזוהה יותר מכולן עם הגראז' והפסיכדליה של אוסטין, טקסס ושבלעדיה כנראה אף אחת מהלהקות שאזכרתי בשני השירים הקודמים לא היו קמות – אז זו The 13th Floor Elevators של רוקי אריקסון.

The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators
The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators

Teho Teardo & Blixa Bargeld – "DHX 2"

עוד הופעה מומלצת שעומדת לפקוד אותנו היא זו של המלחין האיטלקי טיהו טראדו יחד עם בליקסה ברגלד – איש הלהקות הבאד סידס (של ניק קייב) ואיינשטירצֵנדֵה נוֹיבּאוּטֵן. השניים יגיעו יחד ב־15 בספטמבר לרידינג 3 רגע אחרי שהוציאו אלבום מעולה יחד – "Nerissimo" שמושר בגרמנית, אנגלית ואיטלקית.

"Hope should be a controlled substance"

אור בזויות בפייסבוק. התוכנית משודרת בימי שני ב-13:00 ברדיו הקצה וברדיו הבינתחומי

לתוכנית 255