האזינו: הפלייליסט של טאטרן

לקראת הופעתם של טאטרן בתיאטרון גשר ברביעי (6.4), השלישייה המופלאה בחרה עבור טיים אאוט כמה מהשירים שנותנים להם השראה

טאטרן. צילום: זוהר ראלט
טאטרן. צילום: זוהר ראלט
3 באפריל 2016

טאטרן הם טריו אינסטרומנטלי הנע בין ג'אז ופוסט-רוק, המורכב מדן מאיו (תופים), אופיר בנימינוב (בס) ותמוז דקל (גיטרה). הלהקה הוקמה ב-2011, מאז הוציאו שני אלבומים ("Shvat" ו-"Soul Ghosts") ובשנה החולפת הופיעה מול אולמות מפוצצים בקהל, מהבארבי בתל אביב, דרך הופעות בירושלים, חיפה ובאר שבע, ועד הופעות מרכזיות בפסטיבלים. ביקשנו מהשלישייה המופלאה לבחור עבור טיים אאוט כמה מהחומרים שנותנים להם השראה, לקראת הופעתם הקרבה ברביעי (6.4) בתיאטרון גשר.

הבחירות של דן מאיו:

Happy Apple – "Density in Dan's Fan City"

לפני כמעט עשור הייתי עם אופיר באוזן השלישית וחפרתי קצת בדיסקים. שם גיליתי את Happy Apple לראשונה ומאז אני לא מפסיק להקשיב להם. זה אחד הקטעים הראשונים שלהם ששמעתי.

Christian Scott – "Tiny Desk Concert"

קריסטיאן הוא מקור להשראה. מאוד את הגישה שבה הוא ניגש לחצוצרה ואת מה שהוא מצליח להוציא מהנגנים שלו.

Fat Kid Wednesdays

זה ההרכב של מייקל לואיס, שאותו גיליתי דרך Happy Apple ומיד התאהבתי בנגינה שלו. הוא פתח אותי לז'אנר שלם של מוזיקה חופשית ושבורה שמתמקדת בביטוי נפש.

Charles Lloyd Quartet – "Sweet Georgia Bright"

אם להיות כן, אין לי הרבה מה להגיד על זה. זה פשוט יפה לדעתי.

הבחירות של אופיר בנימינוב

לונא אבו נסאר- "רכבת"

מוזיקאית שמבטאת את הכנות האנושית שלה, והאמירה האישית בצורה מושלמת דרך המוזיקה שהיא כותבת (בשיתוף עם המפיק המאוד מיוחד דרור רותם). שימוש מושלם במינימליזם חכם ורגיש.

Doctor B – "Trickster"

חבורה של שלושה יצורים מוכשרים והזויים (שבשיר הזה מארחים את נגה ארז) שקברו את עצמם בחדר שבו חקרו, ניסו, יצרו ובראו מוזיקה שנוגעת בי כל פעם מחדש. כשהייתי בהופעה שלהם, ברגע מאוד קטן של מודעות, מצאתי את עצמי בפה פעור, תופס את הראש, ולא מבין מהי המציאות האמיתית ביקום.

The O – "OMG"

כל פיסה מוזיקלית שההרכב הזה הוציא לאוויר העולם, נגע בי באיזשהי דרך מיוחדת, שעדיף שלא אמעיט בערכה, ואנסה להסביר אותה במילים. אחד החברים בהרכב, עומר שונברגר, הוא גם מוזיקאי ענק ,שהשפיע (ומשפיע) עליי מלא במהלך ההתפתחות שלי כמוזיקאי, ואני חב לו תודה עצומה.

הבחירות של תמוז דקל

John Frusciante – "The First Season"

ג׳ון כמו חבר אמת ואח קוסמי. זה אחד השירים האהובים עלי מתוך אלבום מאוד יפה ומלא אופי שלו שאני אוהב במיוחד.

Yoshihiro Hanno – "On Off Edit"

אמן מאוד מעניין שנתקלתי בו לאחרונה. יוצר מרקמים מיוחד שמושכים אותי פנימה. יודע להעביר אוירה ולהאויר עבירה עם יצירות אבסטרקטיות וביטים עם וללא ביט.

Jonny Greenwood – "Moon Trills"

מוזיקאי מטורף שלא מפסיק לרגש ולהפתיע אותי.