האזינו: הפלייליסט של קראנץ' 22

הטריו שהחליט בעקבות רעיון שעלה במקלחת, להתעסק עם "אליס בארץ הפלאות" ולהוציא אלבום קונספט פסיכדלי, בוחר עבור קוראי טיים אאוט כמה מהקטעים האהובים עליו

קראנץ' 22. צילום: אלעד ברנגה
קראנץ' 22. צילום: אלעד ברנגה
18 בפברואר 2016

הטריו קראנץ’ 22 החליט להוציא אלבום בהשראת הספר "אליס בארץ הפלאות". לא דבר שלא נעשה בעבר, אך כשהוא מגיע ממוחם הקודח של המתופף דן מאיו (טטרן), הפטפוניסט ארז טודרס (התפוחים) ונגן הפנדר רודס תומר ברוך, התוצאה יוצאת פסיכדלית ומקורית במיוחד. האלבום, ששמו "Crunch 22 mess with Alice's Adventures in Wonderland", יושק גם בגרסת ויניל לאספנים בהופעה ב-25 בפברואר במועדון הבסקולה בתל אביב. בינתיים, חברי הטריו חולקים עמנו כמה מההשפעות והקטעים האהובים עליהם:

הבחירות של ארז טודרס:

רוקפור – "חור בלבנה"

"כמו בהזיה אני חוזר לנקודה, שבה התחלתי אז ללכת בתקווה שלא לזחול, בתוך כל זה נדמה, אני מתקרב, עומד על הקצה". תיאור מדויק של היומיום שלי.

Funkadelic – "Alice in My Fantasies"

הרכב חלוצי בז'אנר הרוק השחור, שידע לשלב גרוב פ'אנק וריפים של גיטרות חשמליות ולהפוך הכל לסוס פסיכוטי קשוח שרץ קדימה אל הלא נודע. וגם להם היו מחשבות על אליס.

Aram Khachaturian – "Symphony no. 3 (Symphony Poem)"

זו סימפוניה בת פרק אחד, 25 דקות של פסיכדליה קלאסית לאורגן, 15 חצוצרות וכל מה שמסביב. יצירה שהופכת את המעיים, יוצרת קשרים חשמליים חדשים במוח ומערבלת את מעין הרגשות.

הבחירות של תומר ברוך:

Miles Davis – "Filles de Kilimanjaro"

נראה לי שבהיותי בתיכון שמעתי פחות או יותר כל מה שמיילס הקליט בין 1961 ל1974. בחרתי באופן מדגמי את הקטע הזה מ1968 שמסמל את המעבר של מיילס מהג׳אז האבסטרקטי של שנות ה60 לג׳אז-רוק של שנות ה70, ואחד מהקטעים שהדליקו אותי לראשונה על פנדר רודס.

Beyonce – "Countdown"

אני חולה על זמרות בלוז ורית׳ם אנד בלוז, החל מבילי הולידיי ועד FKA Twigs. זה שיר של ביונסה שאני ממש אוהב גם מבחינת השיר וגם מבחינת ההפקה המוסיקלית שהיא די אאוט.

Supersilent – "4.3"

לפני חודשיים הייתי בפסטיבל בחו״ל ונכנסתי במקרה להופעה של להקה נורבגית בשם Humcrush וזו היתה ההופעה הכי טובה ששמעתי בשנתיים האחרונות. הם כל כך אאוט שאין להם אף קטע ביו-טיוב אז בחרתי קטע של "Supersilent" שזה להקה אחרת של אותו קלידן. גם כן טירוף.

הבחירות של דן מאיו:

Black Dub – "Nomad" Live Off The Floor

זאת להקה שיצא לי לגלות בזכות המתופף Brain Blade, שאחריו אני עוקב ואחרי הפרויקטים בהם הוא משתתף. יש לו מגע זהב.

Eskmo – "We Got More"

הסרטון הזה משקף בעיני שילוב מושללם בין מוזיקה לוידיאו ארט.

Gelbart – "A New Language Atomic"

הסרטון הזה מעביר לי בצורה מושלמת את האבסורד של החברה המערבית שיותר ויותר משתלטת על שארית העולם ומחזקת אצל כולם את האשליה שיש לנו שליטה על המציאות בה אנו חיים.