סוגרים עונה: האזינו לבחירות המוזיקליות של שדרני התדר

רגע לפני שבתדר יסגרו עוד קיץ של פעילות ביקשנו משדרני התחנה להרכיב את הפסקול שאפיין את עונתה החמישית. האזינו לבחירות

2 בנובמבר 2014

גל כדן ("עיר של קיץ")

"Eduardo Mateo – "Yulele

בתכנית שלי ניסיתי להראות את הדומה והשונה בין סצינות מוזיקליות שונות בערים בכל העולם – לא רק מוזיקה לטינית של קרנבל, אלא גם רוק ופולק ודברים מקסימים ועמוקים שמסתתרים מאחורי הסטריאוטיפים שלנו. השיר הזה כבש אותי מהצליל הראשון.

כהן@מושון ("קלאסי קלטת")

נייג'ל האדמו"ר – "עסק שחור"

זה שיר העונה בשבילנו, כי סוף סוף הצלחנו להביא לתכנית את גיבור נעורינו והסנדק של הראפ הישראלי – נייג׳ל האדמו״ר. היה מפגש אדיר איתו, ובשביל דברים כאלה אנחנו עושים את התוכנית.

ליאור איינס ("מאקוסה")

Jimmy Solanke & The Junkers – E Je Ka Jo

ללא ספק שיר שתואם את אג'נדת התוכנית, שבה ניסיתי להביא סצינות מוזיקליות שהיו ביבשת השחורה בשנות ה-60 וה-70 ולא קיבלו מספיק תשומת לב. במקרה הזה רוקנרול מניגריה.

אורי וורטהיים ועופר טל ("רדיוטריפ")

"George Coleman – "Cool It Right

בשביל לרגש לא צריך יותר מתוף פח, שירה ושריקה.

עאלק לי ("שיעור גאוגרפיה")

"(The Alan Parsons Project – "Voyager (Alek Lee Remix

זה טיון שאני מאוד אוהב. ניגנתי אותו הרבה העונה ואשמח שאנשים ייחשפו אליו.

יואב מגריזו ואורי כהן ("One A Way Sound")

"Aba Kush – "Backattack

הטיון שאנחנו בחרנו הוא של אבאקוש – הרכב רוטס רגאיי מאנגליה שנוסד ב-1981, ונחשב גם להרכב הראשון בממלכה שרובו מורכב מנשים. מעבר לזה שהוא אחד מהטיונים האהובים עלינו, הוא גם בין הטיונים הראשונים ששמענו דרך סאונדסיסטם אמיתי והכה בנו שזוהי משימתנו כאוהבי מוזיקה – לבנות סאונדסיסטם ולהפיץ את הבשורה. גולת הכותרת הייתה שאחרי חיפושים של שנים מצאנו את התקליט ממש מתחת לאף בדפדוף בתקליטית מועדון הסווטו האגדי אשר עדיין נמצאת אצל גיל "ראסטה" בונשטיין. מקווים שהשיר הזה ישנה את חייכם כמו ששינה את חיינו.

שי לנדא ("מצב הים")

"Brian Hyland – "Sealed With A Kiss

יש שירים שאני קורא להם מאסטרפיס, בהם הכל נמצא במקום: לחן גאוני, עיבוד מושלם, נגינה מרגשת. שירים בהם לא חסר דבר ואין בהם דבר מיותר.

"חתום בנשיקה" הוא שיר כזה. מפתיחת הגיטרה האגדית של אל קיולה, דרך מפוחית הויברטו, קולות הרקע העצובים, הדיסוננס בין הבית לפזמון, מודולציה מפתיעה אך לא מיותרת. זהו המנון הפרידה מהקיץ המושלם. רגע שזכור לי במיוחד היה לראות את צמד הגולדן-גיטרס (אורי כנרות ועוזי רמירז) מנגנים אותו בשבת בצהרים ברחבת התדר.

("Anna Lann ("Twat In Space

"(SBTRKT – "NEW DORP. NEW YORK. (ft. Ezra Koenig

״ניו דורפ ניו יורק״ החדש של סאבטראקט הוא ללא שום ספק הפסקול שמלווה עבורי את העונה, אוחז בי מהשנייה הראשונה שראה אור (אי שם בשלהי יולי 2014), ומאז מרטיט את איבריי בכל האזנה מזדמנת.

מאג'ימאן/ הקטיק/ וולטר

"Freddie Gibbs & Madlib – "Harold's

קשה לבחור שיר אחד מהאלבום של מדליב ופרדי גיבס, אלבום ההיפ-הופ של השנה לדעתנו, אבל ההמנון הזה התנגן כמעט בכל יום רביעי השנה בתכנית שלנו – "Do The Right Thing".

אירועי סגירת העונה של התדר יתקיימו ב-6-8.11