בשעה טובה: האחים פותחים בלוקיישן החדש בבית ציוני אמריקה

הדוקטורים משמאל לימין: אסף ויותם דוקטור וירון רמון (צילום: נועם פריסמן)
הדוקטורים משמאל לימין: אסף ויותם דוקטור וירון רמון (צילום: נועם פריסמן)

האחים דוקטור משנעים את עצמם צפונה על אבן גבירול ללוקיישן החדש והנוצץ שיאפשר הרבה יותר מקום (בעתיד תפתח שם גם מכולת ומאפייה שלהם). לשמחתנו, המחירים נשארים נגישים וסבירים. התווספו גם מנות חדשות (כרגיל - כל הפרטים בפנים)

21 ביולי 2021

בישרנו על כך כבר בינואר וכעת זה קורה: "האחים" נפתחת מחדש בבית ציוני אמריקה. המסעדה שפעלה במשך כעשור בקצה הדרומי של אבן גבירול מתקדמת מעט צפונה ומתמקמת בבניין האיקוני, וכל זאת זמן קצר לאחר פתיחת דוק בחלל חדש, מעברו השני של הכביש.

בשנים האחרונות סובל בית ציוני אמריקה ממוג'ו קולינרי שמכריע גם מסעדנים משופשפים. מקומות שנפתחו בו בהשקעה גדולה נסגרו בדממה דקה, ודי אם נזכיר את "אמריקה" של צביקי עשת (גרינברג, גרקו) ואת הבר T House, בבעלות סופרגרופ של אנשי לילה. כעת נראה שהמבנה ההיסטורי מוצא את ייעודו. בחלל שהופשט מצבעוניות מיותרת ושב לשקף את אדריכלות שנות ה־50 בעיר מתמקמת בנוחות מסעדת האחים.

"ברור שחששנו מגודל הנכס אבל אנחנו אוהבים אתגרים. המעבר נראה לנו נכון ומתאים לגדילה של האחים, שהיא מסעדה מבוקשת מאוד. המקום הקודם היה צפוף ובעייתי מבחינת שירות", אומר הבעלים יותם דוקטור, יחד עם אחיו השף אסף דוקטור ושותפם ירון רמון.

ככה עושים מרפסת. האחים (צילום: נועם פריסמן)
ככה עושים מרפסת. האחים (צילום: נועם פריסמן)

מבחינה קולינרית שומרת האחים על הקו המאפיין אותה מתחילת הדרך – שיפודיה אורבנית עכשווית עם אוכל נטול יומרות אך לחלוטין לא פשטני. התפריט מתבסס על חומרי גלם מקומיים ועונתיים (ובדוק הוא אף קיצוני יותר), והוא ושואב השראה ממטבחי הסביבה, מהמטבח הערבי ועד לבדואי.

למנות המוכרות והאהובות מתווספים כעת כבד מרוקאי על חלה קלויה, מלפוף רך וקטיפתי בבישול ארוך עם צ'ימיצ'ורי זעתר עוקצני וגבינת המאירי, חטיפי אסאדו על גריל פחמים וקלח תירס מתוק וחרוך עם איולי פימנטון וגבינה צפתית קשה, מנה שפראייר מי שחולק. אסף דוקטור והשף בפועל ציון ברנץ עושים שימוש מושכל בחיבור שבין חלבון לפחמימה. כך למשל מסאחן דג ושישקבב, מנות שבהן פיתה שרופה וסאלוף בהתאמה סופגים את המיצים ומעניקים לביס עסיסיות נחשקת.

כבד מרוקאי. האחים (צילום: נועם פריסמן)
כבד מרוקאי. האחים (צילום: נועם פריסמן)

גם הג'וספר, אותו גריל פחמים שאחראי לקולרבי המיתולוגי, מקבל ביטוי נרחב יותר בתפריט במחלקת ירקות על האש ובמדפונה ("קבור" בערבית) – תבשיל בצלייה אטית בחום הנמוך המדמה בישול בבור באדמה ומייצר נתחים רכים ברמת הנפילה מהעצם. את האוכל מלווה תפריט קוקטיילים בסגנון ים־תיכוני ותפריט יין ישראלי מעניין מבחינת זנים (דבוקי), טכניקות (אשכולות שלמים) ויקבים (יעקב אוריה, לוינסון).

על אף הדקדקנות והעלות הכרוכה ללא ספק במעבר, נעים לגלות שהאחים נותרה מסעדה בתמחור שפוי: מנות קטנות ב־17 ש"ח, ירקות מהאש וסלטים ועניינים כ-50 ש"ח בממוצע, עיקריות 49-79 ש"ח ומדפונה 139-189 ש"ח. אותו היגיון מנחה את תפריט האלכוהול: קוקטיילים ב-36 ש"ח ויינות בכוס מ־21.80 ש"ח.

מדפונה. האחים (צילום: נועם פריסמן)
מדפונה. האחים (צילום: נועם פריסמן)

המעבר לבית ציוני אמריקה המרווח מאפשר לאחים להתפתח לכיוונים נוספים ולהשמיש עוד שטחים. בעתיד צפויות להיפתח במקום מכולת פיזית, המשך למכולת האינטרנטית מימי הקורונה, ומאפייה, וגם החצר הצדדית תנוצל באופן כלשהו. ברגע שהמסעדה תתייצב הבראנץ' המיתולוגי יחזור, וזו כבר בשורה משמחת בפני עצמה.
האחים – לכל הפרטים