על מלא: האחים מתרחבים ועוברים לבית ציוני אמריקה

אסף ויותם דוקטור שהפכו לחלק אינטגרלי מרחוב אבן גבירול ומסצינת האוכל המקומית מתכוננים לפתוח בלוקיישן החדש במרץ. "אנחנו מסתכלים על חצי הכוס המלאה"

האחים על מלא (צילום: דן פרץ)
האחים על מלא (צילום: דן פרץ)
19 בינואר 2021

על רקע אלפי עסקי אוכל שכבר נסגרו וצפויים להיסגר בעקבות הקורונה, מפתיע לגלות שיש מי שדווקא מתרחב. מסעדת האחים שייכת לקטגוריה השנייה, ובימים אלה מסתיימות העבודות לקראת העברתה לבית ציוני אמריקה. הפתיחה מתוכננת לחודש מרץ שבו, כך מקווים בענף המסעדות, החיים יחזרו למסלולם.

שקרייה לבן אמו ממכולת האחים (צילום: אנטולי מיכאלו)
שקרייה לבן אמו ממכולת האחים (צילום: אנטולי מיכאלו)

מזה עשור שהאחים אסף ויותם דוקטור הם חלק אינטגרלי מנוף קצהו הדרומי של רחוב אבן גבירול, תחילה במסעדת "האחים" וארבע שנים אחר כך ב"דוק" הסמוכה. בד בבד עם הצמיחה העסקית התפתחה במסעדות אלו וב"אייבי" שפה קולינרית מובחנת קנאית לתוצרת מקומית. בראיון למגזין "השולחן" סיפר השף אסף דוקטור על התעניינותו באקולוגיה ובהפחתת פליטת גזי חממה ועל קשר עם חקלאים ויצרנים קטנים שהוביל לשימוש בשיטות בישול מסורתיות.

בד בבד הצליחו המסעדות לטרגט את קהל הלקוחות. האחים מותגה כשיפודיה אורבנית עם בראנץ' מהטובים בעיר, ודוק מיצבה את עצמה כמעבדה ובית יוצר למחקר קולינרי. כחודש לאחר פרוץ הקורונה פתחו האחים את מכולת האחים המציעה ירקות ממשקים קטנים, גבינות בוטיק וחומרי גלם ארטיזנליים לצד מנות מ"אייבי" וסלטים מ"האחים". כעת, בעיצומו של משבר כלכלי מהקשים שידע הענף, עוברות המסעדה והמכולת לבית ציוני אמריקה.

"זה משהו שהיה צריך לקרות מתישהו. גדלנו וידענו שנצטרך לזוז, והתחלנו לחפש נכס עוד לפני הקורונה. זה לא שהקורונה עשתה לנו טוב, אבל בין לא טוב ללא להרים ידיים יש הבדל. יש אנשים שייקחו מהתקופה הזו את כמה שרע. אנחנו מסתכלים על חצי הכוס המלאה ומנסים ללמוד משהו בתהליך".

אסף (מימין) ויותם דוקטור, האחים (צילום: מיכאל טופיול)
אסף (מימין) ויותם דוקטור, האחים (צילום: מיכאל טופיול)

בנוסף למסעדת "האחים" ירכז המעבר ללוקיישן החדש את הפן התפעולי של שלוש המסעדות והמכולת. בשלב הראשון יפתח רק חלק מהמתחם ויאכלס את המסעדה שתעבור מתיחת פנים קולינרית ("אנחנו רוצים להכניס כמה מנות יותר חגיגיות כמו מטפונה ודגים נאים שנמנענו מהם בעבר"), וכן קונדיטוריה ומרכז לוגיסטי. מאוחר יותר צפויים להיפתח מכולת פיזית ומספר אזורים נוספים במתחם, שנמצאים כרגע בשלבי גיבוש. מסעדת דוק תעבור אף היא ללוקיישן סמוך ברחוב אבן-גבירול ותיפתח במהלך חודש אפריל.

הקולרבי המיתולוגי של דוק (צילום: שלומי יוסף)
הקולרבי המיתולוגי של דוק (צילום: שלומי יוסף)

אתם לא חוששים מעבודות הרכבת הקלה?
"הגענו לאבן גבירול בזמן השיפוץ הגדול כשהכל היה עיי חורבות ולמדנו להתמודד. חקרנו מה הולך לקרות והבנו שבארבעת המקטעים של התחנות הגדולות יהיה בלתי נסבל לחיות, אך בשאר הרחוב הפגיעה תהיה פחותה. מעבר לכך שבית ציוני אמריקה הוא מבנה יפה והיסטורי, זהו מעין אי קטן שאינו יושב על המדרכה כמו 'האחים' כיום. השיפוץ במקטע זה של הרחוב הולך להיות יותר עדין ואפשר יהיה לשבת בחצר בלי יותר מדי הפרעות מסביב".