"האח הגדול" פרק 2: חשיפת השקרים וחלומו הרטוב של כל מלהק

המיטה הענקית מתגלה כגימיק כושל, וגם אחרי חשיפת המשימות נראה שלאף אחד לא בא לריב. ואז אורן חזן נכנס. "האח הגדול" פרק 2

אורן חזן בראי "האח הגדול"
אורן חזן בראי "האח הגדול"
5 בינואר 2020

אח, אח גדול יקר, ממטיר הגשמים, מציף הערים, מכניס האורן חזנים שבשמיים, למה גם את הפרק השני היינו צריכים לפתוח עם התקף החרדה הניכר של חגית? דווקא באתי באיזי, אבל ראיתי יותר מדי סרטי אימה מכדי לראות בלונדינית שצועדת בבית ריק בעודה מתנשפת בכבדות. מזל שמיד איזנת את זה עם הכנסת שני הטריגרים הכי גדולים שלה, גבר רווק ואישה בהיריון. השלב הבא היה להכניס את יוסי בלבוש נקניקיה וחגית בכלל הייתה מאבדת את כל האוויר.

סבב השמות הבלתי נגמר של הכניסה לבית, הפעם במבט מבפנים, תובל בקצת פרנויה בריאה מצד כולם. האמון נסדק עוד לפני שהוא מתחיל להיבנות כשכולם מנסים להבין מי הדיירים שקיבלו משימה: מישל חושדת (בצדק) בהיריון של תקוה, שחושדת שגד בכלל לא נשוי, שמסתמך על יוסי שבעצמו בפחדים שהוא עומד לגווע מרעב כי אף אחד מהדיירים לא יודע לבשל. תן לי להגיד לך משהו, יוסי: אלא אם אתה ממש אוהב נקניקיות, אל תבנה על חגית.

חשיפת המיטה הגדולה מתבררת כגימיק חמוד ותו לא, כי הדיירים ממהרים לחלק את המרחב בנדיבות, ובינינו כל מי שישן באוהל צבאי או היה באורגיה של גילי מוסינזון אמור להסתדר איתה בקלות. אני מסתכל עליך, אדם. האתגר האמיתי הוא המשימות של תקוה וניר, ובמידה פחותה בהרבה יא דרמה קווין, גם אסיף. הסתרה היא דבר קשה, אבל קשה פי כמה כשבטן סיליקון דוחה קשורה אליך כל הלילה. אבל עם כל הקושי של תקוה להימנע מעישון ואלכוהול (ואז לגנוב שאכטה ושלוק כמו טינאייג'רית בבית אמא), היא בהחלט ידעה לנצל גם את היתרונות, במיוחד אם הם באים מצד ליאור, שמסמן את עצמו כבר בשלב הזה כממי של הבית, או לחילופין, בעל פטיש רגליים.

תקוה ואסיף מנסים ליישר קו על המשימה הסודית שלהם

"אחות, אני אמור לחזק אותך, את צריכה לבוא עם תשובה מוכנה" תקוה ואסיף לא כל-כך סגורים על חלוקת התפקידים ביניהם במשימה הסודית…האח הגדול – הערב, אחרי מהדורת השבת, ערוץ 13

פורסם על ידי ‏האח הגדול‏ ב- יום שבת, 4 בינואר 2020

אני חייב להודות, טעיתי בנוגע לתקוה. יש לה מגה אופי. לא רק שהיא מקסימה גם כשהיא משקרת לכולם, היא מקסימה אפילו כשהיא מתלוננת בפני שותף הסוד שלה אסיף. היא גם מתוחכמת למדי בשקרים שלה, למשל כשהיא משכנעת את גדי שהיא בוכה בגלל ההאשמות בזיוף ההיריון ובגלל החשש מדעת הקהל, בזמן שהיא יודעת טוב מאוד שהיא בוכה כי רק בא לה קפה. כפיצוי על שעות השינה החסרות, היא אפילו מצליחה לגרום לשאר דיירי הבית לבקש עבורה שעת שינה נוספת, לתת לה את הפינה הטובה של המיטה ולהתייחס אליה כנסיכה של הבית.

ומהצד השני של השקר, ניר מתמודד באופן מרשים עם הכיפה שעל ראשו. נכון, יחסית לאדם שלא ממש מבטא את האות ס' הוא יכול היה לבחור בהתנחלות עם שם אחר מסוסיא, אבל תרגיל איסור הנגיעה שלו, כולל אמירת ה"במחילה" וזינוק על הבקבוק לבדיקת הכשרות, מראה חשיבה מעמיקה יחסית בעיצוב הדמות, כפי שהתבטא גם בשפת הגוף המבויישת שלו. נכון, הוא אמנם הסתבך בתפילין כאילו היה באגס באני עם כדור צמר, אבל סיפור רקע אמין וכמה התחמקויות מרונן עזרו לו לצלוח את המשימה ולזכות בחסינות הנכספת, מה שאי אפשר להגיד על תקוה שנחשפה לבסוף. אשמה יכולה אולי להרוויח עבורך שעת שינה נוספת, אבל היא לא תצליח לבנות אמון. אוקיי, אולי רק אצל גדי.

ניר חושף את המשימה שנתן לו האח הגדול
ניר חושף את המשימה שנתן לו האח הגדול

עם כמה שחשיפת המתחזים הייתה דרמטית, עם צעקות השבר של גדי, האימפקט לא היה באמת כזה משמעותי. צופי ערוץ 26 כבר יודעים שאחרי שהרוחות נרגעו, גם הסלידה של אסיף וליאור מעבודתו של ניר בשוברים שתיקה וגם המפגן הדרמטי של גדי נעלמו כמו צלחת נקניקיות ליד חגית. במקום להתכתש הם העדיפו להעביר את הזמן בשיחות היכרות. רות ניסתה להסביר ליוסי שהיא ביסקסואלית, גדי מנסה (בקושי רב) להסביר שהוא לא מתכנן להרים אף צלחת ויעל משחקת עם דיירי הבית את משחק ה-21 שאלות האפל בעולם עד שהם מגלים מי אבי שמונת ילדיה. סך הכל נורמלי.

גדי מאבד את זה. תשטוף כלים, תירגע
גדי מאבד את זה. תשטוף כלים, תירגע

כל זה צפוי להתערבב עם כניסתו של החלום האולטימטיבי של כל מלהק, אורן "לא יעברו 90 שניות שלי על המסך לפני שאדבר על נפיחות" חזן. אני מבקש שמהיום זה יהיה השם הרשמי שלו, תודה. חזן נכנס על תקן מחרחר ריבים מקצועי עם ניסיון בחממת הריבים היחידה שיותר גדולה מבית האח, ותהיו בטוחים שלכל הפחות הוא ינסה להיפטר מניר (או מרות, אם הוא ראה את התוכנית של אסף הראל). אם את שתי הדקות של הכניסה שלו לבית הוא הספיק לנצל עבור שלושה צילומי סלפי, שני ד"שים בבית ובדיחת אבא איומה אחת ("אתה לא יודע שאורן חזן זה אח?"), רק דמיינו כמה הרס הוא יכול לעשות במשך שבוע אחד בבית. אה, רגע, מה זאת אומרת רק שבוע?! שמישהו ינעל אותו שם בבקשה עד סוף העונה, ואם אפשר, גם אחרי. נראה לי שהוא ישמח לנפוח בבריכה ולחשוב שהוא בג'קוזי.

אורן חזן בבית האח הגדול

"אל תשפטו אותי על מה שאומרים לכם": אורן חזן בבית האח הגדול. הצטרפו לשידור החי מהבית >> https://13tv.co.il/home/bb-livestream/

פורסם על ידי ‏האח הגדול‏ ב- יום שבת, 4 בינואר 2020