"האח הגדול" פרק 12: האם המתיחה הלכה רחוק מדי?

דווקא התרחיש הלא מתוכנן הוביל למשימה מאולתרת של תקוה, שהפכה לרגע המבריק של העונה (עד כה). והיה, כמובן, הרגע הקרינג'י של רונן

גדי. פעוט בעולם של מבוגרים
גדי. פעוט בעולם של מבוגרים
30 בינואר 2020

פייר? אחרי שבפרקים האחרונים כמעט ותשו כוחותיי מלעקוב אחר מפת הריבים של דיירי הבית, שהפכה ליותר סבוכה ממפת השלום של טראמפ, הפרק ששודר אתמול (רביעי) היה רענון נדרש. היו בו לא מעט רגעים מצחיקים (גדי שואל כמו ילד בן 6 את ניר ורות אם הם התנשקו בפה), רגעים מעניינים (ליאור מזמן את ירדן להצטרף אליו מתחת לשמיכה, אני מניח שבשביל להתנשק בפה) ורגעים מלחיצים (אגדת ספורט מהעבר על מסוק? דווקא השבוע?!), ובעיקר – התקדמות, דבר שכמעט ולא ראינו מאז עזיבתו של אורן חזן.

הפרק נפתח עם תקוה וחגית בסוויטת האימה, שעם כל הכבוד לבחורה מהצלצול שבאה לביקור, הדבר הכי מפחיד בה היה קערה ענקית עם במבה אדומה. אחרי בית הספר לדייטים על שם תקוה, גילינו שהאמיצה משתיהן היא דווקא חגית – מצד אחד זה מפתיע מאוד בהתחשב בכמה שהיא שברירית, ומצד שני זה דווקא הגיוני עבור בחורה שראתה כל כך הרבה נקניקיות בחייה. כשהשתיים יצאו מהלילה הקשה שעברו, תקוה אומרת לליאור, "אם אספר לך מה היה שם אתה לא תאמין", מבלי לדעת שמה שהתרחש באותו הלילה בין ליאור וירדן היה מבהיל אותה הרבה יותר.

האח הגדול מציג – סוויטת האימה של תקוה וחגית

האח הגדול מציג – סוויטת האימה של תקוה וחגיתהן היו בטוחות שהן הולכות לנופש – לא היה להן מושג שהן בדרך ללילה הכי מפחיד בחייהן. צפו בהצצה מתוך המשדר המרכזי, הערב אחרי החדשות בערוץ 13!

פורסם על ידי ‏האח הגדול‏ ב- יום רביעי, 29 בינואר 2020

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

לצווחות הפאניקה של תקוה היו השלכות מעבר לפגיעה בעור התוף של חגית, ודווקא התרחיש הלא מתוכנן שבו תקוה איבדה את קולה הוביל לאחד הרגעים היותר מבריקים העונה עד כה – המגאפון. כנראה שתקוה לא למדה ממשימת המתנות להיזהר עם מה שהיא מייחלת לו, והעונש לא איחר לבוא – לא לה, אלא לדיירים האחרים. כאילו שלא היה מספיק שלדיירי הבית נמאס לשמוע את קולה של תקוה, עכשיו הוא הגיע אליהם בדציבלים שהיו גורמים גם לבני הארנב לכאב ראש.

תקווה והמגאפון. למה כולם צריכים להיענש?
תקווה והמגאפון. למה כולם צריכים להיענש?

אחרי שהתעללה ביוסי, העירה את גדי כמו רס"ר משמעת ובאופן כללי נהנתה ממעמדה החדש כמצילה בחוף הים (בכל זאת, מישל כבר לא איתנו), תקוה עברה את הגבול מבלי לשים לב. זו באמת לא הייתה אשמתה, היא חשבה למתוח את גדי בידידות, ועם רוח גבית מיוסי (שבחיים לא יפגע בגדי בכוונה) דימתה קריאות עידוד מהגבעה למתנגד הרמת הצלחות המצפוני. גדי בתורו התלהב כמו הפעוט המגודל שהוא, ועכשיו היה כבר לא נעים לספר לו שזו רק מתיחה. מה שמזכיר שגדי, בסופו של יום, למרות כל החיוכים והצחוקים, הוא דמות די טראגית. פעוט בעולם של מבוגרים, ניאנדרטל בעידן מודרני, קווקזי בבית שצריך לנקות.

בשל כך, גדי מושך אש אפילו יותר משערות החזה של ניר. חוסר ההתחשבות שלו, שלא נעשה מתוך רשעות אלא מעצלנות, ממשיך לכרסם באמפתיה של הדיירים כלפיו, ובמשימת השעון הצליחה לאחד את רונן ואסיף לרגע קצר. המשימה עצמה, בכל אופן, הייתה בעיקר פרסומת סמויה (עאלק סמויה) למשקה זרחני עם כמות קפאין שיכולה להרוג את גיא זוארץ (שהוא, כידוע, רובוט), ולא ממש העירה אף אחד מהתרדמת. אולי אפשר לצפות ליותר עניין ממנה הערב, כשנראה את שאר הדיירים… פותרים משוואות מתימטיקה? טוב, לא משנה.

והיה, כמובן, הרגע אותו בנו לאורך כל הפרק ואז נתנו לנו ממנו חצי דקה כפרומו לפרק הבא (אקט שראוי להיקרא מהיום "לעשות את הרשת 13" מרוב שכבר התרגלנו אליו) – המפגש בין רונן לבת הבכורה עליה סיפר. רונן עבר שבוע קשה, כשהטלטל בין הריב עם כל הבית, ההתבודדות היזומה שלו, הניסיון הקלוש לכפר על דבריו לאסיף מבלי לוותר על האגו שלו והמסוק שנכנס לו ללב, דבר שאני די בטוח שדורש טיפול רפואי. הוא כמובן צדק כשאמר לבתו בכניסה ש"זה לא בסדר", אבל מה לבית האח ולבסדר? כל העניין הוא לגרום לדיירים לאבד אחיזה בשפיות כדי שיוכלו, בסופו של דבר, לריב על מי אוכל כמה ביצים בבית. נו, לפחות אנחנו מרוויחים את המראה של יוסי לבוש כמו התוכי של אדם.

רונן והבת שלו. הרגע הכי משעמם בפרק
רונן והבת שלו. הרגע הכי משעמם בפרק

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"