"האח הגדול" פרק 16: כבר ברור מי יילך הביתה בשבת

משימת החתולים הקצינה את המחנות בבית ופירקה חברויות, אבל המועמדים להדחה יכולים להיות רגועים. חוץ מאחד

היד! (מתוך "האח הגדול")
היד! (מתוך "האח הגדול")
7 בפברואר 2020

אז תגידו, איך אתם מרגישים עם זה שהקווקזי המיזוגן והחמוד עשוי להתקדם עד הגמר? אין סיבה להיות מופתעים, גדי הרי משחק את המשחק באופן הכי חכם – הוא גולמי, רגשי, תמים, מביט על הכל בעיני עגל גדולות ושונא לשטוף כלים, ובינינו, גם אתם שונאים לשטוף כלים, לא? הנה, אז גם מעורר הזדהות. נכון, הוא לא באמת עוזר בבית, במשימות הוא נמרח על הספסל וככל הידוע לי, בשנייה שיוסי יעזוב הוא עשוי להפוך לאיש זאב. אבל גדי מאוד אהוב על חלק גדול – וחשוב מזה, חזק – מדיירי הבית, ואחרי השבוע הזה הוא גם תפס את מקומו בקדמת המסך.

ההתפרצות שלו על רונן גלשה מהפרק של רביעי גם לאתמול (חמישי), וזו אולי הפעם הראשונה שהוא מביע עמדה אידיאולוגית שלא קשורה לסמולנים, יוסי או צלחות. לצד המירורים בבכי שהגיעו מיד אחר כך והתפיסה הילדותית שלו, אם גדי לא ייתפס בהתפרצות אחת יותר מדי, הוא עשוי לחמוק בין החריצים עד לגמר. רונן, לעומת זאת, ממשיך להתכנס בעצמו ולאט לאט שורף את כל הגשרים הראשוניים. הריב שלו עם אדם, גדי (וכנגזרת, יוסי) ואמלי הוביל אותו שוב לרשימת ההדחה, וגם אם הוא יצליח להתחמק מיציאה מהבית, זה לא יהיה לאורך זמן.

גדי, כמה ארוטי מצדך!
גדי, כמה ארוטי מצדך!

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

גם אסיף הצליח לריב את דרכו לרשימת ההדחה לראשונה (כפי שחזה בעצמו, רגע לפני שנקרא שמו בשידור החי). אין לו כמובן מה לדאוג, הוא אחד הדיירים המרכזיים בבית וספק אם הוא יעלה לקורבן במדרגות בשבת, אבל הוא חייב להסיק מסקנות ולהיזהר בהמשך הדרך. דווקא בשבוע לא קל הוא נפל בפח שהאח טמן לו (הבנתם?) כשליכלך על ליאור, ומיד קנה לעצמו את ירדן כאויבת נוספת. חרף ההאשמות שהוטחו בו על ידי דיירי הבית, הוא לא באמת צבוע – את הדברים שאמר בחדר הפח הוא אמר כבר לליאור בפנים, אבל ברגע שמדברים בבית על כסף, כולם מאבדים את השיט שלהם.

מצד שני, ליאור ממשיך לאבד גובה. הפתיל הקצר שלו, הנטייה שלו להגזים ריבים לעיני המצלמות וזעקות הקוזאק הנגזל שלו לא מוסיפות לו נקודות גם כשהוא צודק בכעסו. הוא תמיד מוכן לקרב, ואם הקרב לא בא אליו, הוא בהחלט עוד ימצא אותו, ילבש את חליפת האיומים (סווטשירט שחור) ויקציף מהפה עד שירדן תבוא להרגיע אותו. זה עדיין לא עלה לו בהעמדה להדחה, אבל הוא נמצא באותו צומת דרכים בה עמד רונן לפני כשבועיים, כשהתחיל לריב עם כל הבית. אם הוא לא יזהר, אבא שלו יצטרך לדחוף יד לכיס העמוק ולהרים גם לו מסוק לתמיכה נפשית.

בתמונה: פתיל קצר ומצית
בתמונה: פתיל קצר ומצית

אין ספק שמשימת החתולים, גם אם הייתה קלישאתית, משעממת ברובה ומכוערת (אני רוצה לראות את האמא שהייתה מחפשת את הילד שלה לחתולים המכוערים האלה), כן עזרה להבין את המחנות שנוצרו בבית. על הדרך הם גם פוררו חברויות (אמלי ותקוה, רונן ואדם), להוציא את החיה מחגית ולגרום לגדי כמעט להקיא. אבל יותר מהכל, הן השאירו חתול אחד לבדו – ניר.

האמת, לא חשבתי שניר יחזיק עד כה. הכניסה שלו בתחפושת שקרית, חוסר הכריזמה הראשוני וכמובן, העמדה הפוליטית מעוררת המחלוקת גרמו לי להאמין שהוא יהיה הקורבן הראשון, אבל אחרי ששרד שלוש הדחות רצופות, השבוע רשימת ההדחה מצמצמת לו אפשרויות. אסיף לא יודח, חגית לראשונה הפכה לדמות מעניינת, אדם – לא ברור לי למה ואיך – צבר לעצמו כמה מאמינים, כך שזה משאיר לנו את אמלי, רונן וניר. רונן אמנם צבר אויבים בבית, אבל מי שהצביע לו עד כה כנראה ימשיך איתו, ואולי יהיו מצביעים שיבחרו באמלי רק כדי להעיף את ניר, שלטוב או לרע, מעורר אמוציות. גדי אמנם העמיד אותו בחדווה להדחה, אבל אנחנו יודעים שאחרי שניר יילך, גדי יסתגר במזווה כדי לבכות כמו הילד המודחק שהוא.

ניר, הו ניר. אנחנו עוד לא מוכנים להיפרד ממך
ניר, הו ניר. אנחנו עוד לא מוכנים להיפרד ממך

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"