"האח הגדול" פרק 17: הבשורה הגדולה הגיעה אחרי ההדחה

אחרי יותר מחודש בבית, הדיירים נתקעו בלופ משעמם וזה בדיוק הזמן לרענן את הבית. ומישהו מוכן כבר לתפור תוכנית ליוסי וגדי?

רק קיצי קיצי או...?
רק קיצי קיצי או...?
9 בפברואר 2020

עם כל הכבוד להדחתו של רונן, שתשנה רק במעט את מאזן הכוחות בבית, הבשורה הגדולה של הפרק ששודר אתמול (שבת) היא, סוף סוף, הגעתם של הדיירים החדשים במוצאי שבת הקרובה. זה לא סוד שכבר כמה שבועות האח תקוע בלופ – חגית אוכלת נקניקיות, גדי צועק ובוכה, אמלי שולפת ורידים וליוסי מתנפח הראש מרוב ריבים. הדיירים החדשים, מי שהם לא יהיו, יכניסו דם רענן לבית העייף ויערבבו את הריבים. זוכרים כמה הבית היה מאוחד נגד אורן חזן אחרי שבוע ביחד בלבד? תחשבו כמה הם יהיו מאוחדים נגד הדיירים החדשים אחרי חודש וחצי. או מעניין מזה, כמה מפולגים הם יהיו אחרי חודש וחצי.

עד שמעיין אדם תיכנס להציל את אסיף, אנחנו עדיין בתוככי הריב השבועי של המשורר תכול העיניים, והשבוע: אסיף vs. ליאור: מלחמת האינסוף. המתח של אסיף עם רונן וניר, שמתבטא בשתיקה פאסיב-אגרסיב בליווי הקפצת רגליים, מתפוצץ דווקא על ליאור, ודווקא בהפוך על הפוך. אסיף בוחר להתנצל בפני ליאור, ליאור מקבל לכאורה את ההתנצלות, ואז השניים הולכים, כל אחד בתורו, ללכלך אחד על השני בחדר האח הגדול. ליאור מספק לנו את נאום ה"נפנוף/אבן" התיאטרלי, אסיף מסתפק במונולוג רגשני על עיוורון פרווילגי, אבל אף אחד מהם לא למד כלום מהריב. לופ, אמרתי כבר?

אחרי "האח" הוא יילך לכתוב נאומים לביבי
אחרי "האח" הוא יילך לכתוב נאומים לביבי

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

לפחות החלק המשמים ביותר בלופ, הרומן שלעולם לא יקרה בין ירדן לליאור, סוף סוף הגיע לסיומו בשבוע האחרון. הפלרטוט הארוך בהיסטוריה האנושית (כולל החיזור של יעקב אחר רחל) הוביל רק למרמור של כל הצדדים, ואחרי שתקווה החמיאה לליאור על המכנסיים שירדן שונאת, לרגע אחד הייתה תחושה שירדן תיכנס בתקוה. אבל לא. במקום זה קיבלנו שיחת אקסים מבאסת בין ליאור וירדן שהסכימו לא להסכים, ורצוי באזורים אחרים בבית. כלומר, עד הפעם הבאה שמישהו יתעורר בודד באמצע הלילה. הסיכוי היחיד שמשהו מעניין ייצא מזה הוא אם פתאום יכניסו דיירת שליאור כן ירצה לחזר אחריה, ואז – אולי רק אז – ירדן תשחרר את הקוקו ותשלוף את הציפורניים שלא ראינו ממנה מאז השבועות הראשונים.

ובינתיים, הזוגיות הכי יציבה הייתה ונשארה זו של יוסי וגדי, היחידים שניצלו את הסוויטה לקצת התמזמזות. השיחה הפתוחה ביניהם הייתה חמודה להפליא, במיוחד בהתחשב בכך שיוסי לא מצליח להרכיב חצי משפט, וגדי לא מצליח להבין חצי משפט. נו, כמו בבדיחה ההיא עם השוטרים שאחד יודע לכתוב והשני לקרוא. מי ידע שהשוטרים האלה יכולים להיות כל כך מתוקים? הקשר הסמביוזי ביניהם אמנם יוצר תבנית בעייתית (רק נסו לדמיין את האחד נשאר בבית אחרי שהשני הודח), אבל בסופו של דבר הוא מהווה את החיבור היפה, האותנטי והממומש ביותר בבית האח. חוץ מזה, אני ממש מקווה שכבר עכשיו תופרים להם תוכנית ייעוץ זוגי. הם, כמובן, יגרמו לזוגות להיפרד עם העצות האיומות שלהם.

ואין כלום מתחת. יוסי וגדי המתוקים
ואין כלום מתחת. יוסי וגדי המתוקים

ואולי הסימן הבולט ביותר לתקיעות שהעונה הגיעה אליה הוא המקום המרכזי, יותר ויותר, שתופסת דמות משנה אחת – המסוק. קודם כל, אני חייב לדעת מי הגאון שעושה כסף כיס מלהחזיק מסוק באזור נוה אילן. שנית, אני חייב לדעת איך הוא מספיק אדיוט כדי להחביא את שם הדייר שמקבל את המסר אי שם באזור הפרופלור? קומדיית הטעויות של הצעת הנישואים לאמלי, שהתגלתה כהצעת נישואים לחגית, היא מסוג הדברים שרק מוח נבזה יכול לחשוב עליהם. חוץ מזה, גילינו שחגית ליטרלי תתחתן עם כל אחד מהרחוב. יאללה, תכניסו כמה דיירים לערבב את המיקס, כי אחרת בשבוע הבא נראה את ליאור וירדן בהלם אחרי שיראו מסוק עם הכיתוב "תשכבו כבר ותגמרו עם זה", מבלי לדעת שזה בכלל כוון לגדי ויוסי.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"