"האח הגדול" פרק 18: החסינות של ניר סיבכה את כולם

ההעמדות להדחה לא שודרו, אלא נזרקו לזירת האונליין כמו סרטונים של חתול, אבל אנחנו צפינו בהן. הנה כמה נקודות חשובות

אצבע אחת אליך, שלוש אליי (מתוך "האח הגדול")
אצבע אחת אליך, שלוש אליי (מתוך "האח הגדול")
13 בפברואר 2020

בואו נדבר רגע על אובר דרמטיות בבית האח. ולא, אני דווקא לא מדבר על הנטייה של הדיירים לפרוץ בבכי בכל פעם שמישהו מזכיר את המילה אמא, כאילו הם תקועים בסרט של אלמודובר. זה עוד מובן, יחסית. הבעיה היא דווקא הפרומואים, הטיזרים, ההבטחות הסתמיות והמילים הריקות מתוכן של גיא ולירון. "שבוע ההפתעות" עאלק. וואו, ההדחה תתקיים ביום חמישי במקום בשבת! לא יאומן, הדיירים החדשים ייכנסו בשבת, בדיוק ביום ה-46 מתוך 90! הלם! טירוף, האח הכניס טלפון! ציבורי! לבית! של! האח! סימן! קריאה? כן, טוב, אולי זה מפתיע קצת. לא בגלל המשימה, אלא בגלל שזו פעם ראשונה מזה עשרים שנה שראיתי אדם לא אסייתי מדבר בטלפון ציבורי.

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

הבעיה הגדולה בהצפה של כל דבר היא שבדרך כלל זה מוביל לשחיקה. למשל, הריב המתמשך בין אמלי לחגית. הבנו, היא רווקה תמידית, היא אמא צבועה, שתיהן יודעות לצעוק. אפילו אדם כבר משתעמם מהריב הזה ומעדיף לחתוך ירקות. אגב אדם ושעמום, מי עדיין מתעניין ביהלומן המלוטש מדי הזה? מתי בפעם האחרונה הוא אמר משהו חכם, עשה משהו מעניין או אפילו תפס מסך ליותר מחצי דקה? כן, חלק מדיירי הבית אוהבים אותו, וכן, רוב הזמן הוא למלם חמוד. וכן, אולי ירדן תתפשר עליו בהיעדר ליאור (סתם, סתם), אבל טלוויזיה טובה הוא לא עושה. למעשה, הרגע הכי טוב שלו בפרק היה כשנזרק כבובת סמרטוטים על ידי ניר בקרב על החסינות.

חגית, ככה את בוגדת בארוסך?
חגית, ככה את בוגדת בארוסך?

האמת? מצחיק. לא רק הקרב הפיזי על החסינות, שהוכיח שהריצות של ניר סביב הבריכה השתלמו, אלא עצם העובדה שהצופים נשארו עם הרגשה שאדם בחר בניר בתור "דייר שאתה רוצה להתמודד מולו", כדברי האח בשידור, למרות שמה שבפועל אמר האח הוא "תגיד שם של דייר שנשארו לך איתו כמה דברים לא סגורים", כפי שהיה אפשר לראות בסיכום היומי. למישהו היה ספק שזה יהיה ניר? למישהו היה ספק שניר ינצח ויזכה בחסינות? למישהו יש ספק שההפקה מאוד רוצה לשמור על ניר מעורר המחלוקת בתוך הבית לעוד שבוע? יופי, סיכמנו. מצחיק.

הריצות מסביב לבריכה השתלמו
הריצות מסביב לבריכה השתלמו

ובכלל, משימת הטלפון הוותיקה היא מחולל דואס אקס מאכינה בבית שכולו בנוי על דואס אקס מאכינות. כלומר, זו סוג של כלי גנרי חלול אליו דוחפים את כל הרעיונות הקטנים והמטופשים (אגדו בבריכה, גדי הסקוצ'מן, להפוך את ירדן לצביקה פיק ותקוה) לצד מגוון מניפולציות רגשיות בסגנון המפגש של ליאור עם אמא שלו, או הבחירה של אמלי לתת שיחה עם אמא לירדן ולא לתקוה. אגב, אמלי, אם את רוצה לנחם את תקוה, אולי זה לא רעיון טוב להגיד לה "יו מסכנה אמא שלך, בטח ישבה על הקו מחכה לדבר איתך". חבל שאי אפשר להזריק טאקט.

ההעמדות להדחה לא שודרו בפרק, ונזרקו לזירת האונליין כאילו היו וידאו של חתול, אז רק אעדכן אתכם בנקודות החשובות, ויש כמה. חוסר היכולת להעמיד את ניר להדחה יצר סיטואציה מעניינת שדחקה את הדיירים שזרקו את שמו כמעיין קלף קל (כמו שירדן איבחנה כבר לפני מספר שבועות) למצוא קורבנות אחרים – ליאור העמיד את אסיף רק שבועיים אחרי שהבטיח לאח שלעולם לא ידיח אותו. גם חגית, ניר, יוסי ואמלי העמידו אותו. ירדן הועמדה להדחה רק על ידי אסיף, ובכל זאת מצאה את עצמה ברשימה הסופית, למרות שגם תקוה הועמדה להדחה רק על ידי אדם אחד (ירדן), אבל לא הגיעה לרשימת ההדחה. מעניין. ומעניין אף יותר ששני הדיירים היחידים שלא הועמדו בכלל להדחה היו צמד החמד יוסי וגדי. מי יודע, אולי עכשיו אחרי שגדי למד לשטוף כלים, הוא עשוי להיות בלתי מנוצח? רק הזמן, ותכלס, הדיירים החדשים, יגידו.

סקוצ'מן טו דה רסקיו
סקוצ'מן טו דה רסקיו

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"