"האח הגדול" פרק 23: ליאור עיוור לגזענות כלפי תקוה, וזאת בעיה

כשאימת ההדחה המפוברקת נותרה מחוץ למשחק, הפוקוס של הפרק עבר למערכת הכוחות הרומנטיים בבית: המשחק המסוכן של נעם וניר, הקשר העלוב של ירדן ואדם וכמובן – תקוה וליאור

תקוה וליאור. יש לזה סיכוי? (מתוך "האח הגדול")
תקוה וליאור. יש לזה סיכוי? (מתוך "האח הגדול")
23 בפברואר 2020

תגידו, לא נמאס להם מהשקרים? אני לא מדבר על דיירי הבית, הם דווקא מתקשים ברובם לשקר, אלא להפקת האח הגדול שהבטיחה הדחה ונתנה לנו מפגש קצרצר בין ניר לקהל, רק כדי להחזיר אותו לבית. כנראה שהאח לא שמע על הילד שצעק "זאב, זאב", כי בשלב הזה מספיק שיש משהו חריג בהדחה וכולם – הקהל, הדיירים ואפילו גדי – כבר יודעים שמסתתר כאן איזה שקר. כך הפמפום הדרמטי של ההדחה בשידור חי היה תרגיל שקוף (או כדבריו של אסיף, "איזו שכונה"), וגלגל המזל שהוצג היה רגע אנטי טלוויזיוני להחריד. בקיצור, כשלכולם היה ברור שהדייר שהפור יפול עליו ייצא החוצה רק כדי לקבל משימה, כל העוקץ יצא מהשואו, ורק גרם לגיא ולירון להיראות כמו קוסמי ילדים שמנסים להסתיר את העובדה ששכחו להביא את השרביט שיוצאים ממנו פרחים. מביכוש.

כשאימת ההדחה נותרה מחוץ למשחק, הפוקוס המרכזי של הפרק היה בחינה מחודשת של מערכת הכוחות הרומנטיים בבית; אולי כדי להתחרות ב"חתונה ממבט ראשון", אולי סתם כי בלי אלון אין ממש ריבים משמעותיים בבית. אגב, אפשר להשלים סופית עם העובדה שלעולם לא באמת נדע מדוע הודח, אבל אפשר גם להתנחם בעמוד הפייסבוק שלו, שם הוא מלביש את הכלב הזקן שלו בבגדים. מעניין אם גם הכלב נובח בכל פעם שהוא מזהה שמאלני למרות שהוא נטול שיניים. אבל עזבו את הגבר בן ה-47 שנראה כמו פעוט מגולח, בואו נחזור לאהבה.

נערת הגלגל. אפילו גדי הבין את המזימה (מתוך "האח הגדול")
נערת הגלגל. אפילו גדי הבין את המזימה (מתוך "האח הגדול")

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

תקוה וליאור ממשיכים להציג יציבות, במידה רבה בזכות היכולת שלהם לשוחח ולתאם ציפיות. בניגוד לירדן, שלחצה על ליאור לסגור את העסקה מהר, תקוה מבינה שבין כותלי בית האח לא יהיה אקשן, ומסתפקת בתמיכה חברית, רגשית והחזקת ידיים כמו בני 14 חמודים. המשברים צצים כשהמבוגרים מרימים את ראשם מבעד להתאהבות הנערית – השאלה הגזענית חסרת הטאקט של יוסי והתשובה השמנופובית והלא רגישה של ליאור פגעו בתקוה (או כמו שהיא ניסחה את זה באנדרסטייטמנט העונה: "אין להם אינטליגנציה רגשית"), ואם יש מקום שבו ליאור עשוי ליפול זה לא באקסיות ולא בעצבים, אלא בלשונו. גם אחרי שתקוה מנסה להסביר לו למה זה פוגע שכל השאלות הופנו אליו, כאילו היא והמשפחה שלה יקבלו כל בן זוג שייקרה בדרכם – הוא לא מבין למה זו גזענות.

ג'יזס ליאור, אולי תהיה בשקט פשוט?
ג'יזס ליאור, אולי תהיה בשקט פשוט?

אגב אקסיות, אלו של ליאור (יאללה נו, עאלק אקסיות. דייט וחצי וכמה מבטים) יצאו לחפש נחמה אצל אחרים. נעם משחקת משחק מסוכן עם ניר, שגדול ממנה בכל כך הרבה אופנים שונים, ואין ספק שעיסוי הרגליים הזה הולך להיגמר כואב. כך כנראה יסתיים גם הקשר של ירדן ואדם. ברור ממבטי הכלבלב שלו שהוא דלוק עליה, אבל הוא מפחד לדבר, בצדק. גם הוא מבין שירדן עומדת לדחות אותו, ולכן נמנע מלחשוף באופן מלא את הלב, אבל היא מחזיקה אותו קצר וקרוב, שולחת מסרים סותרים ונמנעת מלהגיד לו את הלא הישיר. בקיצור, היא עושה לו את מה שליאור עשה לה, ומעגל הכאב ממשיך. מעניין שגדי מייעד לאדם את נועם, אולי במטרה לעזור להם לברוח ממערכות יחסים לא בריאות.

ניר, בבקשה אל תלך לשם (מתוך "האח הגדול")
ניר, בבקשה אל תלך לשם (מתוך "האח הגדול")

יא אללה, איך גדי ויוסי אוהבים לבחוש בקלחת הזוגית. קראו להם קופיגדון ויוסף המשדך. נראה שבכל מקום שיש ניצוצות, השניים צצים כדי ללבות את אש האהבה, מי מהם בחמימות אבהית ומי בהתלהבות של ילד. אגב, מדהים לראות את ההתקדמות של גדי מניאנדרטל שוביניסט שונא שמאלנים ושטיפת כלים לדובון אכפת לי מתוק שרק רוצה לגלות את העולם ולהשתפר ולשנוא שמאלנים. נו, לא חשבתם שהוא ישתנה עד כדי כך, אבל לפחות הוא מאוהב בניר אז גם זה משהו. היה מעניין לראות כמה הלב שלו היה נשבר אם ניר היה באמת עוזב, אבל כשגדי אומר לו עם ההדחה "נתראה עוד חצי שעה" – אלוהים, אפילו גדי הבין – יקח עוד זמן עד שבאמת נדע הכל על אהבתם האסורה.

בשבת הבאה נראה "חתונה ממבט ראשון", דווקא
בשבת הבאה נראה "חתונה ממבט ראשון", דווקא

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"