"האח הגדול" פרק 26: דווקא כשמשעמם נחשפים דברים מעניינים

הפרק של שבת היה שממה מאכזבת, אבל דווקא בו התגלו מחדש אסיף, יוסי וירדן. ואפשר גם ללמוד משהו על ההדחה של יום שני

ירדן. אולי היא תתעורר לקראת היישורת האחרונה (מתוך "האח הגדול")
ירדן. אולי היא תתעורר לקראת היישורת האחרונה (מתוך "האח הגדול")
1 במרץ 2020

אם תהיתם איך נראה פרק פילר ב"האח הגדול", אז חפשו את הפרק שבו הדיירים מקבלים משימת אוכל-ממומן-ובריא-וזול-וואו-לא-יאומן-למה-שיסופר-מפי-הספונסר. בתווך קיבלנו גם את המדריך לרומנטיקה בבית מפי תקוה, את ליאור בתפקיד דובי לא לא וגדי, כהרגלו, משדך בגמלוניות את כולם. אבל היתרון בפרק שכזה, כשהבית נח על זרי הארנב (אגב, מישהו מטפח אותו או שהוא ארנב פרא?), הוא שדווקא אז נחשפים ההרגלים, ובעיקר האנשים. במידה מסוימת, הפרק הזה סיפר על כמה מדיירי הבית הרבה יותר מכל העונה עד כה.

החשיפה הברורה מכולם הייתה כמובן של אסיף, בעיקר כי ליאור לא נתן לנו לפספס את זה לרגע. עד עכשיו לא כל כך קניתי את טענות חלק מדיירי הבית שאסיף משחק למצלמות. כלומר, לא לגמרי קניתי את תדמית איש העקרונות הלוחם, כי נו, האיש דיברר את אורן חזן, אבל לפחות חשבתי שאסיף מאמין שהוא כזה. פייר? אחרי שהמרדף שלו אחר המצלמות התגלה באופן מובהק כשנדחף לשיח הבאמת לא קשור אליו בין ניר וירדן, ויחד עם הפרשנות מהקווים של תקוה וליאור, קשה לראות אותו כמשהו אחר מהפוליטיקאי שהוא. לכן זה היה רק הולם שהנאום שלו לתפקיד ראש ממשלת הבית הורכב כולו מסיסמאות ריקות.

אסיף, פליז תגיד לנו שאנחנו מדמיינים
אסיף, פליז תגיד לנו שאנחנו מדמיינים

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

את ההיפך ממנו היה אפשר לראות בנאום של מועמד אחר למה שהוא כנראה השריד האחרון שיהיה לנו לדמוקרטיה שפעם הייתה בישראל – יוסי, הזוכה העתידי הוודאי בתפקיד. נו, אודליה היא סבבה והכל אבל בחייאת, זה כמו להריץ את ביבי מול מירי רגב לתפקיד ראשות הליכוד. זה שקוף שיוסי יזכה, ולא רק כי הנאום שלו היה דוגמה לנאום מאחד שהלוואי והפוליטיקאים שלנו היו לומדים ממנו, אלא כי הוא ללא שום ספק הקונצנזוס הביתי, האחראי המרכזי לשינוי הבאמת מרשים שעובר גדי ומנוסה בתפקיד משכין השלום של בית האח.

זה מצחיק, כי מי שהיה אמור להיות הברקה ליהוקית הפך לבסוף למכבה השרפות הגדול בבית האח, שזה לאו דווקא מה שמפיקי התוכנית צריכים. הדאגה האבהית שלו לכל דיירי הבית ללא יוצא מן הכלל עוזרת להם לשמור על השפיות והוא הפך לעוגן הרגשי של פחות או יותר כולם. כשדיירי הבית נלחצו מעצם הסיכוי של יוסי להיות מועמד להדחה זה היה כמעט מצחיק, כי ברור לכל מי שצופה שהסיכוי היחיד של יוסי להיות מודח בשבועות הקרובים זה אם הוא ירצח דיירת, וגם אז כנראה שחגית תצא לפניו.

יוסי לא הולך לשום מקום, אלא אם תצוץ שריפה
יוסי לא הולך לשום מקום, אלא אם תצוץ שריפה

והייתה עוד דיירת ותיקה אחת שנחשפה מעט בפרק, זאת שמעט התפוגגה לנו בשבועות האחרונים. ירדן כבר איבדה אהבות, איבדה חברים, איבדה זמן מסך ובשלב מסוים אפילו איבדה את הקוקו המייצג, אבל היא עדיין מכוונת לניצחון, כמו שהנאום שלה בחדר האח על רשימת ההדחה של ניר הבהיר. אולי כבר שכחנו שהיא בחורה רושפת, חדת לשון ועוקצנית בצורה הכי מצחיקה בבית. היא גם ממציאת השמות המצטיינת של הבית (קרטון, פייפן, התימני, מקרר ואפילו ספינג'י), ואחרי תקופה שבה ליקקה את פצעי האגו, אולי עכשיו היא תיזכר להתעורר שוב עם הישורת האחרונה של התוכנית.

כפיר, לעומת זאת, ייאלץ לראות את שאר העונה מהבית. האמת שזה היה די צפוי – רשימת ההדחה כללה כמה דיירים ותיקים שהספיקו לצבור קהל מעריצים ואת נעם, שכבר הספיקה לצבור משולש אהבה. כפיר נכנס עם הרבה רעש וצלצולים, אבל לא באמת הצדיק את מקומו בבית ולא סיפק הרבה יותר מסכסוך מאוד מתון עם ליאור ואיזה שנייה של פלרטוט-ואז-ריב עם ירדן. ולפי זה אפשר ללמוד שביום שני הקרוב, כשכל דיירי הבית מןעמדים להדחה, יודח עוד אחד מהדיירים החדשים. אני מהמר על פול, אבל זו גם יכולה להיות שירלי, במיוחד אם לא רוצים לראות את הרומן המתפתח בינה לבין אדם. יא אללה, שוב פעם אדם יפספס צ'אנס, אה?

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"