"האח הגדול" פרק 27: ניר הפך לרכלנית רעה (וזה הורס מצחוק)

חוץ מזה, כשאנחנו פחות מחודש לסיום, דרושות משימות שישפיעו גם על היחסים בבית ולא רק על הסלידה שלנו מהוופל הדוחה הזה

מרבון, הסוויטה דפקה לו את הראש (מתוך "האח הגדול")
מרבון, הסוויטה דפקה לו את הראש (מתוך "האח הגדול")
5 במרץ 2020

עם שובו של ניר מהגלות בסוויטה, הוא דווקא שמר על שתיקה. כתבתי כאן לפני שבוע שהדבר הכי חשוב שניר קיבל שם הוא מידע, והנה אתמול (רביעי) ראינו אותו מדליף אותו באופן ארסי במיוחד. בפליטת לשון מכוונת אחת הוא הצליח לכונן ריב מדויק בין ליאור לאסיף, שאליו נגררו בעל כורחן גם תקוה מצד אחד, ונועם ושירלי מהצד השני. הרי השיחה האישית בין נעם לאסיף באמת לא הייתה צריכה להגיע לליאור – אסיף בסך הכל חלק את הרגשתו, לא משהו שליאור לא ידע או שמע עליו בעבר. ניר ידע טוב מאוד מה הוא עושה עם הפצצה החכמה שנפלה כביכול בטעות מפיו, והעקיצות תוך כדי ריצה כבר היו אוברקיל מוחלט. בפרפראזה על המשפט ההוא מבאטמן, או שאתה מודח גיבור או שאתה נשאר בבית מספיק זמן כדי להפוך לרכלנית רעה.

הריב שהתפתח משבירת השתיקה של ניר הוא עוד וריאציה על אותו ריב שחוזר שוב ושוב מתחילת העונה: ליאור מתפוצץ בצעקות על אסיף בטענה שהוא בכלל מגן על מישהו אחר, אבל בפועל הוא סתם נפגע מאסיף, שמצידו מאבד את הסבלנות, לוקח ללב ומתפוצץ על כל הבית. אחרי השבוע הבאמת קשה שאסיף עבר, גם טקס הטיפוח של שישי לא עצר אותו מלהקפיץ ורידים במצח לכוננות, וכרגיל, כל מי שמנסה להשכין שלום רק מרגיז את כולם יותר. אבא יוסי מתחנן שלא יהרסו את ארוחת שישי, הבן הצעיר גדי מתגנב מפינות הספה כדי לזרוק עצה ילדותית שראה פעם בסרט רומנטי ואמא אודליה עושה מה שאמא אודליה עושה, ופשוט שרה ו/או צועקת בזמן שהיא מכינה אוכל. שישי ישראלי.

פחדנו שהוא יעשה טעות בגילוח מהעצבים (מתוך "האח הגדול")
פחדנו שהוא יעשה טעות בגילוח מהעצבים (מתוך "האח הגדול")

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

המשימה השבועית, כיאה למשימה שמערבת פעילות אקסטרימית, היתה פילר סתמי. כלומר, אני מבין שצריך לתקוע קידום בולט לספונסרים של התוכנית, אבל האם למישהו היה חשק לטבול טים טם בקפה אחרי שראה את המתמודדים צוללים לכוס הקפה הדוחה בעולם עם הנעליים והכל? מה שכן, לפחות קיבלנו מחווה יפה לקלאסיקת ערוץ הילדים "הספוג מראשון" (מה זאת אומרת אתם לא מכירים? מהר לרוץ ליוטיוב), ואין ספק שחגית יכולה לשחק את דמותו של הספוג המיתולוגי בסרט שייעשה על חייו.

רגע, פרסומת למה זה? מישהו שם לב אולי?
רגע, פרסומת למה זה? מישהו שם לב אולי?

אבל בחייאת, מה קיבלנו מהמשימה הזו? זה אמנם כיף לראות מתמודדים נלחצים וצועקים בין שמיים וארץ, אבל מה למדנו על המתמודדים? איזה קונפליקטים חדשים נוצרו בעזרתה? איזה ריב שבועי ניצת? מישהו הופתע שגדי השתפן? שתקוה התעצלה? אז כן, הדיירים לא צלחו את המשימה, וכל שבוע עם תקציב בסיסי הוא שבוע רועש, אבל עם קצת פחות מחודש לסיום, דרושות משימות יותר אקטיביות, שמשפיעות על היחסים בבית ומשנים את הדינמיקה הקבועה. נו, לפחות ההדחה של נעם על ידי יוסי מיום הבחירות הזיזה קצת עצים בבית, אבל את כל זה נראה רק מחר.

האם אלוהים עצר בסוף את הרוח בשביל אודליה?
האם אלוהים עצר בסוף את הרוח בשביל אודליה?

ולסיום קיבלנו שוב את המנה הקבועה ביותר העונה – הבטחות לא ממומשות. במקום מפגש מרגש של גדי עם בנו קיבלנו סרטון שצולם בסמארטפון, אפילו לא לרוחב! הבטיחו דמעות, הפתעה, דרמה, וקיבלנו חיוך אחד מתוק ותו לא. לסיום הפרק שומרים את הרגעים הכי דרמטים, אבל הפעם קיבלנו משהו שהיה אמור להופיע באמצע הפרק, אולי במסגרת משימה. נגיד, הם היו יכולים להעלות את משפחתו למנוף ולראות את גדי מוצא את האומץ לטפס קצת. כן, עופר ממש חמוד, אבל תארו לכם אותו מנופף לשלום מתוך כוס קפה ענקית – זה פי אלף יותר חמוד.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"