"האח הגדול" פרק 28: בואו נדבר רגע על ליאור

סצנת המפתח בפרק הזה הייתה דווקא שקטה מאוד, והיא מלמדת הרבה על ליאור. זה לא ייגמר בטוב

אפשר רגע הסבר על הצמות? (מתוך "האח הגדול")
אפשר רגע הסבר על הצמות? (מתוך "האח הגדול")
6 במרץ 2020

ברוב הפרקים של "האח הגדול" אפשר למצוא לפחות סצנה אחת שמהווה מפתח לשאר קווי העלילה. לרוב זו סצנה דרמטית ממשימה או איזה משפט שנזרק לאוויר וגורם לנזק, אבל בפרק של אתמול דווקא אחת הסצנות הפחות רועשות (והיה פרק רועש) הייתה המפתח להבנת הנושא שעל הפרק. שיח מיטה קליל בין ליאור, תקוה וניר הפך לדיון על השיחה שתקוה לא רצתה לחלוק עם ליאור, ובעיקר, על הסיבה לכך. תקוה ידעה שליאור הפרגמטי לא יקשיב לתסכול שלה, אלא מיד יידלק, ינפנף או יפתור אותו באיזה "יאללה, מה אכפת לך בכלל" קליל. אבל ליאור לא מבין דבר מאוד פשוט שגברים רבים חוטאים בו, ושניר ניסה להסביר לו בעזרת דימוי הפצע הפתוח – לפעמים צריך פשוט לסתום את הפה ולהקשיב.

אבל ליאור הוא לא הטיפוס המקשיב, הוא הטיפוס הפועל, גם אם לפעמים הפעולה היא פשוט להסתובב כמו אריה בכלוב לבוש בסווטשירט המלחמה שלו. תכלס ניר צודק, לפעמים הוא באמת רק צריך שיחליפו לו חיתול. בערב ההדחה של נעם, בזמן שיוסי עדיין רעד בפינת העישון, ליאור כבר סינן בחדר שלדעתו מערכת היחסים בין אדם ושירלי היא אסטרטגיה. אם הוא צודק, זו אסטרטגיה שעבדה, כי יוסי באמת בחר לשמור על האוהבים. אבל ליאור עושה את אותו חטא שירדן עשתה לפניו, ושופט על פי משאלת הלב שלו, ולא לפי ההיגיון.

תקוה וליאור עוד לא ראו את הפרומו של שבת
תקוה וליאור עוד לא ראו את הפרומו של שבת

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

הוא כנראה באמת מאמין שהוא עושה דבר טוב כשהוא אומר לכולם שזו מערכת יחסים מזויפת, אבל בפועל הוא רק פוגע באדם ושירלי, מתסיס עליו עוד יותר את אסיף, מעציב את יוסי ואפילו, כפי שהיה ניתן ללמוד מכמה שוטים מתוזמנים היטב, פוגע בתקוה. היא הרי חוותה בעצמה את אותו היחס שהוא מפנה לשירלי. אני לא מאמין שאני כותב את זה, אבל אולי ליאור צריך לנהוג יותר כמו גדי, ופשוט לשאול.

סליחה אבל איכה
סליחה אבל איכה

ויש, כמובן, את הבעיה המרכזית של ליאור, הידועה בתור "אני לא נלחם בשבילי, אני נלחם בשבילו/ה/ם". זה לא מקרי שרוב הריבים שלו בבית מתנקזים למי שמחזיק באותה הבעיה, הלא הוא אסיף. מסלול ההתנגשות הקבוע בין ליאור ואסיף הוא כליא ברק לכל תסכולי הבית – ההוא אמר להיא מילה לא במקום? אסיף ישמח לצאת עליו בפינת העישון מאחורי משקפי שמש. ההיא לא הייתה מוכנה לוותר על קופסת סיגריות עבור חבילת נקניקיות נוספת לחגית? ליאור ימהר בריצה לחדר לצעוק משהו על צדק. זה תמיד יהיה לא עבורם, תמיד בשם מישהו אחר, ואיכשהו הם תמיד ייצאו הקורבנות גם כשנדחפו לריבים לא להם. מתישהו זה כן יהיה אישי, וביניהם, ואז זה באמת יהיה כואב.

השבוע הקשה של אסיף עדיין לא נגמר
השבוע הקשה של אסיף עדיין לא נגמר

ליאור ואסיף נלחמים מתוך זעם קדוש, אבל הקרבות שניר מנהל הרבה יותר מסוכנים, ולא רק כי הוא מנהל אותם תוך כדי ריצת בוקר כאילו היה מאפיונר אצן. ניר לא פועל מהבטן, אלא מתכנן את העקיצות שלו היטב, יודע לפגוע בול בנקודה הרכה ולפעמים נוטה לאכזריות מיותרת. הוא אמנם מפנה את זה כרגע בעיקר כנגד אסיף, אבל מספיק שמישהו יפעל לידו באופן שגוי וגם הוא עשוי לחטוף. רק תשאלו את נעם.

רשימת ההדחה העמוסה של השבוע חמקמקה. פול אמנם רוצה לסלק את הדיכוטומיה של ותיקים-חדשים, אבל עובדה שמאז שהגיעו הדיירים החדשים הם נקטפים בכל שבוע אחד אחד כאילו היו בלונדיניות בסרט אימה. גם ברשימה הנוכחית כל שארי הדיירים החדשים מועמדים, אבל שירלי הייתה במרכז העניינים של הפרק, ושאלת הזוגיות עם אדם עשויה להציל אותה, מה שאומר שגם פול עשוי ליפול קורבן למערכת היחסים. אני מהמר שזה ידליק את ליאור אפילו יותר, לא שזה קשה מדי בשלב הזה.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"