"האח הגדול" פרק 34: פרק הזוי, אבל זה בדיוק האסקפיזם שחיפשנו

"פרישתו" של האח הגדול עוררה בנו ספקות, אבל דנה, רד והזין העצום שזרקו הדיירים על אורן חזן היו בדיוק מה שהיינו צריכים

הקונטרול (המזויף?) של האח הגדול
הקונטרול (המזויף?) של האח הגדול
19 במרץ 2020

כדי לתאר את חוויית הצפייה ב"אח הגדול" בימי בידוד שכאלה אצטרך לשאול מילה שנזרקת הרבה בבית האח – הזיה. זה מרגיש כמעט כמו לאפות עוגות במהלך המהפכה הצרפתית, קצת אסקפיזם אסור שמסתנן בין מהדורת חדשות אחת לשנייה. בעוד שהחדשות מבחוץ הסתננו השבוע לבית האח, אתמול (רביעי) דווקא הדבר ההפוך קרה, והאח הגדול הסתנן לחדשות. מי שהדליק את הטלוויזיה מעט לפני תחילת השידור ראה ידיעה חדשותית קצרה על איך נראתה חשיפת אירועי הקורונה בפני דיירי בית האח ברחבי העולם, מה שהיה הלכה למעשה סוג של טיזר ציני קטן לקראת החשיפה לדיירי האח הישראליים, שתשודר הערב. סורי, אין מילה אחרת לתאר את זה. הזיה.

אבל ההצגה חייבת להימשך, והחיים בבית ממשיכים די כרגיל – כלומר, בריבים חשובים על כוסות – עד שהאח החליט לשחק אותה דובי לא לא ולתת הצגה משכנעת למדי שהוא כועס על הדיירים. הם, מצידם, אכלו את הלוקש ברגע והסתובבו כמו ילדים קטנים ומתנצלים שלא מבינים איך הם עצבנו את אבא. כשהאח "נשבר" ו"עזב", הם כמעט קנו את התרגיל הזה, ואפילו ניצלו את ההפוגה לשיחרור רסן ושנ"צ, אבל אז הגיע הפתק מהאח שקצת הרס את ההפתעות שיבואו בהמשך, כי א': היה כתוב באופן שהבהיר סופית שמדובר בהצגה ("נא להתנהג בלה בלה בלה"), וב': הוא הבטיח להם תקציב מותרות, כלומר שמה שלא יגיע, הוא יחייב את דיירי הבית פחות כי הם לא ירגישו את זה בכיס (או בעצם, בתקציב העוגיות של תקוה).

כשקמים בבוקר עם אח גדול קצת עצבני …

כשקמים בבוקר עם אח גדול קצת עצבני…לצפייה בפרק המלא ששידרנו אמש >>> http://bit.ly/2J27LCk

פורסם על ידי ‏האח הגדול‏ ב- יום חמישי, 19 במרץ 2020

כך למעשה החלה הלא-משימה הזו, עם חוסר בהירות שגרם להכל להרגיש קצת שכונה, אבל בקטע טוב. הביקור של דנה אינטרנשיונל על כיסא האח הכניס קצת רוח חיים לדיירים שעלו על הנש ונאבקו לדבר אוחצ'ית, שלפי גדי לפחות זה אומר לפנות לנשים בלשון זכר. כשדנה קבעה שהנשים יהפכו לדיוות וישורתו על ידי הגברים, האחרונים לא ממש ששו להרים כוסות – עדות לבלבול בנוגע להאם זו משימה ולהפיכת ההצקות החמודות של דנה לקצת סתמיות, כי אין שום השלכות לאי ציות. אפשר לקרוא לזה רמז מטרים להמשך.

דיוות דיוות, אבל אין על דנה (מתוך "האח הגדול")
דיוות דיוות, אבל אין על דנה (מתוך "האח הגדול")

הכניסה של רד, סולן רד בנד הבובתי, לתפקיד האח הגדול, הייתה למרבה ההפתעה בדיוק האסקפיזם שלו ייחלתי. קצת שטויות וכיף, קצת אלכוהול וקללות, קצת לראות את גדי ואודליה נאבקים בשפה האנגלית, והכל ברוח טובה. השנינות והסתלבט של רד עבדו כל כך טוב עד ששווה לשקול להביא אותו, או לפחות איזה קומיקאי חד, לתפקיד האח בעונה הבאה. זה היה יכול להיות הרבה יותר נחמד אם אחרי הקטע הבידורי המצוין הזה לא היו נותנים ללירון לדקלם משפט קרינג'י כמו "אתם מקפידים לא לצאת מהבית, ואנחנו מקפידים שהאחרון שייצא מבית האח יזכה בפרס מתנת…". איך אמרנו? הזיה.

אבל ההזיה הגדולה ביותר הגיעה רגע אחרי, כשהלימון המקולקל שהוא אורן חזן השתלט על המיקרופון מחדר הבקרה המזויף. אני מקווה שכשאורן חזן ינסה לחזור לחיים הפוליטיים תחת הסיסמה הגרועה "אורן חזן זה אח", יזכרו שבזמן שארץ ישראל נמצאת במצב חירום, הוא רץ לפריים טיים עם חיוך נקמני כדי לטפטף רעל על המסך שלנו, עם משפטים כמו "איזה כיף שהם סובלים". חשבתי כבר שזהו, הלך הבידור הקליל מרגע שהגיע הפוליטיקאי הכי נצלן וקטן בישראל, אבל מי היה מאמין שדווקא דיירי הבית יקלקלו לו את מסע היח"צ.

אורן חזן הקטן. לימון מקולקל (מתוך "האח הגדול")
אורן חזן הקטן. לימון מקולקל (מתוך "האח הגדול")

חזן בא לחרחר מלחמה, לנקום בדיירים שלא סבל ואולי לנסות להתפייס עם תקוה, כנראה אחרי ששמע בחוץ עד כמה ההערה הגזענית שלו כלפיה עשויה לעלות לו בקולות. אבל הדיירים לא נתנו לו לעשות את הקטע שלו, וזרקו עליו וואחד זין, בגודל שמגיע רק לאדם כמוהו. הדיירים לא הפסיקו לצחוק עליו בכל פעם שדיבר, וכשקרא לתקוה לחדר האח היא לראשונה ניצלה את העצלנות שלה למטרה טובה ולא זזה. גם אסיף לא ספר אותו. ניר וליאור אף הגדילו לעשות כשדאגו להזכיר, על רקע הלרלרת של חזן, מי הבן אדם ומה הוא עשה. אני חושב שליאור הוא האדם הראשון שאשכרה הצליח לגרום לחזן לסתום את הפה, והנ"ל סיים את ניסיון החזרה שלו לבית האח בבריחה כמו פחדן עם הזנב בין הרגליים. מי היה מאמין שהרגע שהכי נהנתי ממנו העונה יהיה הביקור השני של אורן חזן בבית. נראה לי שזה האסקפיזם שחיפשתי.

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"