האח הגדול מלמד: איך לא להתנהג בבידוד

כבר מזמן איבדנו עניין בריב הממוחזר בין תקוה לירדן, שבימים אלה נראה אפילו יותר מנותק מהמציאות. אבל גניבת הסיגריות והממתקים היא שיעור בהתנהגות

הגניבה הכי חמורה בספר (מתוך "האח הגדול")
הגניבה הכי חמורה בספר (מתוך "האח הגדול")
22 במרץ 2020

חשבתי שאני חסין, שאני יודע להפריד. שעם כל הטירוף שהולך בחוץ, אני ממש אשמח להעביר שעה וחצי במחשבה על צרות של אחרים, מחוץ להתקף החרדה הקולקטיבי שכולנו עוברים ברגעים אלו ממש. אבל אני מודה, קשה לנתק את הבחוץ מהבפנים, במיוחד עכשיו כשדיירי הבית מדברים ביניהם על הקורונה. אולי זו הייתה הסיבה שהפרק של אתמול (שבת) הרגיש כמו בזבוז זמן. מרגיש קצת לא רלוונטי לראות ריבים קטנים רגע אחרי שראש הממשלה דיבר על אלפי מתים. קצת כמו הרגע שבו רואים את יוסי עומד ליד אדם בגובה רגיל – מרגע שהכל נכנס לפרופורציה מתאימה, אי אפשר לחזור אחורה.

תקוה שוב רבה עם ירדן, ליאור שוב תקוע ביניהן, אסיף שוב לוקח על עצמו את כל האחריות לאירועים ולגדי עדיין אין מושג מה קורה. ליאור צודק, זה מוזר לראות אותם רבים על כלום בהתחשב באירועים שבחוץ. אולי מה שייאש אותי בריב הבלתי נגמר הזה בין תקוה לירדן הוא שכולו מבוסס על טלפון שבור. ליאור משוחח עם ירדן, ואז מספר לתקוה רק חלק מהשיחה (כמובן ששכח לציין את החלק שמוציא אותו לא טוב), ואז חולק את זה עם אסיף שמדרבן את תקוה לדבר עם ירדן ולסגור את המעגל, אבל זה כבר מאוחר מדי. תקוה חושבת שהיא יודעת מה הלך בשיחה, ירדן חושבת שהיא יודעת מה תקוה חושבת ושיח החרשים הזה מתדרדר במהרה, כצפוי, לצעקות, בכי, שיחות פיוס בנסט וחוזר חלילה. היינו כבר בסרט הזה, וכבר אז הוא לא באמת היה פרק 13 ב"כלה מאיסטנבול".

טלפון שבור (מתוך "האח הגדול")
טלפון שבור (מתוך "האח הגדול")

גם הניסיון של האח להלביש את השיר "ג'ולין" של דולי פרטון על הסיטואציה הרגיש מאולץ. ירדן העלתה אותו בשיחה עם שירלי בהקשר של אחווה נשית – היא מדברת על הפנייה הישירה, נטולת האגו, של אישה לאישה שבשיר – אבל תקוה הבינה אותו ברמת הפשט וחשבה שמדובר בעקיצה. עוד טלפון שבור שהוביל לעוד ריב קטן שמניסיון עבר אפשר כבר לדעת שהוא בדרך לשום מקום. ירדן לא תהיה עם ליאור, תקוה לא תעשה שום מוב נוסף עם ליאור עד היציאה עוד שבועיים וליאור ימשיך להעמיד פני עציץ, למרות שזה כזכור התפקיד של ניר.

החוסר במשימה השבוע השאיר בור עלילתי משמעותי, שהתמלא חלקית בעזרת חשיפת הקורונה – מה שבקושי ראינו היום (לפי ההבטחות, זה ייחשף מעט יותר בפרק הבא). וכך ראינו את האח הגדול מנסה לתמודד עם הנטייה של הדיירים להחביא ממתקים כאלו הם היו בעצמם בשואה ועם החיבה של תקווה לשנורר סיגריות גם מבלי לשאול במיומנות של נוכל מסרט בורקס. אפשר לקרוא לזה "איך לא להתנהג בבידוד", ואז אולי בכל זאת היה לזה ערך חינוכי מסויים.

למה התכוונה המשוררת? (מתוך "האח הגדול")
למה התכוונה המשוררת? (מתוך "האח הגדול")

ההדחה המאוד חסרת אנרגיה ומתח הייתה צפויה. שירלי לא הצליחה לעבור החוצה בשום אופן, והגיעה לקהל רק במנות קטנות, דרך מערכת היחסים עם אדם או הריבים על הסיגריות. בבית האח, כשנופלים לתוך קטגוריה ולא מצליחים לצאת ממנה, הגרדום כבר מוכן. מן הסתם אדם יתקשה עם הפרידה, אבל זה לא באמת כזה דרמטי, כי עוד שבועיים הוא כבר יראה את שירלי בחוץ. עכשיו כשגם אנחנו מסוגרים בבית ומצולמים בכל רגע (בלייב באינסטגרם ובזום), אנחנו יודעים שזה לא כזה נורא, ופתאום בית האח נראה קצת אנמי. בקיצור, קברניטי האח יצטרכו להציע משהו הרבה יותר מלהיב מכמה ריבים קטנים כדי להשאיר חותם.

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"