תשנאו עד מחר, אבל תקוה היא הדיירת הכי חכמה בבית

אפשר ללמוד הרבה על תקוה מתרגיל הכוס, מכיוון שבדומה לה, הוא מטעה. יש ידענים ממנה, חדים ממנה ועמוקים ממנה, אבל לתקוה יש יתרון ענק על כל שאר דיירי הבית

תקוה (מתוך "האח הגדול")
תקוה (מתוך "האח הגדול")
23 במרץ 2020

הרצון לייצר עניין לקראת הגמר, וכנראה גם האילוץ לקצר את פרקי השבת ולמלא ספוט חדש בראשון, הובילו ליצירת ארבעה פרקים בשבוע – כלומר, למתוח את החומר שגם ככה לא באמת עשיר. כך אנחנו מקבלים לרלורים על סוף העולם, פלרטוטים בין ניר לגדי ורגעים שמאלציים כמו נתינת חבילת הממתקים הנחבאים לצוותי הרפואה. כן, זה מה שהם צריכים כרגע, עדשי שוקולד שנמסו מתחת למיטת ענק. נו, לפחות ראינו את חלומו של גדי להיות יועץ זוגיות מתנפץ אל מול עיניו בעודו שולח את שירלי לבכות בשירותים.

מבין כל הסיפורים הקטנים שראינו בפרק האחרון, יש אחד שהיה קצה קרחון לסיפור גדול יותר – הכוס של אדם. התרגיל של תקוה ערבב כוס שמפניה, את הגרביים המסריחים של פול (זוכרים אותו?) והרבה חוצפה. כן, זה תרגיל קצת גועלי, אבל אם אתם רוצים לשמוע נזיפה מתחסדת על למה אסור לערבב בין כוסות לגרביים מיוזעים, אתם מוזמנים לקפוץ לסטורי של אביבית בר זוהר (בחיי, היא התייחסה לזה). מעבר לזה שמדובר במתיחה לגיטימית בין שותפים לדירה, זה היה שחמט מרשים בקרב העקיצות החברי בין תקוה לאדם. למעשה, זה היה האירוע שגרם לי להבין סופית שתקוה היא הדיירת החכמה ביותר בבית.

התרגיל המסריח (מתוך "האח הגדול")
התרגיל המסריח (מתוך "האח הגדול")

תחשבו על זה לרגע. ניר בהחלט ידען בהרבה, ירדן חדה ממנה ואסיף תמיד שואף להיות עמוק מכולם, אבל לתקוה יש יתרון ענק על כל שאר דיירי הבית בהתנהלות שלה. היא אמנם דיירת חוצפנית, עצלנית, עם פה ג'ורה ונטייה לשגע את כולם, שמעמידה דיירים להדחה בפומבי כבר כמה שבועות, שמחביאה שוקולדים ומתחמנת אחרים לגנוב לה סיגריות – אבל היא עדיין נמצאת בבית גם אחרי 80 יום, והועמדה להדחה רק ארבע פעמים. רק לשם פרופורציות, מבין כל דיירי הבית הוותיקים, רק גדי ויוסי הועמדו להדחה פחות פעמים ממנה. חוץ מזה, למישהו יש ספק שהיא תגיע לחמישיית הגמר?

אפשר ללמוד הרבה על תקוה מתרגיל הכוס, מכיוון שבדומה לה, הוא מטעה. כשתקוה החביאה את הכוס חשבתי שהיא סתם מנסה שוב לעצבן את אדם, וכשיוסי שאל אותה איפה הכוס חשבתי שהיא התקפלה מהר מדי. אבל כמו במשחק שחמט טוב, תקוה חשבה כמה צעדים קדימה. בטקסיות רבה היא הציעה לאדם למלא במים את הכוס שחזרה מהשבי ולבוא לשמוע סיפור. אז בקור רוח ששמור אך ורק לג'וקר (אבל של הית' לדג'ר) היא סיפרה לו סיפור, וחשפה את הפאנץ' האכזרי שלו בדיוק קומי מופלא שהוביל ליריקת מים תיאטרלית במיוחד. רק כשנחשפה במלואה, הבנתי שהחזרת הכוס הייתה חלק מהתוכנית הזדונית.

תמיד חושבת כמה צעדים קדימה (מתוך "האח הגדול")
תמיד חושבת כמה צעדים קדימה (מתוך "האח הגדול")

זו, רבותי, הגאונות של תקוה. בזמן שכולם מסתכלים לכיוון אחד, היא כבר מתחמקת למקום הבא. ירדן זועמת עליה? תקוה תתכסה במיטה עד יעבור זעם. ליאור אוכל כאפות עליה? היא תתרחק עד שהוא ירצה לרדוף אחריה שוב. יוסי כועס עליה? היא תצחקק עד שלבו לא יוכל לעמוד בזה. אדם מנסה להתגרות בה עם כוס שמפניה? היא תחזיר לו מנה אחת אפיים. וכל זה נעשה בחיוך של ילדה שובבה שלא באמת מתכוונת להרע. בתגובות בפייסבוק אולי תוכלו למצוא הרבה שנאה כלפיה, אבל גם המעשים היותר בעייתיים שלה נעשים ברוח טובה, משעשוע, מתוך רצון לבדר בעיקר את עצמה. ביחס לאדם, שלא מצליח לוותר על נוצות הטווס שלו גם בבית, זה כיף לראות מישהי שחיה כמו שהיא רוצה לחיות בלי צורך להרשים אף אחד אחר.

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"