"האח הגדול": רגע לפני הגמר, יסודות הבית מתערערים

משימת הטלוויזיה הצליחה לזרוע הרס בבית, שמעכשיו ועד הגמר ייפרד מדייר בכל שידור. ולמה ליאור פגע קשות בסיכוייו לזכות?

חדשות האח הגדול. וואה וואה וואה
חדשות האח הגדול. וואה וואה וואה
26 במרץ 2020

עם תשעה ימים לגמר, תשעה דיירים נותרים ושני מטרים ביניהם (כלל שלא יושם בכלל), האח הגדול מגיע לישורת האחרונה וכל החוטים הרופפים מתחילים להיקשר או להישרף: הדחה בכל פרק (בהצלחה אודליה), הצתה מחדש של הריבים (או בעצם, הריב היחיד בבית) וניסיון נואש מצד גדי להציל את מערכות היחסים של הבית (כולל שלו ושל ניר). אפשר כבר לקבוע שהפקת האח כשלה בפיתוח חלק גדול מקווי העלילה שתוכננו מראשית העונה – הריב בין שמאל לימין התפוגג יחד עם אורן חזן, הקונפליקט בין ניר לאסיף צומצם להעמדות הדדיות להדחה ואפילו העצלנות של תקוה, הקול של אודליה והאלרגיה לכלים של גדי כשלו בהתססת הבית. אני, אגב, מאשים את יוסי, שהיה משכין שלום ודמות חיובית להפליא בבית. אוף איתך, יא חמוד.

אחרי כמה שבועות של משימות לא משימתיות, משימת הטלוויזיה היא אחת המבדרות העונה, וגם הייתה אפקטיבית בערעור יסודות הבית. כנראה שלא לשווא דיירי הבית התאמנו בהגשת תוכניות אירוח, בריאיונות ביניהם ובהגשת התחזית בערבית. הרעיון הפשוט של הפיכת אולפן טלוויזיה שהוא בית לבית שהוא אולפן טלוויזיה הוציאה מהדיירים את המיטב, וגם אם לא הייתה מאתגרת בשום צורה, היה אפשר לראות שכשהמשימה גורמת לדיירים לרצות להשתתף, התוצאה עשויה להיות מבדרת לא פחות מלראות אותם מתקשים. חוץ מזה, זו הכנה נהדרת עבור פליטי ריאליטי עתידיים, ואפשר לראות את אסיף כבר מפנטז על תוכנית האירוח שלו עם מעיין אדם.

חדשות האח הגדול. מי יקבל תוכנית אירוח בחוץ?
חדשות האח הגדול. מי יקבל תוכנית אירוח בחוץ?

כיאה לפריים טיים, התחלנו עם תחרות בישול, או כמו שאני ורק אני קורא לה, האחסטר שף. אדם נכנס בקלות לחליפת המנחה העולץ אך לא זכיר בעליל (גיא זוארץ תיזהר, עוד יוציאו אותך לחל"ת) בזמן שיוסי ואודליה התחרו נגד אסיף ותקוה בקרב הבשלנים ועוזריהם הגדול. לראות את דיירי הבית משנים פאוזה ומכניסים את רוח הלחימה של המשימות למטבח היה מהנה, ולמרות שרוב המנות שיצרו היו זוכות לנזיפה מאסף גרניט (הוא היה כל כך שונא את פסטת השוקולד), זה היה סגמנט מצוין, וההשלכות שלו עשויות להיות משמעותיות לשבוע האחרון בבית, כי אם לאסיף אסור להכין אוכל יותר, מה יעשו דיירי הבית ברגע שאודליה תעוף?

תוכנית הבישול של האח הגדול. זה יורד מהתקציב?
תוכנית הבישול של האח הגדול. זה יורד מהתקציב?

אבל עם כל הכבוד להר הגעש האכיל של אסיף, אין ספק שהשלכות מהדורת חדשות האח המרכזית יהיו משמעותיות יותר לשארית הזמן בבית. זכרו – בכל פעם שמסך כלשהוא בבית האח נשלף משום מקום להקרין קטעים מהעבר (היי! מה קרה לחדר המראה המוזר ההוא? נראה לי שאפילו האח שכח ממנו), הפיצוץ קרב ובא. זה התחיל עם גניבת הסיגריות של תקוה, שבסך הכל עברה בשלום וצחקוקים. אבל לא תקוה, לא ירדן ובטח לא ליאור צפו את הבאות, אם כי אני מודה שכבר מהפרומו ("האם ירדן וליאור נתפסו על חם?") כולנו יכולנו כבר לצפות שהשיחה הנפיצה בין הלא-באמת-אקסים הולכת לצוץ מחדש ולעורר את הריב, כמו בכל פעם, בדיוק לפני שכבים הגחלים.

האמת, כל זה יכול היה לעבור חלק בהרבה אם ליאור לא היה מגיב כל כך גרוע עם הצגת השיחה. הוא ניסה לזרוק את ירדן מתחת לגלגלי המשאית ששלח לעברם האח במטרה להציל את הזוגיות הפוטנציאלית עם תקוה, אבל רק פגע בשתיהן. להגיד ככה, מול כולם וליד ירדן, שהוא אמר לה את המשפט השנוי במחלוקת סתם כדי להרים לה, הוא דבר די עלוב, וגם אם ברור שזו הייתה טעות שהתרחשה בלהט הרגע, ליאור יצא קירח מכאן ומכאן, אם כי שקוף שתקוה תסלח לו.

הסקופ של חדשות האח הגדול. ליאור, יצאת עולב
הסקופ של חדשות האח הגדול. ליאור, יצאת עולב

מי ששרד גם לתוכנית "הצינור", שם שודר משום מה חלק ההעמדה להדחה, גילה שתקוה העמידה את ירדן להדחה בפומבי ("היא לא ראויה להגיע לגמר") כך שברור שהאש תכוון לירדן למרות שהיא בסך הכל צודקת – היא לא אשמה, על אף מה שחושב גדי. ליאור אולי הצליח גם הפעם לחמוק מאחריות, אבל חוסר הכנות שלו (הרי הוא סיפר לתקוה על כל השיחה למעט החלק הזה) והתגובה הגרועה שלו לחשיפת האמת הן הסיבות למשבר שיעסיק את הבית כנראה עד הגמר. זה אולי ישאיר אותו עד הגמר עצמו, אבל בהחלט פוגע בסיכוי שלו לניצחון.

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"