"האח הגדול" פרק 7: ליאור חייב להירגע, ומי היחידה שהרוויחה?

משימת המתנות הקטנות הייתה בדיוק מה שצריך כדי להבעיר את הבית אחרי שחזן יצא, ויש לנו כבר ניחוש מי יהיה המודח הראשון במוצאי שבת

ליאור, תנשום! (מתוך "האח הגדול")
ליאור, תנשום! (מתוך "האח הגדול")
17 בינואר 2020

השבוע הראשון לעזיבתו של דונלד דאק עמד בסימן מבחן לאח הגדול עם שאלה אחת בוהקת: האם יצליחו להבעיר את עצבי הדיירים גם אחרי שיוסי ירים מסיבה לרגל יציאתו של הפה הכי מטונף מהבית? הכניסה של אורן חזן בהחלט הוסיפה עניין בבית, ועזיבתו תוך שבוע בלבד השאירה אנטי קליימקס מסוכן בשלב כזה מוקדם בעונה. אין ספק שאחרי ימי חזן נוצרו בבית שני מחנות (כנראה המילה האהובה על האח, והפחות מוכרת לגדי), אבל כדי באמת להצית אש בימי פוסט חזן, צריך משהו מתוחכם יותר. משהו מפלג. משהו שתיכוניסטית סכסכנית הייתה מביאה לחברה שהיא שונאת בקטע פאסיב אגרסיב. בקיצור, צריך מתנות קטנות.

את רוב המתנות של האח אף אחד לא רוצה (אני מחשיב גם את מתנת נעיצת השיר "מתנות קטנות" בראש שלי לעולמי עד). משימת המתנות התגלתה כאפקטיבית למדי, מכיוון שהיא העמידה כמעט כל דייר בקונפליקט מעניין – האם לנצל את המתנה הנבזית שקיבלו לסגירת חשבונות, או אולי להפיל אותה על האדם שיוכל לספוג את העונש ולסלוח? תקווה ואדם נכנעו לקטנוניות והענישו אחד את השנייה, אמילי מקריבה את הצמיד של חגית (ומיד מתנצלת) ואסיף הופך את ניר לעציץ עם קריצה וחיוך. כל אחד מקבל מה שהוא נותן אני מניח, וזה תקף על אחת כמה וכמה בנוגע לליאור, שמחלק ומקבל מלא עצבים.

כולם רבים וניר עושה פוטוסינתזה (מתוך "האח הגדול")
כולם רבים וניר עושה פוטוסינתזה (מתוך "האח הגדול")

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

אולי יציאתו של חזן (כליא הברק לעצביו של ליאור) הוציאה אותו מאיזון, אולי אלו ההורמונים המשתוללים מההערות של ירדן ואולי סתם נמאס לו לשמוע את הפיוטים של גדי בטורקית, אבל במהלך השבוע היהלומן הטוב שש אלי קרב בכל הזדמנות אפשרית. וכשאתה ממנה את עצמך לאביר הצדק, מגן החלשים, הראשון לבורסה, לא קשה למצוא קרבות. הוא תוקף את אדם על הערת ה"תכשיט ב-15 אלף דולר" המטופשת שלו, תוקף את חגית על בחירתה להשאיר תקציב מותרות על חשבונם של אדם ותקוה ואני מופתע שלא תקף את ניר על כך שבזמן שכולם מותקפים, הוא עושה פוטוסינתזה.

ליאור כנראה עוד לא למד לבחור את הקרבות שלו, כי נכון לעכשיו, בין אם כוונותיו טובות ובין אם הן באמת מיועדות לעיני המצלמות, הוא רק עושה נזק לכולם. אפילו כשהוא בצד הצודק, הוא ללא ספק בצד החכם. הוויכוח בין יעל לספסל המאשימים, למשל, הוא דוגמה נהדרת לאיך לא מטפלים בסכסוך. הוויכוח כמעט שכך, יעל התכנסה בנסט והרוחות נרגעו, אבל ליאור היה צריך מישהו להילחם בו, עטה את שריון הקרב שלו ונכנס ברונן, אמילי ואפילו בירדן, ובכך רק הסעיר עוד יותר את הרוחות. רוצים לדעת מי לא הרוויח מניסיון ההגנה שלו? יעל, שמועמדת להדחה.

אך מהר יותר משתוכלו לומר "אמאל'ה ג'וקים!" תסס קרב אחד שאם ליאור רק היה יכול, הוא היה מתחבא במהלכו בשוחות – ירדן נגד תקוה. המתח בין שתי הדיירות על ליבו של ליאור קיים עוד מרגע כניסתן, אבל מילה אחת לא במקום מצד מישל, ומסכת אי הבנות שאפשר למצוא רק בסיטקומים מיושנים, העירה את הרוחות הרעות ע"ש אורן חזן. איפה השמאנית שירדן הזמינה? כנראה עושה עכשיו איזה פולסא דנורא על תקוה. זו התפוצצה על זאתי כי חשבה שההיא אמרה להוא שזו לא באמת בעניין של ההוא, אני חושב. לדעתי אפילו הן כבר לא יודעות. מה שאני כן יודע זה שירדן מתנצלת באופן מלחיץ יותר ממאפיה, ותקוה לא צריכה להתפלא אם היא תקום עם ראש של ארנב מדשא במיטה. זכרו ילדים, הלרלרת הורגת.

אלוהים, שמור עלינו מירדן (מתוך "האח הגדול")
אלוהים, שמור עלינו מירדן (מתוך "האח הגדול")

ובין כל המלחמות, יש אחת שרק הרוויחה מהשבוע האחרון – רות. אחרי שלא ממש בלטה בשבוע הראשון היא יצאה מאי-ההדחה האחרונה בשפל, מבלי לדעת אם היא או אדם ניצלו על ידי ההוא שכבר נמאס לי לכתוב את שמו. בסיום משחק המתנה העוברת, רות מצאה את עצמה בחדר הסודי עומדת מול מראה מדברת, והיא אפילו לא היתה צריכה לקחת את העוגיה שהארנב בחצר הציע לה.

רות. היחידה שהרוויחה מהשבוע הזה
רות. היחידה שהרוויחה מהשבוע הזה

הקתרזיס היפה שזכתה לו כשראתה שאדם נבחר לעזוב על ידי הצופים היה רגע אנושי יפה, והפרק האחרון הראה שהיא מתפקדת כמגשרת האמיתית של הבית, ובסך הכל כל הדיירים מחבבים אותה (חוץ ממישל, כי רות אינטיליגנטית מדי מכדי לנהל איתה שיחה. מילים שלה, לא שלי). גם אחרי ששלפה את ניר מרשימת המועמדים להדחה, והציבה במקומו את מישל, היא כנראה לא תפגע בעמדתה בבית. אדם, לעומתה, עומד כנראה לסיים את תפקידו בשבת ולשוב לקונן על תכשיטיו היקרים בביתו כמו הדרקון הקטן שהוא.