"האח הגדול" פרק 8: הריבים בבית מתחילים לערער את רות

מישל היא המודחת הראשונה מהבית, והפתיל הקצר של ירדן כבר מתחיל לגבות ממנה מחיר כבד. כל מה שקרה ב"אח הגדול" פרק 8

רות ורות (מתוך "האח הגדול")
רות ורות (מתוך "האח הגדול")
19 בינואר 2020

כאילו שזה לא קורה בכל עונה ועונה, הדיירים מופתעים שוב שבתוך שבועיים וגרוש התגבשו חבורות. אסיף קורא לזה ויאטנם, אבל ניר יודע טוב יותר שהקרב בבית דומה יותר לסכסוך הישראלי-פלסטיני – בני דודים שנלחמים על אותו חלל קטנטן. מצד אחד יש לנו את ירדן, שאספה סביבה את רונן, אדם ואמלי. מהצד השני, תיראו מופתעים, תקוה, שמסתפקת בגיבוי חזק מחגית, יעל ולעיתים דייר תורן כזה או אחר. אבל על דבר אחד כולם מסכימים – גדי הורס לכולם.

כאילו שהאלרגיה שלו לחומרי ניקוי לא מספיקה, גדי לא מוכן לפספס הזדמנות לצבור פסילות. הוא נרדם, הוא מזמר בלי מיקרופון עליו, הוא שואל מיליון שאלות כמו הילד בן ה-4 שהוא. אני יודע שהאחרון זה לא פסילה, אבל זה לגמרי צריך להיות. שמישהו יארגן לו חיבור לגוגל מהבית ויפטור אותנו ואת שאר הדיירים מזה, או לפחות שיסבירו לו מה המשמעות של הקנסות שהוא צובר. נסו לתרגם את זה לסטייקים.

גדי בחייאת גדי לך הביתה (מתוך "האח הגדול")
גדי בחייאת גדי לך הביתה (מתוך "האח הגדול")

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

התקציב המצומצם מוביל כצפוי לריב, אבל למרבה ההפתעה התוצאה היא דווקא סכסוך פנימי בחבורת ירדן ושות'. רונן ואמלי אפילו לא מתכתשים על האוכל עצמו, אלא על צורת דיבור, כמי שאין להם על מה לריב אבל מחפשים בכוח. ההפתעה היא שירדן עצמה, הסנדקית של החבורה, מצדדת ברונן כאילו רק חיכתה לטעות מצד אמלי, והולכת לזמר בחצר על צביעות, מילת היום שלנו. ואולי הגיע הזמן להגיד – צביעות זה לא רק לדבר על חברים מאחורי הגב, אלא גם להבטיח נאמנות ואז לנטוש עם המשבר הראשון.

הפתיל הקצר של ירדן כבר מתחיל לגבות ממנה מחיר, ואחרי שכמעט הודחה השבוע (ותכלס, הגיעה לרשימת ההדחה בגלל הכעס על תקוה, שגרם לה לשבור את חוקי הבית), רצוי שהיא תנטוש את גישת המאפיה, כי לאט לאט יגמרו לה הדיירים להסתכסך איתם. אחרי שמחקה את תקוה ויעל, הכעס על אמלי הוכיח שירדן תשרוף גם את החברות הכי טובות שלה אם הן ביחסי שלום עם האויבים שלה. השתיים אמנם השלימו, אבל הלהט של ירדן רק ממיס את הרצפה שתחתיה.

הצבועה האמיתית (מתוך "האח הגדול")
הצבועה האמיתית (מתוך "האח הגדול")

מי שהבין זאת הוא ליאור, שאחרי סבב הריבים מהפרק האחרון יצא לסיבוב סליחות עמוס בחיבוקים ושיחות נפש. גם רונן וגם אדם השלימו איתו, ואחרי עוד שיחת יחסינו לאן עם ירדן, ליאור החזיר את הקוף פנימה ומחפש את הזן שלו. רק הזמן יגיד אם זה שינוי שנולד במטרה להתחבב שוב על הצופים בבית או שמדובר בשינוי אמיתי, אבל אין ספק שהבחירה שלו לקחת כיסא אחורי בריבים עושה לו, ותכלס גם לי, רק טוב.

אבל הריב המעניין ביותר בפרק היה דווקא שקט בהרבה, הריב בין רות לרות. ניכר שעל אף שהיא לא מעורבת באף צד בסכסוך החמולות, הריבים בבית מערערים אותה. בין כל הגיצים, היא פשוט לא מוצאת את עצמה בבית, והמשפט הכואב על השונאים (רונן: "אין לה פה שונאים". רות: "יש לי. אני") היה שובר לב, ושוב נתן לרות להיות האדם הכי מעורר אמפתיה בבית. אפילו כשהיא הובילה, בסופו של דבר, להדחתה של מישל – נראה שאף אחד לא כעס עליה, ולפי הטיזר לפרק ביום רביעי, גם מה שקרה בסוויטה עם ניר יזכה אותה בתואר הרגע האנושי של הפרק.

החבורה האהובה עלינו (מתוך "האח הגדול")
החבורה האהובה עלינו (מתוך "האח הגדול")

באופן אירוני, הרגע הכי פחות עצוב בפרק היה ההדחה של מישל. נכון, הימרתי על אדם (עדיין מהמר שהוא יתחפף בשבועות הקרובים), אבל קשה לומר שזה מפתיע. הפרילנסרית של הבית, זו שלא רוצה להביע דיעה גם על סירוב הניקיונות של גדי, זוכת תואר הרכלנית של הבית (חרף התנגדותה), הייתה הראשונה לעזוב. אולי הטעות שלה היה ללחשש באזני ירדן ולהזין בטעות את הריב עם חגית, אולי הצופים לא ממש התרשמו מחוסר הרצון שלה לנהל שיחות ואולי היו אלה אלף הפעמים שסיננה את הקאצ'פרייז שלה, "אין לי כוח". אל תדאגי מישל, לדיירים שנשארו עוד מלא כוח, אלא אם גדי ידרדר אותם לתת תזונה מרוב שנ"צים.

מישל היא המודחת הראשונה מבית האח הגדול
מישל היא המודחת הראשונה מבית האח הגדול

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"