"האח הגדול" פרק 15: האם גדי הופך לשמאלני?

בין כל הריבים, המשימות המטופשות והריבים המיותרים, שני דברים גרמו לנו לחשוב: מה קורה בין גדי וניר והאם ירדן סוף סוף הבינה מה היא צריכה לעשות?

חושב על הכיבוש? גדי (צילום מסך מ"האח הגדול")
חושב על הכיבוש? גדי (צילום מסך מ"האח הגדול")
6 בפברואר 2020

בסופו של יום, בבית האח הכל עובד על איזונים והפרתם. בכל פעם שהדיירים מרגישים שמצאו את הכוך הפרטי שלהם הם חוטפים סיבוב ונזכרים שהם בעצם ישנים עם האויב במיטה אחת גדולה. העזיבה של רות את הבית הפרה את האיזון העדין בין ניר לאסיף, שנמצאים מתחילת העונה במסלול התנגשות שממנו השניים מנסים להימנע, אבל החוטים מתחילים להיפרם. בזמן שניר ורונן בכו על לכתה של חברתם הטובה, אסיף בכה גם על רות, אבל גם על כך שניר נשאר בבית.

הסבלנות ששניהם הפגינו מתפוגגת לאיטה, ומה שמתחיל בשיחות לחישה עם אמלי וממשיך עם הערות צד מהכורסה בסלון עוד יתפוצץ. אני מהמר שזה יקרה במטבח, עם פמוט, ואסיף יצא עם ידו על העליונה.

עד שניר ימצא יריב פוליטי ראוי לו, הוא נקלע לויכוח עקר עם יוסי, זקן הבית, הראשון לבית טילטיל, אבו-גדי. הפרומואים פמפמו קרב מפואר בין הימין נגד השמאל, כולל צעקות על דם חיילים ומלחמות על אדמת ישראל, אבל בפועל קיבלנו פשוט את אותו דיון אינסופי שמתקיים באותו האופן בכל פינה במדינה – ריב עקר ומלא צעקות, כמה אצבעות מתנפנפות ושום טיעון ממשי. בקיצור, מיקרוקוסמוס.

ממש חתולים סיאמיים (צילום מסך מ"האח הגדול")
ממש חתולים סיאמיים (צילום מסך מ"האח הגדול")

האמת, עד כה ניר יצא די מנצח בריבים על שוברים שתיקה, מפאת העמדה השקולה שנקט בה, מפאת הטיעונים ששטח בסבלנות ומפאת זה שהוא כמובן צודק, אבל הריב עם יוסי הציג את כל הטעויות של השמאל – התגוננות, התבצרות, הטחת האשמות כלליות ולבסוף, התקרבנות. ניר, הוא הוריד לך את האצבע מהפנים שלו, לא ירה בך כדורי גומי. צ'ילאקס.

ובצד הריב הזה כלוא גדי. כלב השמירה הנאמן של יוסי שמח לנבוח על כל מי שרק מעז לעמוד מול אדונו, אבל משהו במערכת היחסים הצמודה מדי הזו מתחיל להיסדק. אפשר לומר שהילד מתחיל להתבגר, להקשיב לקולות אחרים ואפילו להמרות את פי אביו. תיכף הוא יתחיל להסתגר בשירותים דקות ארוכות בזמן שיוסי ישאל מה הוא עושה שם.

חוץ מזה, גדי בבירור מאוהב בניר. הוא מזהה בו חבר למשחק, האיש שיכול להשתעשע בילדותיות יחד איתו, והדיסוננס בין מה שהוא למד לשנוא למי שלמד לאהוב מפוצץ את ראשו הקווקזי המיושן. הרצועה הקצרה של יוסי מתחילה ללחוץ לגדי על הצוואר, ואסיף אפילו מזהה שניר עשוי להמירו. מעניין איך המשפחה של גדי תגיב אם הוא יצא מהבית שמאלני, ליברל, פמיניסט וגרוע מהכל – מפנה צלחות.

מחליפים חוויות מההפגנות בבילעין
מחליפים חוויות מההפגנות בבילעין

משימת החתולים היא למעשה התרגיל הכי ישן בריאליטי – חלקו את המתמודדים לשתי קבוצות, פנקו רק קבוצה אחת וצפו בקנאה מתסיסה את כל הרפש החוצה. מסתבר שהאח הגדול ממש בעד מיחזור, אה? אה, וגם הם רוצים לקדם מיחזור אמיתי, אז רוב המשימה הורכבה מלראות אנשים זורקים זבל. מרתק. אולי בשבוע הבא המשימה תהיה לצבוע את הבית מחדש ואז לצפות במתמודדים עושים פווו על הקירות עד שהצבע יתייבש, בחסות טמבור כמובן. אבל הדיירים אכלו את הפיתיון והתפצלו בקווי המחלוקת הצפויים, כשהחריגים היו גדי (שנשאר סוכן כפול בקבוצת חתולי הבית) וחגית (שנבחרה אחרונה, ואז חטפה על הראש מכולם, ואז שלפה ציפורניים).

דווקא מסיבת הצפייה (או "מסיבת הסכסוכים", כמו שירדן קראה לה) לא באמת הצליחה לחשוף משהו חדש. אסיף מאויים מליאור, לאדם יש בטן מלאה על רונן, ואמלי ממש, אבל ממש, בזה לחגית. גם אם חשיפת השיחות הסודות שנאמרו בחדר הפח הגדול (סוף סוף יש שימוש רלוונטי למשחק המילים העלוב הזה!) היו מעניינות לרגע, הריבים שנפתחו מהם לא נראים מלהיבים במיוחד – רונן זועם על אדם, גדי כועס על רונן וליאור מוכן משום מה לקרב אגרוף עם כל מי שרק יסכים.

ואיכשהו, בלי ששמנו לב, ירדן פשוט נשענת אחורה, מנשנשת פופקורן וצופה בהכל בהנאה. אחרי כמה שבועות שהיא הייתה במוקד האש, היא הבינה שנכון עבורה לנוח קצת ולפרשן את האקשן סביבה. חגית מתוסכלת, רונן תופח, ניר מתגונן, ליאור מכין אגרופים, גדי נובח, תקוה בוחשת, אדם עוקץ ורק היא תופסת עמדה נוחה בין כולם. זאתי חתולה על אמת, אני אומר לכם.

למה ככה. ירדן
למה ככה. ירדן