הטריק הגאוני שיחלץ אתכן מהטרדה מינית במועדון

בר השפגאט מאמץ נוהג בחיי הלילה הלונדוניים ומציע למבלות ולמבלים מילת קוד שתאפשר להם לבקש עזרה מהעובדים במקרה של מצוקה

שפגאט. צילום: יח"צ
שפגאט. צילום: יח"צ
30 בינואר 2020

כששיר פורטמן, מנהלת התוכן של בר השפגאט בנחלת בנימין ביקרה בלונדון לאחרונה, היא נחשפה לתופעה חיובית בחיי הלילה. "בשיתוף פעולה עם המשטרה, כל מקומות הבילוי בלונדון יישמו קוד שכאשר בליין מרגיש לא בטוח הוא אומר אותו", היא מספרת. "צריך לשאול את אחד מהעובדים במקום 'האם אנג'לה כאן?' – '?Is Angela here'. כאשר אדם אומר את הקוד לאחד מעובדי המקום, עליהם לעזור לאותם בליין או בליינית לצאת מהצרה ולהגיע הביתה בבטחה. זאת בעצם דרך עדינה אך ברורה להודיע למקום על מקרה של הטרדה או סכנה הנשקפת לבליינים במקום".

כשהבינה את החוכמה והפשטות של קוד מסוג הזה בחיי הלילה החליטה להעלות בפני השותפים את האופציה ליישם אותו גם במקום העבודה שלה. לדבריה, השותפים לא היססו לשניה וככה נולד הקוד: "אסי נמצא?" או "אסי נמצאת?". הבחירה בשם אסי אינה מקרית מאחר שהכלבה של אחד הבעלים המזוהה עם המקום עונה לשם אסי. "רצינו שם שהוא חסר מגדר, לשמור על ה-A כמחווה לקוד בלונדון ולחבר את זה למקום", אומרת פורטמן. במידה ואתם נמצאים בבר השפגאט ואתם מרגישים שנקלעתם לסיטואציה מסוכנת, תוכלו לפנות לאחד מאנשי המקום ולשאול האם אסי כאן, או האם אסי עובדת היום.

בביקור האחרון שלנו בלונדון נתקלנו באנג׳לה. זה בעצם סוג של קוד מוסכם בכל הברים והמועדונים בלונדון שעוזר לשמור על המבלים…

פורסם על ידי ‏‎Shpagat‎‏ ב- יום שלישי, 28 בינואר 2020

 

מה החשיבות של קוד כזה בחיי הלילה של העיר, ובקהילה הגאה בפרט?
"הקווים בקהילה הגאה יותר מטושטשים", היא מסבירה. "האזורים אפורים יותר, האנשים מיניים, מאפשרים ופתוחים – שאגב, זה דבר חיובי לגמרי. אבל בגלל הדברים האלו לפעמים קשה לדעת איפה עובר הגבול. השפגאט הוא מקום רגיש לכל הקשת, אנחנו מציינים ימים חשובים לכל החלקים בקהילה – וחשוב לנו שהקהל שלנו ירגיש בטוח. דווקא במקום שבו אתה מבלה, שיש ערימות של אנשים שמחים, המבלים צריכים לסמוך על המקום".

שמעת על עוד מקומות בעיר שאימצו את הקוד הזה?
"האמת שעדיין לא, ואני לא רואה סיבה שלא יאמצו. אני מציעה לכל המקומות בעיר ליישם את הקוד הזה. אני מבינה שזה לפעמים קשה לתת אחריות כה גדולה למקום, אבל יש לנו מחויבות לבליינים שלנו שירגישו בטוחים".

הכל התחיל מאנג'לה
הכל התחיל מאנג'לה