האנימטורית לי להב על המעבר ללוס אנג'לס

יוצרת האנימציה לי להב שוברת לאינטרנט את הפרצוף עם הסרטונים הגיקיים שלה. גם רוזי אודונל גרופית

מתוך סרטונים של לי להב
מתוך סרטונים של לי להב
22 בינואר 2015

לי להב, אנימטורית בוגרת בצלאל, מטריפה את האינטרנט כבר יותר משנה עם ערוץ היוטיוב OnlyLeigh שאליו היא מעלה סרטוני אנימציה הנוגעים בתרבות הפופולרית־גיקית. בוודאי נתקלתם כבר ב־Frozen is the New Black (אלסה הולכת לכלא) שצויץ על ידי רוזי אודונל ונטפליקס, או Sherlock Spoils Everything (למה לא לראות סדרות עם שרלוק) שזכה ליותר ממיליון צפיות.

לי להב
לי להב

לפני חודשיים החליטה להב לעשות את המעבר הטרנס אטלנטי ולהעתיק את חייה ללוס אנג'לס, ללב התעשייה שהיא עובדת איתה זה שנתיים בצמידות רגשית אך בריחוק גיאוגרפי. השילוב של שפע הזדמנויות, תרבות רלוונטית יותר והרפתקנות גרמו להחלטה הסופית, שגובתה בפופולריות הגואה של ערוץ היוטיוב שלה וכמובן – באזרחות זרה ונחשקת.

משהו ביצירה שלך מרגיש לא ישראלי. אילו תגובות את מקבלת?

"בתחילת הדרך קיבלתי הערות שמבקרות את הנטייה שלי לכתוב באנגלית וליצור תוכן מאוד אמריקאי, ואני מבינה את זה. אני בעצמי מתרגשת כשאני רואה תוכן חדש ומעניין בעברית שנוגע בתרבות ישראלית, אבל התכנים שאני מתעסקת בהם הם פשוט מה שאני מתעניינת בו".

מה ההבדל העיקרי בין העבודה בישראל לעבודה באמריקה?

"בלוס אנג'לס יש תחושה חזקה של חוסר גבולות והרבה מאוד אפשרויות, ושהכל תלוי רק בך. אם בארץ הייתה חשיבות גבוהה ללימודים ולקשרים בתחום שלי, כאן יש חשיבות גדולה לנטוורקינג, לקידום עצמי ולשמוזינג – אף אחד לא שואל איפה למדתי. הדרישה היא להיות אדיב ומנומס ועם זאת בטוח בהישגיך – מעסיקים פוטנציאליים וקולגות ממש נוזפים בי כשאני מצטנעת! דבר נוסף הוא שצריך הרבה סבלנות כי לוקח לדברים זמן לקרות, פגישות נדחות וכו'. זה דורש תרגול לאדם חסר סבלנות כמוני, אבל זה שווה את זה".

איך ההתאקלמות שם? מצאתם את ההרסי המקומי?

“עוד לא יצא לי לחרוש את העיר כמו שצריך – אני בכל זאת פה רק חודשיים, וכפי שחבריי יעידו אני לא מרבה לצאת מהבית – אבל אני מאוד מחבבת את ברבנק וקולבר סיטי, והקרבה לדיסנילנד לא מזיקה. שמעתי שסילברלייק קולית אבל עוד לא יצא לי לבחון את זה בעצמי. קשה לי לומר כרגע אם אני נשארת פה, כי אני אפילו לא בטוחה מה יקרה בשנה הבאה. בכל מקרה, בהחלט אחזור לבקר בארץ – שמעתי שנפתחו כמה מסעדות טבעוניות מדהימות שאני חייבת לנסות".