זה קר ומתוק: האפוגטו הכי טובים בתל אביב

גלידה? קפה? למה לא גם וגם? האפוגטו האיטלקי כובש את העיר בדיוק כשאנחנו מחפשים משהו צונן לטבול בו את הלשון

אפוגטו בגלידת בוזה, צילום: יח"צ
אפוגטו בגלידת בוזה, צילום: יח"צ
18 באוגוסט 2020

האיטלקים תמיד יודעים מה טוב, וגם בימי אוגוסט החמים הם דאגו להגות עבורנו את הקינוח המושלם. האפוגטו, הוא שילוב מנצח של אספרסו טהור וגלידה משובחת. המתכון המסורתי כולל גלידת וניל עליה נשפך שוט אספרסו לוהט. אחרי שאוכלים את הגלידה שנמסה בינתיים בקפה, נותר טעם מתוק ומצנן בהחלט.

ג׳לידו

בית הגלידות המופלא ג׳לידו, שפתח את שעריו זה מכבר בשינקין (ומחזיק גם סניף ברמת החיל), מציע מנת אפוגטו מופלאה לכל חיך. מומלץ במיוחד ללכת על האפוגטו עם גלידת הטירמיסו המשגעת לביס מנצח שירגיש הכי איטליה. בנוסף, יש גם מגוון טעמים ללא סוכר או טבעוניים, כך שאף אחד לא נשאר מחוץ למשחק ההתרעננות (20 ש״ח).
שינקין 22,  ראול ולנברג 24, 03-524-88-28

אפוגטו בג׳לידו
אפוגטו בג׳לידו

בוזה

גם הגלידרייה הגלילית לא פוסחת על ממתק הקיץ האולטימטיבי עם אפוגטו עד חצי המלכות. דמיינו גלידת קשיו מקורמל וממותק עם שוט של אספרסו עוצמתי, או גלידת שוקולד ים עם אספרסו, או באמת כל טעם של בוזה עם אספרסו. ללא ספק הבריין פריז הכי מוצדק שאפשר לחשוב עליו (15 ש״ח).
החשמונאים 91, רחוב בני אפרים 280. 03-5465295

אניטה

בית הגלידות האהוב מגיש אפוגטו עם איזו גלידה שתבחרו. אפשר כמובן ללכת על הוניל הקלאסי, או על טעם הקפוצ׳ינו העשיר למי שרוצה מנת קפאין מזוקקת. להרפתקניים מומלץ במיוחד גלידת קוקימן עם שוט אספרסו או גלידת הפופקורן במליחות סמויה ומעודנת שיוצרת שילוב ייחודי ומהנה עם טעמי הקפה (23 ש"ח).
לסניפי אניטה 

שטפן

הגלידרייה האוסטרית מציעה אפוגטו בדמות גלידת וניל מדגסקר משובחת ואספרסו טוסקני עוצמתי. למיטיבי לסת דווקא מומלץ ללכת על אפוגטו עם גלידת הפיסטוק הנהדרת במתיקות מתונה שיוצרת דיאלוג חד פעמי אם האספרסו. לא להחמיץ (18 ש"ח).
שטפן

אפוגטו בשטפן (צילום: אנטולי מיכאלו)
אפוגטו בשטפן (צילום: אנטולי מיכאלו)

פסטה מיה

בבית הפסטות הטריות מגישים אפוגטו לפי הספר. מנה נדיבה בניחוח איטלקי משכר וגלידת וניל אמיתית, כזו שמבחינים בה בנקודות הוניל השחורות הקטנטנות ומבינים שלא מדובר חלילה בתחליף סינתטי. מעל הגלידה ניגר אספרסו אינטנסיבי שמגלה לנו שוב את שידענו: השניים ביחד הם שילוב מנצח (29 ש"ח).
וילסון 10. 03-561-0189

קפה דיאמה

בית הקלייה הקטן ואיכותי הוא כבר מוקד עלייה לרגל למביני עניין. האפוגטו כאן מוגש בכוס שאפשר גם לקחת הביתה, ומבוסס על גלידה איטלקית טרייה ונהדרת ואספרסו שמיימי. קינוח קליל שיקרר את גופכם ושלא תרצו להפסיק לאכול (14 ש"ח לקטן, 18 ש"ח לגדול).
שוק הנמל, נמל תל אביב 12 

אפוגטו בדיאמה (צילום: שני בריל)
אפוגטו בדיאמה (צילום: שני בריל)

פרונטו

גרסה נפלאה ומסקרנת של הקינוח המסורתי, על טהרת גלידת חלב מופלאה בטעם מרגש של ילדות, אבקת קקאו מרירה, שוט אספרסו ושבבי חיטה תפוחה במרקם קורנפלקס שהם הקיק האמיתי כאן.  מוגש כספיישל ליודעי סוד שמעוניינים בקינוח אותנטי בהחלט (36 ש"ח).
פרונטו 

אפוגטו בפרונטו
אפוגטו בפרונטו