שעה שמחה: מצאנו את ההאפי האוור הכי משמח שיש

התנדבות היא משהו שאנחנו מתקשים לפנות לו זמן גם אם אנחנו מאוד מעוניינים בכך. בין עבודות, לימודים וטיפוח תחומי עניין אישיים, מהר מאוד מעורבות חברתית הופכת למשהו שנעשה יום אחד, כשתהיה לנו שעה פנויה. המיזם "שעה שמחה" מבטיח לכם שלא תצטרכו לפנות הרבה זמן כדי לשמח מישהו אחר – וגם לשמוח בעצמכם לא פחות

רוני ופסח פיבלוביץ'. צילום ביתי
רוני ופסח פיבלוביץ'. צילום ביתי

אנחנו נורא אוהבים להתלונן שאין לנו זמן, למרות שבינינו, יש לנו לפחות שעה פנויה במהלך היום. (לא מאמינים? תבדקו רגע כמה זמן בזבזתם היום בפייס). כך שהמיזם החברתי "שעה שמחה", לא רק יצליח לנתק אתכם מהפיד – הוא גם יחבר אתכם לאדם חדש על סמך מכנה משותף ותחביבים אישיים. ואפילו תוכלו להרוויח כמה שעות התנדבות על הדרך בשביל הנפש. 

את "שעה שמחה" יזמה והקימה רוני פיבלוביץ' בת ה-36 שהתגעגעה לקשר שנרקם בינה ובין סבא שלה, פסח פיבלוביץ'. "היינו מאוד קרובים. נפגשנו מדי שבוע והקשר שלנו השתנה לקראת הסוף. המפגשים סבבו סביב משחקי קלפים והם היו נקודת המפגש והחיבור שלנו", מספרת רוני. החלל שנותר כסבא פסח נפטר בגיל 101, הותיר גם געגוע גדול לדמותו בחיים שלה.

הרבה יותר פאן מפייסבוק. צילום ביתי
הרבה יותר פאן מפייסבוק. צילום ביתי

הרצון להנציח את סבא פסח והצורך למלא את החלל שנפער, הביאו לעולם את הפרוייקט ההתנדבותי שמטרתו לחבר בין צעירים ומבוגרים לצורך מפגש קליל וכיף שיארך כמובן, כשעה. "הקמתי את הפרויקט כדי לחבר וליצור את האפשרות הזו לקשר בין צעירים ומבוגרים, לא על בסיס משפחה או תפקיד, אלא על סמך פעילות משותפת", מוסיפה רוני. "לכולם יש תחביב וזה יכול להיות קשה לפנות זמן, הפרויקט הזה נותן את המקום הזה להשקיע בעצמך, בתחביב וגם במישהו אחר".

כך שגם אם אתם חובבי תיאטרון, זלילות בבתי קפה או משחקי חברה, "שעה שמחה" שפועלת במסגרת עמותת "דור לדור", הופכת את האינטרקציה לבילוי משותף וכיפי עם צ'ופרים כמו כרטיסים להצגות, ישיבות בבתי קפה במימון העמותה ועוד. כך שרגע לפני פורים (כלומר, החג הכי שמח בשנה) – נדמה שזו הזדמנות מצוינת להפיץ מעט שמחה ולעשות טוב לאחרים.

רוני וסבא פסח. צילום ביתי
רוני וסבא פסח. צילום ביתי

לקראת החג גם "שטראוס" ושוקולד פרה מצטרפים לתמיכה במיזם "שעה שמחה", לוקחים חלק בהרחבת הפעילות ומציעים גם לכם להשתתף ולהעניק לשכן המבוגר שלכם משלוח מנות מפנק כדי לעשות לו מתוק על הלב. תאמינו לנו שהוא הכי ישמח להכיר אתכם וגם תרוויחו חבר חדש על הדרך. כן, ההרשמה במרחק קליק.

כיום המיזם פועל רק בתל אביב אך בהחלט שואף להתרחב למקומות נוספים בארץ. החברים המבוגרים מוכרים בעמותה ואתם, הצעירים יכולים לקחת חלק ולמצוא את השותף החדש שלכם לציור, כתיבה, סריגה, בישול או אפילו הליכה קצרה.  ההרשמה מתבצעת באתר הפרויקט או בעמוד הפייסבוק.