האפליקציה שתתאים את הסמרטפון לצרכים שלכם

אפליקציית IFTTT תדליק את האורות כשתגיעו הביתה, תעדכן אתכם בשינויי מזג אוויר ותאחל במקומכם מזל טוב לחברי הפייסבוק. איך חייתם בלעדיה עד עכשיו?

אפליקציית If This Then That
אפליקציית If This Then That

“כשאני יוצא מהמשרד, סמס לזוגתי שיצאתי", “כשאני נרדם, כבה את הטלוויזיה", “כשאני עונה לשיחה, כבה את הווידיאו שמתנגן במחשב". עד לפני כמה שנים, משפטים כאלה נאמרו בעיקר לעוזרים אישיים או למשרתים. אחרי הכל, מי עוד יידע שבדיוק יצאתי מהמשרד? מי ער לכך שהלכתי לישון? הסמארטפון שלכם, זה מי.

מכשירי הטלפון הניידים כבר מזמן אינם כלי לתקשורת רק בין אנשים. הסמארטפון שלנו שואל מחשב אחר מה צפוי להיות מזג האוויר ומה שווייה העדכני של מניית אפל. הוא יודע להתקשר לרשת הביתית ולמערכת הסטריאו כשהוא רוצה להתחבר אליהן, והוא גם מדבר עם צמיד הכושר כדי לשאוב ממנו נתונים על הפעילות שעשינו.

אבל זהו רק שלב ראשון של אוטומציה והתאמה אישית. השלב הבא הוא להסיק מסקנות ולפעול על פיהן. רובנו לא צריכים לדעת מה מזג האוויר בכל יום, אלא רק מתי הוא משתנה מספיק כדי לגרום לנו לעשות משהו לגבי זה. חיבור הטלפון לרשת הביתית אמנם עוזר לנו בכך, אבל למה שלא יכבה באותה הזדמנות את הבלוטות' שאנחנו צריכים רק במכונית?

כדי להפוך את המכשירים שלנו לחכמים יותר קיימות כמה אפליקציות, הבולטת שבהן היא IFTTT או IF בשמה החדש. האפליקציה מתבססת על ערוצים ועל מתכונים. ערוץ הוא דרך תקשורת בין הטלפון שלכם לבין מכשיר אחר, שירות אינטרנטי אחר, יישום אחר. מתכון הוא הצהרה – מה עושים על בסיס המידע שמקבלים. רוצים שיישלח אליכם מייל שלמחרת צפוי לרדת גשם? מעוניינים לשלוח פקודת הדלקה לנורות כשאתם מתקרבים הביתה? גם את זה אפשר לעשות בקלות.

שימושים מתחכמים פחות ל־IF הם תקשורת בין אפליקציות תומכות, תוך שימוש ביישום כמתווך. העליתם תמונה לאינסטגרם? IF יידע להעלות אותה גם לפינטרסט שלכם. קישור בין פייסבוק לטוויטר? אפשרי. איחולי מזל טוב אוטומטיים לחברי פייסבוק? למזלכם (או לצערכם) האפשרות קיימת.

למרבה הסתלבט לא תצטרכו להמציא ולתכנת בעצמכם. IFTTT מגיעה עם אפשרות להורדה של מתכונים שאנשים וחברות יצרו, ועם רשימות המתכונים הפופולריים ביותר ומתכונים חדשים מעניינים. הפופולריות של האפליקציה גם מבטיחה תמיכה שמתרחבת כל הזמן – שלטים אוניברסליים של לוג'יטק הצטרפו לא מכבר, וכן הרמקול החכם Echo מבית אמזון.

היופי של IFTTT הוא בכך שבקלות רבה אפשר להפוך למותאם אישית ברמה המרבית לא רק את הסמארטפון, אלא את כל המכשירים שמדברים איתו, ומשנה לשנה יש יותר מכשירים כאלה. זו עדיין לא אינטליגנציה מלאכותית, המכשירים לא מגיעים למסקנות בעצמם, אבל גם היום הזה אינו רחוק.