הארוחה השלישית במיזם דינר רש: צ'אקרה הירושלמית נוחתת בתל אביב

החל ממחר (1.12) ועד יום חמישי (6.12) מסעדת צ'אקרה הירושלמית מגיעה לנחלת בנימין במסגרת מיזם דינר רש. אל תוותרו על הספייסי טונה

חבורת צ'אקרה. צילום: בן קלמר
חבורת צ'אקרה. צילום: בן קלמר
30 בנובמבר 2014

כשמדונה התראיינה למגזין בחו"ל אחרי ביקור בארץ, היא ציינה שאכלה בירושלים במסעדה סודית. המסעדה הסודית הזאת הייתה לא אחרת מאשר מסעדת צ'אקרה, וכנראה שהמיתוג שלה כמסעדה סודית נבע בעיקר מהסיבה שאין לה שלט. מאז פתיחתה (בשנת אלפיים) עד היום, כולל מעבר הכתובת לפני ארבע שנים, לא טרחו השותפים במסעדה לתלות שלט. אם תשאלו את ערן פרץ, רוג'ר (משה) מור ואיתן גסטווירט למה אין שלט לצ'אקרה, הם יסתבכו בהסברים כושלים. מה שבטוח, זה לא מונע מהמסעדה, החולשת על גינה ברחוב קינג ג'ורג', להיות שוקקת ועמוסה במקומיים ובתיירים. ב-1.12 צ'אקרה תגיע לרחוב נחלת בנימין 48 ותתארח במיזם דינר רש.

ערן פרץ, האמון לצד גסטווירט על הפן הקולינרי של צ'אקרה, מסביר את ההצלחה של המסעדה בתפיסה המסעדנית שלהם: "אנחנו מארחים אצלנו כמו בבית, וזה אומר שאם אורחים רוצים מנות שונות ממה שקיים בתפריט אנחנו נאלתר במטבח בלי בעיה. כשקבוצה של סועדים מתלבטת לגבי מנות, המלצר יביא טעימה גם מהמנה שלא נבחרה. הדי.ג'יי שמנגן אצלנו כבר שנים, דותן שלום, יודע בדיוק לאן הערב מתפתח, מה מרגיש הקהל ולאן זה יזרום, והוא יגיע ללוות את הערבים גם בתל אביב".

איך אתה חושב שהקהל התל אביבי יגיב למפגש עם צ'אקרה?

"כבר הזמינו אצלנו את מרבית המקומות, ורוב המזמינים הם ירושלמים שעברו לגור בתל אביב ושמחים לחזור לאכול אצלנו. חלק מההזמנות הן של תל אביבים שמגיעים אלינו לירושלים, כך שגם לגביהם אנחנו לא חידוש".

השפים המשתתפים במיזם דינר רש. צילום: בן קלמר
השפים המשתתפים במיזם דינר רש. צילום: בן קלמר

האם אתה מוצא הבדלים בין מסעדנות בירושלים למסעדנות בתל אביב?

"אני יוצא לאכול בתל אביב ורואה שהסועדים מגיעים למסעדה הרבה יותר מאוחר. בשעה עשר יש לקוחות שרק מגיעים, ואצלנו בדרך כלל תשע זה כבר מאוחר. בירושלים לפעמים קשה יותר ליהנות בגלל המצב, אבל אנחנו שמחים באמת בימים טובים של העיר".

איזו מנה שלכם אסור בשום אופן להחמיץ?

"ספייסי טונה. זו מנה המורכבת מפרוסות של טונה אדומה מתובלת שנחה על ברוסקטות מרוחות באיולי ביתי. שולחן שמזמין את המנה הזו תמיד מבקש עוד אחת לפני העיקריות. התיירים האמריקאים אוהבים את הסלט קיסר שלנו שעשוי מראש חצוי של חסה, ואחת המנות הכי אהובות היא ניוקי שוק טלה ואפונת גינה. כדאי גם להזמין קפירושקה רימונים עם וודקה וקרנברי של רוג'ר, איש הקוקטיילים שלנו. זה משקה שמסדר את הראש".

דינר רש – שבוע 3 (1.12־6.12), מסעדת צ'אקרה, נחלת בנימין 48, 6252733־02