לקלאברים של תל אביב יש חלום רטוב חדש ושמו הארט קלאב

חלל חדש שנפתח על חורבות מפעל הוניגמן הנטוש מארח ליינים מתחלפים: בי-פולר, המוטיבו פוסיטיבו, האסקסואל והמסיבו כבר בפנים, אבל הבעלים מסרבים להתחייב לבלעדיות

20 בפברואר 2019

בתקופה שבה ברים ומסעדות נסגרים בזה אחר זה וסצנת חיי הלילה נמצאת בלופ אינסופי של טכנו ודי.ג'ייז מברלין, מפתיע לראות את חלל האירועים החדש שקם על חורבות מפעל הוניגמן שנסגר. לכאורה המקום הוא החלום הרטוב של בליינים בעיר: חלל נטוש ותעשייתי עם וייב אורבני, מעוצב בסגנון אפלולי במראה האנגר שלא יבייש את מסיבות החללים הנטושים  הלוהטות ביותר שביקרתם בהן בניו יורק. מאחורי הפתיחה לא עומדת, כנהוג, קבוצה גדולה של אנשי לילה מפה ומשם אלא שני שותפים וחברים: איש הלילה הוותיק והבוקר יורי פרברוב (שהתקמבק לסצנה לאחר זליגה של שלוש שנים לתחום ספקי האלכוהול) ואיש הסאונד מיכאל ליטואק.

דרכו בחיי הלילה של פרברוב – שם מוכר בסצנה האלקטרונית הרוסית – החלה במסיבות טבע פסיכדליות לקהל הרוסי שהובילו אותו להיות גורם מקשר בין די.ג'ייז מקומיים למועדונים והפקות במזרח אירופה. באמתחתו בעלות על מקומות רבים, בהם בונגלו, אקספוז, הגג הצהוב ובית המידות, ששימש בית לאירועים פרטיים ונהרס בשנה שעברה. הארט קלאב, למרות שמו, אינו מועדון אלא חלל שיארח ליינים מתחלפים: "מדובר בחלל אירועים לכל דבר", מדייק פרברוב ומוריד אותנו מהפנטזיה על קלאב חדש שישבור את המשולש בלוק־אלפאבית־ברקפסט, "יש ביקוש לדבר הזה כי יש המון הפקות שלא מעוניינות להרים ליינים מחייבים וקבועים". מתוך ההבנה שיש ביקוש לאירועים חד פעמיים או חד חודשיים אך אין היצע, החליט פרברוב להרים את הכפפה וליצור מקום שיהיה בית להפקות שונות, על הספקטרום של חיי הלילה בעיר בלי התחייבות לז'אנר מסוים.


יש ביקוש להפקות בלי ליינים מחייבים. מתוך הבי-פולר. ארטקלאב

עוד כתבות מעניינות:
בר רודף בר: חיי הלילה בגבעתיים מתעוררים
ליל מתיחת גבולות בליין ה-BDSM של מועדון הגגרין
הרווקות הכי נחשקות בתל אביב

הפקות אלקטרוניות, למשל בי-פולר (אשר חגג לאחרונה שלוש שנים של שוטטות בין לוקיישנים) מוטיבו פוסיטיבו, הליין החודשי Asexual ,והבולט שבהם המסיבו – שהציג באירועו השני בחודש שעבר אמני דראם אנ' בייס ממזרח אירופה לקהל התל אביבי ואלה קיבלו אותם בזרועות פתוחות, כבר תפסו משבצת במקום; הפקות רבות כבר במגעים עם אנשי הארט קלאב כדי להתארח במקום המדובר ביותר בעיר. "הרבה מפיקים לא רוצים את המחויבות של יום מסוים בכל שבוע, הם רוצים לעשות אירוע פעם בחודש־חודשיים. אני מביא להם את הפלטפורמה להעביר אירוע: מקום, ביטוח, בר, סאונד, הקמה וייעוץ, והם יוצקים לשם את התוכן הייחודי להם. בעלי ליינים כבר פנו אלינו אבל אנחנו לא רוצים שליין מסוים יתפוס מונופול על יום ספציפי בשבוע. אנחנו רוצים מגוון ושוויון הזדמנויות למפיקים שונים בעיר".

באשר לשאלה למה הוא לא יוצר ליינים אין האוס והופך את החלל למקום עם חיים משלו, פרברוב עונה בפשטות: גיוון. "אנחנו רוצים שאנשים יידעו שבארט קלאב כל שבוע שונה בתכלית מקודמו: בתוכן, בדי.ג'ייז, בעיצוב. זה יוצר עניין. כשאתה מביא למקום אנשים מבחוץ אתה רואה זווית אחרת של דברים". אמנם הארט קלאב נפתח רק לאחרונה, אבל אם חפצתם בסגירת אירוע במקום כנראה תצטרכו להתחיל לחשוב על הקיץ: "אנחנו סגורים עד יוני, אין לנו תאריכים פנויים להכניס הפקות חדשות", אומר פרברוב.


הכל הולך. מתוך הבי-פולר, ארטקלאב