לא ממתינים לממשלה: הבארבי ייפתח למתחסנים

בעלי מועדון ההופעות שאול מזרחי תוקף בפוסט בפייסבוק את הממשלה אך בעיקר את חבריו לענף. "לא מספיק הרמנו קול צעקה", כתב, "עוד 10 ימים נפתח את המועדון"

שאול מזרחי, הבעלים של מועדון הבארבי, בשביתת רעב בבלפור (צילום: אמה טוקטלי)
שאול מזרחי, הבעלים של מועדון הבארבי, בשביתת רעב בבלפור (צילום: אמה טוקטלי)
10 בפברואר 2021

שאול מזרחי מהבארבי, שבתחילת המשבר היה בין הקולות הבולטים של מחאת התרבות, עולה היום (ד') שוב למתקפה לאחר תקופה שקטה ומבטיח לפתוח את דלתות המועדון בעוד 10 ימים. בפוסט ארוך שפרסם בעמוד הפייסבוק של הבארבי, הוא מטיח ביקורת בממשלה ובעיקר בחלק מהקולגות מעולם התרבות, ומבטיח לפתוח את מועדון ההופעות לכל מי שהתחסן, מראה בדיקת קורונה שלילית או תעודת מחלים.

"אני לא מאשים רק את מקבלי ההחלטות להם יש מספיק על הראש גם ככה", הוא כותב בין השאר, "אני מאשים בעיקר את עצמינו, 'חבריי' לתעשייה, שלא מספיק הרימו קול וזעקה אלא הסתפקו באיזה 'סטטוס' או שיר מחאה שמגיע בדיעבד (משהו הרי צריך לקדם את האלבום שבדרך…)". בהמשך מתייחס מזרחי להבטחות השונות מצד הממשלה, לרכבת האווירית לדובאי ולשלל ההחלטות המפוקפקות מצד הממשלה.

זהו סופית נשברנו!!!! 333 ימים סגורים ללא סוג של אור בקצה המנהרה הראשונים לסגור והאחרונים להפתח.לא אני לא מאשים רק את…

Posted by ‎בארבי / Barby‎ on Wednesday, February 10, 2021

בסוף הפוסט כותב מזרחי כי "עכשיו זה הזמן שלנו לבוא ממקום – לא של תסכול ולא של כעס על מקבלי ההחלטות (ותאמינו לי שמגע להם), אלא ממקום של מובילי דעת קהל. שבעצם החזרה לפעילות זה מה שיגרום לציבור לצאת מהאדישות ולרוץ להתחסן. לפיכך, סתם מתוך קביעת תאריך שרירותי (שהרי אם לא נקבע אף אחד לא יעשה זאת), עוד 10 ימים אנחנו נפתח את המועדון. תחת הסיסמה: 'התחסנת – נכנסת'". בתגובה זכה הפוסט בעיקר לתגובות אוהדות, ופה ושם למיעוט תגובות של מתנגדי חיסונים.

אולם ומלואו. הבארבי בקורונה (צילום: איליה מלניקוב)
אולם ומלואו. הבארבי בקורונה (צילום: איליה מלניקוב)

הבארבי, מועדון ההופעות הוותיק והאהוב, היה סגור לכל אורך המשבר למעט פרק זמן קצר מאוד בשנה שעברה, כמו כל המועדונים ואולמות התרבות בעיר. מזרחי היה בתחילת הדרך דמות בולטת מאוד במחאת עולם התרבות, ואף עלה לירושלים לשבות רעב מול בית ראש הממשלה.

בראיון שערכנו אתו בספטמבר האחרון הוא דיבר על כך שלא מספיק גורמים בעולם התרבות מצטרפים למחאה. "הציק לי מאוד שהיו אנשים או נשים וסקטורים שלמים בתוך תעשיית המוזיקה שהשתמשו בדבר הזה כדי למנף את עצמם", אמר לנו אז. "כאב לי מאוד לראות אמנים שמדברים בשפה רפה או בכלל לא אומרים שום דבר. הרגשתי נבוך ומבויש כשפנו בפניה רחבה לשר התרבות טרופר ולשר התקשורת הנדל בדרישה שישמיעו אותם יותר לאור המצב. שאלתי את עצמי – 'איך זה קשור לכך שטכנאים והצוותים האפורים שעומדים מאחורי הקלעים יכולים להרוויח מזה?'. לאורך הדרך הציקה לי הדאגה הכנה שלהם לעצמם בלבד".