טעמנו את הבמבה אייסשייק תות החדשה והתמלאנו געגועים

במבה אייסשייק תות החדשה נחמדה וסבירה, אבל לא השכיחה ממבקרת החטיפים שלנו שלבמבה תות אמיתית (כלומר במבה אדומה) אין תחליף

אמא, אבא, במבה במילוי קרם בטעם אייסשייק תות!
אמא, אבא, במבה במילוי קרם בטעם אייסשייק תות!
26 באוגוסט 2019

איך קרה שהבמבה החדשה על המדף קיבלה שם כל כך ארוך ומסורבל? החטיף הרי חרט על דגלו את הסיסמה "אמא, אבא, במבה" – אתוס שלם סביב היכולת של ילדים בני שנתיים לבטא את שמו. איזה פעוט ייגש להוריו ויבקש מהם "במבה במילוי קרם בטעם אייסשייק תות"? למה לא במבה תות? אה, כי בעצם יש כבר, אנחנו פשוט קוראים לזה במבה אדומה. והיא יותר טעימה.

גם אחרי כמה ימי פריזר במבה לא בדיוק קופאת, רק מצטננת קצת. זה עדיין קר ומרענן באוגוסט האיום ויש סיכוי שזה אפילו חוסך קצת פירורים, גם אם בין הגרסה הקפואה והפושרת אין ממש הבדל בטעם

בשלב ההשקת החטיף בשנות השישים, הבמבה הגיעה במספר טעמים נוסף על טעם הבוטנים האהוב – גריל, תירס, קימל (איכס מה) וגבינה – אבל השיקוצים האלה לא שרדו את מבחן הזמן ובמהרה נותר המנצח האחד והיחיד. הגרסה המתוקה והדביקה הצטרפה, כמה ראוי, בשנות השמונים, ולתקופה ארוכה היו רק שני אלה, לא כולל ניסיון כושל עם דגני בוקר.

היסטריית הטעמים והגרסאות המיוחדות של במבה התחילה עם ההצלחה הגדולה של במבה קרם נוגט, שמי זוכר בכלל שהייתה מהדורה מיוחדת לחגיגות ה-60 של ישראל. מאז קיבלנו במבות בטעמים תמוהים יותר ופחות כמו חלווה, פונץ' בננה, לוטוס ("קרם ביסקוויט קרמל" תקראו לדודה שלכם), אייס קפה, קפוצ'ינו,במבת ההטרלה האולטימטיבית במילוי "קרם במבה", במבה עם שפריצים של שוקולד, במבות ענקיות, קטנות או בצורות מוזרות. והייתה גם הפרוזן במבה – כלומר, במבה נוגט קרירה אחרי סיבוב בפריזרים של בתי קולנוע.

החברה החדשה בקבוצה, או בשמה המקוצר והקליט "בבמקבטא"ת", הכי דומה לפרוזן במבה – שזה כמו במבה נוגט רק בפריזר ובמחירים של מזנון בקולנוע. אסם ממליצים לצרוך אותה קפואה, ועל כן השימוש בצירוף הלא ממש טבעי "אייסשייק תות". לי זה הקפיץ מחשבה די מגעילה על במבות ספוגות במים ורודות אחרי שהמוצר נמס, אבל הוא היה אמור לגרום לי לחשוב על דברים קרירים, קפואים, פריזר. חם, נכון? יודעים מה לא חם? קרח. האמת שגם אחרי כמה ימי פריזר במבה לא בדיוק קופאת, רק מצטננת קצת. זה עדיין קר ומרענן באוגוסט האיום ויש סיכוי שזה אפילו חוסך קצת פירורים, גם אם בין הגרסה הקפואה והפושרת אין ממש הבדל בטעם.

הטעם תותי-ונילי מלאכותי מעט אבל נחמד, כמות הקרם לא גדולה ובחלק מהבמבות היא מזערית ובלתי מורגשת. מצד שני, בגלל הקימוץ בקרם התוצאה הסופית איננה ילדותית מדי ומאוזנת היטב בין המתוק והמלוח. האם אכן מומלץ לאכול קפוא? כן, אבל מה לא כדאי לאכול קפוא? זה פאקינג אוגוסט. מצידו תשימו בפריזר גם צ'יטוס קטשופ.

מה זה: במבה תות. סה טו.

הטוב: דברים בטעם תות זה טעים, נו.

הרע: אפשר לדקלם את השם שלה בתרגילי דיקציה במקום "ברד ירד בדרום ספרד".