פרסי האוכל 2018: הבראנצ'ים הטובים ביותר בתל אביב

אנחנו כבר מזמן הפסקנו לאכול ארוחות בוקר ועברנו לבראנצ'ים מושחתים עמוסי פחמימות. אלו הם השמונה הכי שווים בעיר, שכל שבת צריכה לכלול אחד מהם

22 בנובמבר 2018

אנחנו אוהבים את הבראנצ'ים שלנו מושחתים ועמוסים בפחמימות, מאפים שווים, מנות לא שגרתיות ואם אפשר גם אלכוהול שווה בצד, מה טוב. יש המון בראנצ'ים בתל אביב, אבל אלו הם השמונה הכי שווים של השנה.

אלנה

הבראנצ' של אלנה החדשה יחסית במלון נורמן הוא אולי ארוחת בופה, אבל לפני שאתם ממשיכים הלאה, אנחנו רוצים להדגיש שמדובר בבופה שווה את זה לגמרי. חוץ מכל החשודים המידיים הוא כולל גם קישים משתנים, מאפים חמאתיים ודגים כבושים ואחרי כל זה תקבלו גם לשולחן מנת ביצים לפי בחירה, כולל כל הקלאסיקות. לא חדשני או מטורף, אבל כשזה כל כך מושקע, למי אכפת?

בראנץ באלנה. צילום: דיוויד לופטוס
בראנץ באלנה. צילום: דיוויד לופטוס

בר א וין

בבר א וין דוגלים בשתי שיטות אהובות עלינו במיוחד. הראשונה היא בראנצ' בסגנון "הרכב זאת בעצמך" שבו מזמינים למרכז השולחן כמה מנות כדי ליצור ארוחה מושלמת. השניה היא השימוש הרבה בחמאה ושומן, שמרפדים לנו את הבטן לכל סוף השבוע. המנות פה מושחתות, כבדות ומענגות וכוללות כמעט כל שילוב של בשר, חמאה וביצים שאפשר למצוא.

בר אה ווין. צילום: איתן ברנט
בר אה ווין. צילום: איתן ברנט

בבי

במסעדה הקטנה והחמודה הזו מגישים בבראנצ' את כל החשודים העיקריים בדמות שקשוקה, חביתה וארוחת בוקר עם מטבלים, אבל השוס הגדול באמת הוא ארוחות החומוס של שישי, שבנוסף לחומוס עם גרגירים השגרתי כוללות גם מנות כמו חומוס עם קלמארי או עם בשר טלה. יחד עם לחוח בצד, אין הכנה טובה יותר מזו לשנ"צ מושלם.

תאנים ממולאות | בבי בר אוכל (צילום: שיר ויזר)
תאנים ממולאות | בבי בר אוכל (צילום: שיר ויזר)

דלאל

זה מתחיל בסלסלת מאפים עם ניחוח ממכר של חמאה, עובר דרך שקשוקה חצילים קלויים עם תרד, עגבניות ויוגורט צאן ומגיע עד לקרואסון קרוק מאדם שיכניס אתכם לסוף השבוע עם ביצה עלומה, פסטרמה, אמנטל וקציפת כמהין.

בייגל בריוש. צילום: מאיר כהן)
בייגל בריוש. צילום: מאיר כהן)

האחים

הבראנץ' של האחים הגדיר מחדש את המונח בופה: חומרי גלם טריים ומקומיים, מאפים חמימים ומחיר שפוי. אחרי שתעמיסו צלחת תמצאו על השולחן שקשוקה, מאפה תרד, ביצים חצי קשות, ירקות קלויים ואפויים, חומוס תוצרת בית, מבחר גבינות, סלטים טריים ואזור שלם שמוקדש לקינוחים. והשוס? תפריט קוקטיילים ואלכוהול זול.

בראנץ' באחים (צילום: טל סיוון ציפורין)
בראנץ' באחים (צילום: טל סיוון ציפורין)

משיה

את הבראנץ המופלא של משייה לא תמצאו בימי שבת אלא רק בשישי ובאמצע שבוע- סיבה טובה לקחת בוקר של חופש ולהנות מבראנץ' מקצועי ומהודק: הבראנץ' כולל מנת ביצים מרכזית  (שקשוקה, ביצים נוסח פלורנטין ודומיהן) בופה ומשקה קל או חם. הבופה מכיל מבחר גדול של מאפים מהטאבון, סלטים מיוחדים (צזיקי, חציל בטחינה, כרובית בטחינה), דגים כבושים וגבינות, מאפים מתוקים, ריבות ויוגורט עם פירות. מעל לטעם, ניכרת ההשקעה בפרזנטציה, הכל מסודר בצורה דקורטיבית ובאופן תדיר דואגים להשלים חוסרים.

יוסי שטרית במשייה (צילום: דן פרץ)
יוסי שטרית במשייה (צילום: דן פרץ)

קלארו

שקשוקה פירות ים, בנדיקט ים תיכוני עם רוטב הולנדייז וצ'ילי חרוך, טוסט שינקן וגאודה בציפוי קורנפלקס פריך, בוצ'ר עם הרינג, כבד קצוץ וחלה, ולקינוח – מגדל פנקייק מושחת. רוצים ממש להתפנק? לכו על ארוחת בוקר זוגית שכוללת גם פורל מעושן, בורקס ביתי ועוד פינוקים.

בראנץ' בקלארו (צילום: איליה מלניקוב)
בראנץ' בקלארו (צילום: איליה מלניקוב)

קנדינוף

הבר מסעדה של המרכז לאמנות קנדינוף פצח גם הוא בתפריט בראנצ'ים והוא נהדר. פותחים במגש מטבלים וסלטים יפואי וסלסילת לחמים עם חלה, פיתה זעתר ובייגל; ממשיכים עם מנה עיקרית לבחירה מתוך סטייק אנד אגס עם קרעי תפוחי אדמה ושיפקה; מסבחה של שעועית לימה או אופציה לשקשוקה עם חציל קלוי ומתגברים בקוקטיילים במחיר מוזל.

בראנץ' בקנדינוף. צילום: אפיק גבאי
בראנץ' בקנדינוף. צילום: אפיק גבאי