מכה אנושה למסעדנים

קבינט הקורונה החריף את ההגבלות: עד עשרה אנשים במסעדה

ההנחיות שהתקבלו יפגעו קשות במסעדות שגודלן עד 80 מ"ר. יו"ר איגוד המסעדות והברים: "המסעדנים לא יקבלו יותר הנחיות שמועברות בחטף וללא בסיס עובדתי"; ח"כ עידן רול: "מכת מוות לענף. ננסח תו סגול חדש"

קפה מולינה (צילום: שלומי יוסף)
קפה מולינה (צילום: שלומי יוסף)
14 באוגוסט 2020

קבינט הקורונה התכנס אתמול על מנת לגבש מתווה אחיד לכל החללים הסגורים, והבוקר (שישי) הודיע על הגבלות חדשות שמצמקות משמעותית את מספר האנשים המורשים לשהות במסעדות. ההגבלות החדשות יחולו גם על בתי כנסת, חדרי כושר וכדומה.

על פי ההנחיות החדשות, במסעדות שגודלן עד 80 מ"ר תותר כניסה של עד עשרה אנשים לחלל הסגור, ו-30 אנשים בחוץ. מסעדות גדולות יותר ימשיכו לפעול לפי ההנחיות האחרונות – 20 אנשים בפנים, 30 בחוץ. כל המסעדות יחויבו להמשיך לשמור על מרחק שני מטרים בין השולחנות ולהקפיד על קיום התו הסגול.

שי ברמן, יו"ר איגוד המסעדות והברים, הגיב: "ענף המסעדנות הוא ענף מרכזי בישראל, שמפרנס משפחות רבות, אבל זוכה ליחס של ענף איזוטרי ולא חיוני. ההנחיות משתנות מהרגע להרגע, בלי שום היגיון מאחוריהן, ופוגעות פגיעה אנושה במסעדנים. המסעדנים לא יקבלו יותר הנחיות שמועברות בחטף, ללא בסיס עובדתי והתדיינות מקצועית מול נציגות הענף".

ח"כ עידן רול (יש עתיד-תל"ם), הפועל בימים אלה על שכלול התו הסגול יחד עם נציגי הענף, מתריע מקריסה. "כבר כעת הענף על סף קריסה בעקבות מגבלות שרירותיות שלא תואמות את המציאות בשטח ופוגעות במסעדנים רבים וביותר מ-250 אלף אנשים שמתפרנסים מהענף מבלי שהוכיחו כמועילות במניעת הדבקה".