תירס עם קרמל מלוח, תפוז וזעפרן ועוד טעמים חדשים ומטריפים של גלידות

בכאוס הקורונה יש מעט מקומות לנחמה, וגלידה היא אחד מהם. לכבוד יום הגלידה הבינלאומי קבלו את טעמי הגלידות החדשים לקיץ 2020 העצוב

בק טו בלק. אוטלו (צילום: pinkme)
בק טו בלק. אוטלו (צילום: pinkme)
19 ביולי 2020

גלידות חקלאים של בוזה בשוק הנמל

שת"פ בין חקלאי שוק הנמל ואדם זיו (בוזה) הוליד קולקציית קפסולה צבעונית ומיוחדת. גלידת תירס לבן של תירס גילי מבושל בשמנת עם קרמל מלוח; אבטיח צהוב מדוכן אורי רבינוביץ' עם עלי קקטוס ומנתה ממשק שלמה אברבאנל; סורבה עגבניות צבעוניות של 'ירוק בנמל' ממשק מילוא ברמת הנגב עם רוטב בלזמי; וגלידת חלוות גזר מתובלת בהל, זעפרן ופרחי דבש יימכרו בטראק שיוצב ברחבת השוק למשך שני סופי שבוע ארוכים. "שיתוף הפעולה עם בוזה ושוק האיכרים מבחינתנו מתבקש: אלו מיזמים שחולקים ערכים משותפים של מקומיות ועונתיות ודגש על תוצרת מיוחדת. היה לנו כיף לארח את אדם, להראות לו את הדברים המיוחדים שיש בשוק האיכרים ולתת לו להתפרע", אומרת שיר הלפרן מבעלי השוק. מחיר: 20 ש"ח לגביע, 50 ש"ח למארז חצי ק"ג.
טראק גלידות החקלאים, האנגר 12, נמל תל אביב, רביעי־שבת (22-25.7, 29.7-1.8), רביעי־חמישי 16:00-20:00, שישי 7:00-15:00, שבת 10:00-17:00

בוזה בשוק הנמל (צילום: אורית פניני)
בוזה בשוק הנמל (צילום: אורית פניני)

אוטלו

הגלידריה התל אביבית האהובה (בחירת המערכת בטקס פרסי האוכל 2019) פותחת את הקיץ בטעמי קוקוס ג'מייקני שחור, מזכרת מקולקציית בק טו בלק שהושקה דקה לפני הקורונה; פנקוטה ריבת חלב ופקאן ויוגורט טרי מחלב בקר. מי שמכור לאננס ברולה אל דאגה, הוא חוזר שנית ומביא איתו בננה ברולה. מ־14 ש"ח לגביע, 95 ש"ח לק"ג.
דיזינגוף 165, הרצל 12 תל אביב, 03-6889890

שחור הוא השחור החדש. אוטלו (צילום: סער נווה)
שחור הוא השחור החדש. אוטלו (צילום: סער נווה)

אניטה

כושר גופני שהתברר כחיוני לבריאות הגוף והנפש בימי המגפה הוא הרעיון שעומד מאחורי Pro In – קולקציית גלידות חדשה מועשרת בחלבון ומופחתת סוכר ושומן. ספורטאים בנשמה ובשאיפה יכולים לוותר מעתה על משקה בריאות ולזלול במקום גלידה בטעמי תות שדה, פסיפלורה ומנגו מפירות טריים, ספירולינה וקפה לאטה. מה לא עושים למען הבריאות. מ־17 ש"ח לגביע, 90 ש"ח לק"ג.
אניטה

החלבון כבר בפנים. אניטה (צילום: דרור עינב)
החלבון כבר בפנים. אניטה (צילום: דרור עינב)

אנדריי

רשת הגלידריות הוותיקה יוצאת השנה ביוזמה נוסטלגית משהו ומשיקה עוגות גלידה מפונפנות ועשירות בגודיז. אתם בוחרים את טעמי הגלידה שאתם מעוניינים בהם ואת הטופינגס (עשרות סוגי ממתקים, חטיפים ופירות) והגלידרייה מכינה ושולחת לכם הביתה עוגת גלידה שמזכירה את פעם אבל בטעים (110 ש"ח לעוגה).
אנדריי

עוגת גלידה באנדריי (צילום: איל קרן)
עוגת גלידה באנדריי (צילום: איל קרן)

אליס

תאני בלדי מתוקות ועסיסיות שנמצאות כעת בשיאן וגבינת ריקוטה הן ההשראה לטעם הדגל העכשווי של גלידריית אליס, שפונה לקהל בוגר. לילדים קורצת גלידת קורנפלקס משובצת בפיסות קראנצ'יות של דגני בוקר. מ־16 ש"ח לגביע, 88 ש"ח לק"ג.
אבן גבירול 151, בוגרשוב 35 תל אביב

גלידת תאנים בלדי וריקוטה. אליס (צילום: מיכל קורנר)
גלידת תאנים בלדי וריקוטה. אליס (צילום: מיכל קורנר)

ארטה

בכל עונה מקפידים בגלידריה הארטיזנלית לאתגר את הלקוחות בהבלחות לא שגרתיות, למשל גלידת גבינת עזים וזרעי סלרי או שוקולד ובירה גיניס. הקולקציה הנוכחית ממשיכה ומשלבת ייצור מסורתי וחדשנות, שפוגעים בול במיוחד בטעמים טבעוניים: אפרסק לבנדר פרחוני עדין, תאנים טריות וחליטת וורדים במתיקות מאופקת, ולימון הל עם אבקת ליקריץ – טעם חמצמץ, מתובל ולא מתנצל. מתוך טעמי השמנת החדשים אהבנו גלידת פקאן במרקם קרמי וטעם אגוזי עמוק. מ־19 ש"ח לגביע, 94 ש"ח לק"ג.
מדרחוב נחלת בנימין 11 תל אביב, 055-8954868

גלידת תאנים ורדים (צילום: דניאלה קונטיני)
גלידת תאנים ורדים (צילום: דניאלה קונטיני)

בוזה

זוכרים את אדם זיו והטראק בשוק האיכרים? למגרש הביתי הוא עולה העונה עם טעמים שמשיקים למטבח הערבי, תזכורת לכך שהמותג נולד במעלות-תרשיחא: באחתי – פודינג אורז וחלב, אום עלי – ברד פודינג מצרי, קפה שחור עם הל על שמנת וקרם יוגורט עשיר על בסיס שקדים. מ־16 ש"ח לגביע, 100 ש"ח לק"ג.
בוזה

טעמים מהגליל. בוזה (צילום: Shaatnez)
טעמים מהגליל. בוזה (צילום: Shaatnez)

בוטיק סנטרל

בעקבות קולקציית גלידות בוטיק מוצלחת בשנה שעברה חוזרת רשת הקונדיטוריות לתחום המתוק והקריר ומקבלת את פני הקיץ בעוגת עננים בטעמי תות, מנגו־פיסטוק ושוקולד־אגוזים (135 ש"ח). כמה דקות בטמפרטורת החדר מצדיקות את הרושם הראשוני, כשהיצירה בעלת הלוק האינסטגרמי מקבלת מרקם אוורירי מעודן. אם אתם מעדיפים את הגלידה שלכם בסוליקו  – ולא, לזלול עוגה שלמה לבד לא ממש בא בחשבון – קסטה משתי עוגיות פאדג' שוקולד עשירות במילוי קרם מסקרפונה היא מאנץ' מתוק מושלם (14 ש"ח).

בוטיק סנטרל

עכשיו מעונן בקטע טוב (צילום: טל סיון ציפורין)
עכשיו מעונן בקטע טוב (צילום: טל סיון ציפורין)

ביאנקו נרו

בגלידריה האיטלקית בנחלת יצחק הולכים על השילוב שהכי מייצג קיץ ישראלי – גלידה אבטיח וגבינה בולגרית. בטעמים הפחות נועזים תמצאו גלידת טופיפי ורוגלעך שוקולד וקינמון (מגביע מ-16 ש"ח, קילו 85 ש"ח).
נחלת יצחק 18 תל אביב, 050-8781111

אבטיח בולגרית ביאנקו נרו (צילום: יח"צ)
אבטיח בולגרית ביאנקו נרו (צילום: יח"צ)

בליקמח

על טירוף הגלידה האמריקאית פלאס טופינגז מינוס גלוטן שמתחוללת ב־SPOON כבר סיפרנו בכתבת פופ אפים שקורים ממש עכשיו, אז מהרו וסורו.
בליקמח 

פופ אפ SPOON בבליקמח (צילום: גל קלדרון)
פופ אפ SPOON בבליקמח (צילום: גל קלדרון)

גולדה

האנושות נחלקת לאנשים שמתים על ופלים לימון ולאלה שמתרחקים כמו מאש. אנחנו שייכים לסוג הראשון ולכן עפנו על הצ'אנקי לימון – קרם לימון שמנת בטעם המוכר והאהוב משובץ פיסות ופל קראנצ'יות. שאר טעמי הקיץ גם כן לא פראיירים, למשל קרייזי אננס עם קרם אננס וחתיכות פרי, אבטיח נענע, סורבה פסיפלורה אננס, גלידת שמנת קראנץ' פטל עם שבבי שוקולד (טעם הדגל לקיץ הנוכחי) וגלידת קראק פאי. בשבוע הבא (30.7) משיקה הרשת בשת"פ עם שטראוס מהדורה מוגבלת של גלידות בשילוב חטיפים: מסקרפונה עם שוקולד ושבבי דוריטוס, קרמל מלוח עם קרם בוטנים וצ'יטוס וגלידת אגוזי לוז עם שוקולד לבן ותפוצ'יפס קראנץ'. מ־17 ש"ח לגביע, 95 ש"ח לק"ג.
גולדה

גלידת ופל לימון גולדה (צילום: דרור עינב my social)
גלידת ופל לימון גולדה (צילום: דרור עינב my social)

גלידריה סיציליאנית

קינדר בואנו לבן, יוגורט בחמיצות מעודנת עם 4 אחוזי חלבון, קרמל מלוח עם נגיעות בייגלה בנוטלה, קרם מסקרפונה עם פסיפלורה וקראמבל פיסטוק ועוגת גבינה עם פירות יער וקרמבל סבלה הופכים את הוויטרינה של הסיציליאנית לאחת הסקסיות בעיר, עם טעמים שנותנים פייט לקינוחים האלגנטיים. מ־18 ש"ח לגביע (מנה אישית 6 ש"ח), 94 ש"ח לק"ג.
גלידריה סיציליאנית

גלידריה סיציליאנית (צילום: נוגה זיכל)
גלידריה סיציליאנית (צילום: נוגה זיכל)

גרקו דלי

המעדנייה היוונית החדשה של צביקי עשת רוקחת טעמי גלידות שמטיסים אותנו ישר לסנטוריני בלי לעלות על טיסה. קייאמקי (גלידת יוגורט פירות יער ושקדים), גלידת חלב וקראנץ' דבש יווני, גלידת קרם עוגיות 'מלומקרונה' יווניות (מבושמות בהל, ציפורן וקינמון), גלידת תפוז וזעפרן, סורבה אשכוליות ואוזו, גלידת קפה יווני ופולי קפה מקורמלים, והפייבוריטית שלנו: גלידת שוקולד לבן פיסטוק קלוי וחלבה (מ־17 ש"ח לגביע, 96 ש"ח לק"ג).
גרקו דלי

גרקו דלי (צילום: אורי עשת)
גרקו דלי (צילום: אורי עשת)

דולצ'ה

באין נסיעה לחו"ל באופק, ברשת דולצ'ה מביאים את העולם לכאן. למשל גריזבי לימון, גלידת שמנת לימון קטיפתית משובצת פיסות עוגיות גריזבי במילוי קרם לימון, ממתק שאין איטלקי שלא מכיר. חובבי לימון שבין הטועמים טענו שזו אחת הגלידות השוות וכהוכחה הציגו קופסה מלוקקת למשעי. קמפרי תפוזים חמוץ עדין מזכיר גם הוא אפריטיבו בכפר קטן באיטליה, וגלידת צזיקי מתוקה־מלוחה מכוונת למי ששתו לו את החופשה ביוון. מ־16 ש"ח לגביע, 89 ש"ח לק"ג.
סניף תל אביב (אבן גבירול 75) אינו פועל כרגע, אפשר להשיג ברחוב האופה 2 קדימה 09-899-9010 או בפרדס חנה רחוב התחייה 12.

דולצ'ה (צילום: אורנית לוקץ')
דולצ'ה (צילום: אורנית לוקץ')

לג'נדה

לימון וג'ינג'ר הולכים טוב יחד וכך גם קינמון וג'ינג'ר, אז למה לא לשים את כולם במקום אחד? גלידת לימון ג'ינג'ר קינמון החדש של הרשת האיטלקית לג'נדה היא לגמרי שיחוק, סורבה בחמיצות עדינה מתובל במעט קינמון שנותר בפה כשהביס נמס. גלידת מוצרלה, בזיליקום טרי ועגבניות פילגה את מערך הטועמים שחלקם נרתע מעצם המחשבה ("זה גלידה או פיצה?!") וחלקם עף על היציאה המקורית. מ־13 ש"ח לגביע, 89 ש"ח לק"ג.
לג'נדה

גלידה מוצרלה, עגבניות בזיליקום (צילום: יערה גדרון)
גלידה מוצרלה, עגבניות בזיליקום (צילום: יערה גדרון)

פאלטאס

אמנם לא בדיוק גלידה אבל זו הזדמנות לבדוק מה קורה במותג הקרטיבים הטבעיים. עד סוף החודש (יולי) תוכלו לטעום שלגון אייס T אפרסק למון גראס – אפרסקים טריים בתה מסונן בתוספת למון גראס וג׳ינג׳ר טרי, ביס שמזכיר חופשת חוף בתאילנד. 10 ש"ח. להשיג בחנויות ניצת הדובדבן, חנות פאלטאס בשרונה מרקט ובמשלוח דרך האתר

פאלטאס אפרסק ואייס T (צילום: פאלטאס)
פאלטאס אפרסק ואייס T (צילום: פאלטאס)

פינולי

בעידוד ראש העיר שהתלהב מגלידת צנוברים (ובצדק) ממשיכים אנשי פינולי במסע אל עבר טעמים חדשים. כלהיטי הקיץ הנוכחי מסתמנים ג׳אנדויה – גלידת שמנת על בסיס שוקולד אגוזים, גלידת שוקולד מנתה לאוהבי הז'אנר וספיישל סיציליה – גלידת שמנת וחמאת שקדים קלויים עם שברי פיסטוק ומרינדת הדרים במתיקות עדינה. על תקן הדובדבן שבקצפת תקבלו מטבע שוקולד ממותג. מ־17 ש"ח לגביע, 95 ש"ח לק"ג.
כיכר דיזינגוף 6 תל אביב, 03-6117282

הסיציליאנית של פינולי (צילום: רם שנבל)
הסיציליאנית של פינולי (צילום: רם שנבל)

שטפן

הג'לאטו מאסטר שטפן מאכר ניצל את תקופת הסגר להמצאת טעמים עונתיים כגון סורבה בננה בראוניז, וניל בטרפליי כחול וגלידת החלב של הקורנפלקס, שמסתמנת כלהיט חוצה גילים. גלידת לימונענע עראק פותרת שתי בעיות באבחה אלגנטית – מפיגה את החום ומשכיחה את המצב. מ־17 ש"ח לגביע, 92 ש"ח לק"ג.
טשרניחובסקי 21 תל אביב, 054-8887713

וניל באטרפליי ומאצ'ה. שטפן (צילום: יח"צ)
וניל באטרפליי ומאצ'ה. שטפן (צילום: יח"צ)