הגעת לחתונה בשמלה לבנה? צפי לשיימינג

עמוד הפייסבוק "גברת, למה באת בלבן?" יגרום לכן לחשוב פעמיים האם אתן באמת רוצות ללבוש שמלה לבנה לחתונה של חברה. פאדיחות ברמות של כלה

בתמונה: לא מסיבת שבועות
בתמונה: לא מסיבת שבועות
18 ביוני 2015

עונת החתונות בפתח ואיתה קמה משינתה הבריידזילה (או: החתונאצית, כפי שאנחנו אוהבים לקרוא לה בעגה המקומית). הבריידזילה היא תופעה חוצת מגזרים ומעמדות שגורמת גם לנשים הכי רציונליות לאבד את עשתונותיהן ולרצות להגשים את מה שהסביבה דחפה להן לגרון מגיל אפס – להיות נסיכה ליום אחד.

ואם יש משהו שנסיכה ביום חגה שונאת זה שמשהו, או מישהו, מפריע לה להיות מרכז תשומת הלב. בארצות הברית, בה הכל גדול ומוגזם יותר, נהוג להלביש את השושבינות בשמלות תואמות ומגוחכות כדי שלא יהיו יפות מהכלה, אבל אצלנו מסתפקים (בינתיים) באיסור החמור על האורחות לבוא בבגדים לבנים. היחידות שיכולות לחמוק מהגזרה הן ילדות מתחת לגיל מצוות, אך אם אתן החברה, האמא, או סתם מישהי שבאה להתחזר על הבופה – כדאי שתמצאי שמלה בצבע אחר.

בדיוק לשם כך מקיץ מתרדמתו זה השנה הרביעית גם העמוד "גברת, למה באת בלבן?". העמוד, שמגדיר את עצמו כ"משטרת האופנה של החתונות" מרכז תמונות של הנשים החצופות שמרשות לעצמן להגיע לחתונה בשמלה האסורה. כל התמונות מטושטשות על מנת לא לעשות שיימינג בוטה מדי (מנהלות העמוד מסבירות שכל מטרתן היא להעלות מודעות לתופעה החמורה, ולא להשפיל נשים אחרות), מה שיוצר תמונה אבסורדית ובה נשים בשמלות לבנות מפזזות על הרחבה כשעל פניהן סטיקרים חמודים של תותים או חתלתולים. לרווקות הממורמרות שמגלגלות את עיניהן נוכח חוסר הפרופורציות לא נותר אלא לעמוד ליד הבר, לנשנש קבבוני טלה ולהתפלל ל-Cat fight.

תרימי? תחליפי
תרימי? תחליפי
מי את שתבואי בלבן? מסתננת שלא הצליחה לשמור על פרופיל נמוך
מי את שתבואי בלבן? מסתננת שלא הצליחה לשמור על פרופיל נמוך
בדרך לחתונה עוצרים בחתונה
בדרך לחתונה עוצרים בחתונה
היא רוצה לעשות מה?
היא רוצה לעשות מה?