חשיבותה של הגשה: צבי גרוס

המדור המיוחד בשיתוף קוקה-קולה, נותנת החסות הראשית של תחרות פרסי האוכל של טיים אאוט, מביא אליכם את השפים הכי מדוברים שהגשה היא ערך עליון עבורם

ג'ין נינג הט נינג ולאב מייאנג, תאילנדית בהר סיני. צילום: אנטולי מיכאלו
ג'ין נינג הט נינג ולאב מייאנג, תאילנדית בהר סיני. צילום: אנטולי מיכאלו
4 בדצמבר 2017

תוכן שיווקי | קוקה-קולה

צבי גרוס, 35, אחד מבעלי המסעדה תאילנדית בהר סיני

מטבח: תאילנדי 

צבי גרוס. צילום: אנטולי מיכאלו
צבי גרוס. צילום: אנטולי מיכאלו

מה חשיבותה של הגשת המנות שלך?

אופן ההגשה של אוכל תאילנדי הוא מאוד מסוים. בתאילנד מדובר במגוון של מנות שמגיעות לשולחן בצלחות מלאמין אובאליות שמאפשרות יותר מקום על השולחן ומדברות את תרבות חלוקת המנות שבה אוכלים קצת מכל דבר ומאזנים את הטעמים הדומיננטיים בכל אחת מהמנות. החוויה האותנטית הזאת מוגשת אצלנו באמצעות ההגשה הפשוטה, זו שנמצאת בגובה העיניים ונשארת כמה שיותר נאמנה למקור. אני אוהב כשהטעם של האוכל הוא זה שמספק את האפקט של המנה, טעם הרבה יותר מלהיב אותי ממראה.

סועדים מגיבים אחרת למנות שמוגשות בצורה יוצאת דופן?

אוכל תאילנדי מדבר בגובה העיניים, מסמל מינימליזם, וזה דבר שאני מתחבר אליו מאוד. במסעדה שלנו אנחנו מנסים להדריך את הסועדים להזמין טעמים מגוונים ומנות שיאפשרו את המגוון הזה; והסגנון הזה מזכיר מאוד את המטבח הישראלי שאוהב גם כן מגוון על השולחן, קצת מזה וקצת מזה. הקהל הישראלי רגיל מאוד לחלוק אוכל, ולכן הוא מתחבר לזה בצורה טבעית.

יש חוקים בהגשת מנות שאתה פועל לפיהם?

התפריט אצלנו מחולק בצורה שבה מומלץ להזמין מנה או שתיים מכל קטגוריה כדי לקבל את האפקט הנכון של הרחוב התאילנדי. אין חוקים, אבל יש הקפדה על טעם ועל היכולת של המנות להשלים זו את זו. כשמזמינים בתאילנד את סוג האוכל שאנחנו מגישים, נהוג לא לגעת באוכל כלל עד שהכל מגיע לשולחן, וזו חוויה שאנחנו משתדלים לספק לסועדים. אנחנו מקפידים מאוד על הצלחות שבהן מוגשות המנות – הצלחות האובאליות תופסות פחות מקום בשולחן כי הן לא עגולות ומנגישות את חוויית החלוקה התאילנדית בצורה מושלמת.