הגשמה עצמית: טכנולוגיה

תכנות באוניברסיטה הפתוחה, פיתוח אפליקציות לאנדרואיד במכון הטכנולוגי בחולון ועוד: כך תשתלבו בעולם הטכנולוגיה, ואולי אפילו תוכלו לעשות מזה כסף

תכנות. מחשב. צילום: Shutterstock
תכנות. מחשב. צילום: Shutterstock

תכנות

רוצים לתכנת ולא יודעים מאיפה להתחיל? כדאי שתבדקו קודם מהן השפות השולטות בתחום כרגע, מהן שפות העתיד ובעיקר – מה אתם מקווים לעשות עם הידע הזה. רוצים לפתח אפליקציות באנדרואיד? לכו ללמוד Java. רוצים שפת על שתעזור לכם להמשיך להתפתח וללמוד מגוון רחב של שפות לאחר מכן? לכו על פייתון. כך או כך, אם אתם נטולי ידע בתחום כדאי שתתחילו מלמידה של הלוגיקה הבסיסית של שפות התכנות. באוניברסיטה הפתוחה תוכלו למצוא שלל קורסים שלחלקם אין דרישות סף של קורסים קודמים, כמו קורס מבוא למדעי המחשב ושפת Java.

איפה האוניברסיטה הפתוחה, 3500*.

כמה 2,100 ש"ח ללא הנחיה או 2,369 ש"ח עם הנחיה.

מתי בכל תחילת סמסטר.

מה תעשו עם זה בחיים כסף?

אפשר גם קורס הנדסת תוכנה ב־PHP במכון הטכנולוגי חולון או קורס פייתון לפיתוח אפליקציות במנטור.

פיתוח אפליקציות לאנדרואיד

רוצים לצלול ישר לאחד התחומים החמים בעולם התכנות? במכון הטכנולוגי חולון תוכלו להתמחות בפיתוח אפליקציות למשתמשי אנדרואיד – קהל הולך וגדל עם פוטנציאל צמיחה אדיר.

איפה המכון הטכנולוגי חולון, גולומב 52 חולון, 6404*.

כמה 6,200 ש"ח ל־28 מפגשים.

מתי 25.2.

מה תעשו עם זה בחיים תעלימו מהעולם את השאלה "זה רק לאייפון?".

אפשר גם קורס פיתוח אפליקציות עם התמחות באנדרואיד או באייפון בג'ון ברייס.

וורדפרס

הפלטפורמה של וורדפרס מציעה היום מענה כמעט לכל צורך של בניית אתרים – החל מעמוד נחיתה או בלוג חינמי ועד לאתרי תוכן או ecommerce מורכבים עם שלל תוספים ואפשרויות. קורס בניית אתרים בוורדפרס לא מיועד למי שרוצה להפוך זאת למקצוע, אלא דווקא לבעלי עסקים קטנים או אנשי שיווק שרוצים להקים אתר קליל ופשוט במהרה וללא צורך בספקים חיצוניים.

איפה כיום ניתן למצוא קורסים חינמיים בעברית או באנגלית, בכתב או בסרטונים, בחיפוש פשוט בגוגל. מי שבכל זאת מעוניין בהדרכה פרונטלית יכול לעקוב אחר תאריכי פתיחת קורסים במכללה לניו מדיה שמציעים קורס מפעם לפעם או ב־StarTau – מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב.

כמה אם בחרתם בלימוד עצמי – חינם לגמרי.

מתי שתרצו.

מה תעשו עם זה בחיים תשקעו לתוך העולם המופלא של פורומי וורדפרס.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

שפת קוד

Code Academy הוא אתר חינמי ללימודי שפת קוד. הגישה של מקימיו היא שבתי הספר הם מיושנים, וצריך לשנות את השיטה מיסודה. בדף הבית תמצאו את אחת הגאוות שלהם – סאם פליג, שהפך מאיש שלא היה לו מושג ירוק בתחום למי שהאתר שלו כיכב ברשימת 50 האתרים הטובים ביותר של מגזין “טיים". נוסף על בניית אתרים ושש שפות קוד – בהן HTML וג'אווה סקריפט – האתר מציע אפליקציה של קורס מואץ בשעה.

איפה codecademy.com

כמה חינם.

מתי שתרצו.

מה תעשו עם זה בחיים כסף לא רע.

ניהול מדיה חברתית

זירת הפרסום וניהול העסקים עשתה בשנים האחרונות רילוקיישן אגרסיבי לרשתות החברתיות. פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, אינסטגרם, פינטרסט – יו ניים איט. מגרש המשחקים החדש יצר ביקוש למביני עניין, ובמכללה לניו מדיה ישמחו ללמד אתכם את רזי המקצוע – שיווק דיגיטלי, אסטרטגיה, שיווק וידיאו ומיתוג. בסוף הלימודים תקבלו תעודת מנהל מדיה חברתית.

איפה המכללה לניו מדיה, המסגר 18, 2173357־072.

כמה 6,000 ש"ח ל־90־110 שעות אקדמיות ו־20 שעות בכיתת מחשבים. המפגשים שבועיים ואורכים ארבע שעות.

מתי 11.62.

מה תעשו עם זה בחיים תשקעו בפייסבוק בלי רגשות אשמה.

אפשר גם קורס שבועי באוניברסיטת תל אביב במסגרת StarTau – מרכז היזמות של האוניברסיטה, או קורס קידום אתרים במכללת ג'ון ברייס.

יחסי ציבור ודוברות

בעלי עסקים זקוקים למיתוג תקשורתי גם בערוצים המסורתיים. באוניברסיטה הפתוחה תוכלו לרכוש תוך 40 שעות אקדמיות את כלי העבודה של איש יחסי הציבור, את עקרונות הכתיבה השיווקית והתקשורתית ואת עקרונות העבודה מול כתבים ועורכים. את הלימודים יתבלו מפגשים עם עיתונאים ישראליים ברדיו, בטלוויזיה, באינטרנט ובעיתונות המודפסת. בסוף תקבלו תעודה.

איפה האוניברסיטה הפתוחה, 3500*.

מה תעשו עם זה בחיים תכתבו קומוניקטים.

אפשר גם קורס דוברות פוליטית במרכז הישראלי להכשרה פוליטית.

פרסום ושיווק

אחד השחקנים הגדולים בתחום הזה (שלא במסגרת תואר אקדמי) הוא הבצפר, שמתחזק אפילו תוכנית מיוחדת לציבור החרדי. במסגרת הקורס תלמדו על מיתוג, על ניהול מכירות, על ניתוח מהלכים שיווקיים ועוד. את הידע שתרכשו תתרגלו על מקרי בוחן ממשרדי הפרסום המובילים בארץ. בסוף תקבלו תעודה.

איפה הבצפר, נמל תל אביב, האנגר 1, 5441155־03.

כמה 7,970 (+ דמי הרשמה על סך 350 ש"ח) לארבעה חודשים. המפגשים מתקיימים פעמיים בשבוע ואורכים שלוש שעות וחצי.

מתי אוקטובר ופברואר 2015.

מה תעשו עם זה בחיים תשחקו אותה דון דרייפר.

אפשר גם קורס ארט דיירקשן במכללת ACC ע"ש תרצה גרנות.

קורס פרסום ושיווק
קורס פרסום ושיווק

בין האדם למכונה

אם צירופי האותיות UI או UX עושים לכם נעים בעמוד השדרה, הקורס לאפיון וחווית משתמש של מנטור הוא כנראה בשבילכם. ככל שהטכנולוגיה משתלטת על יותר ויותר סוגי שירותים, כך מתגברת ההבנה בצורך להבין ולאפיין כל מפגש של אדם עם מכונה, והמטרה היא לעצב אתרים ואפליקציות שיהיו ידידותיים ונוחים לשימוש, בניסיון לצפות צרכים והתנהגויות של משתמשים ולאפשר להם חוויה שתוביל לתוצאה הרצויה מבחינת יוצרי הפלטפורמה – קנייה, משחק, שימוש בשירות וכו'. הקורס נפרש על פני 16 מפגשים. ניתן להגיע לשיעור ניסיון חינם.

איפה מנטור, ז'בוטינסקי 1 רמת גן, 5291888־03, mentor.co.il.

מתי 29.12.

מה תעשו עם זה בחיים תעבדו באחד המקצועות המרתקים והדינמיים בתחום.