הדברים שיהרסו לכם את המונדיאל

השחקנים הצולעים, ממשלת ברזיל המושחתת, ערוץ 1 העלוב והשכנים הרועשים. ארבע המכות של החודש הקרוב

12 ביוני 2014

רמת הכדורגל

גביע העולם הוא אירוע הספורט המרגש והנצפה ביותר בתבל, אך האמת חייבת להיאמר, הטורניר הזה כבר אינו השגריר הטוב ביותר של המשחק הפופולרי בעולם. למעשה, כדורגל הנבחרות כולו הפך נחות לעומת כדורגל המועדונים, והרמה שהוצגה בשלושת המונדיאלים האחרונים הייתה נמוכה לאין שיעור מזו שאוהד הכדורגל האדוק מקבל בצפייה שבועית בליגות הטובות בעולם. הניסיון לתאם ולארגן תוך זמן קצר חבורת שחקנים שכמעט אינם מתאמנים יחד במהלך השנה נועד מראש לכישלון – טקטי ואסתטי כאחד.

ויש בעיה חדשה וגדולה עוד יותר: כמות הפציעות העצומה בהכנה למונדיאל הנוכחי, סיפקה הוכחה נוספת לעומס שממנו סובלים בימינו שחקני הכדורגל המובילים. תדירות המשחקים במהלך העונה הרגילה גבוהה מדי והכוכבים הגדולים מגיעים שחוקים מתמיד. מסי? רונאלדו? ואן פרסי? פירלו? אל תצפו מהם ליכולת שיא.

100 סיבות לשנוא את המונדיאל:

פיפ"א וממשלת ברזיל

האחד – ארגון מושחת ומסואב המציג היטב את הקשר הון־שלטון־עולם תחתון ששולטים בחברה הקפיטליסטית; האחרת – שותפה צינית המעדיפה פופוליזם ויחסי ציבור על פני טובת אזרחיה. כמה מכם מודעים לעוני, לפערים הכלכליים העצומים וליחסי הניצול בברזיל? והאם זה מזכיר לכם מדינה כלשהי? הברזילאים, האנשים הכי משוגעי כדורגל ביקום, יצאו בהמוניהם לרחובות למחות על בזבוז כספי הציבור בבניית אצטדיונים. פלה, גדול כדורגלני המדינה, עומד ויעמוד לצד הממסד. הוא ודומיו ישמיצו את המחאות וההפגנות, שייגררו מן הסתם לנפגעים ועצורים. שוב, נשמע מוכר.

ערוץ 1

זה אולי המונדיאל האחרון שהוא משדר, אם איומי הסגירה יתממשו. צריך לזכור שברשות השידור יש הרבה פנינים של טלוויזיה איכותית, אבל את הרייטינג הגבוה ביותר היא מקבלת בזכות הספורט. כולם יזכרו לה את המשך העסקתם של צמד השידור המזוויע יורם ארבל את דני נוימן. האחרון הוא הפרשן העילג והגרוע ביותר בארץ זה שנים רבות. גם הפעם יספקו השניים אינספור טעויות ורגעים מביכים. השר ארדן אמנם טרפד את איומי העיצומים של עובדי הערוץ במהלך המונדיאל, אבל גם כך נקבל שלל תקלות טכניות כמיטב המסורת.

השכנים

19:00, 22:00, 1:00 – אלו מועדי המשחקים לפי שעון ישראל. זה נוח יחסית לאנשים העובדים בשעות היום, אך מהווה סבל עבור אחרים, כמו הורים לתינוקות. במיוחד אם הם מתגוררים לצד שכנים מרגיזים שכל משחק הופך את ביתם לגרסה הביתית של “יציע העיתונות". גרועים מכך הם אלה שמקלקלים את הצפייה ב־HD משום שהם לא מפעילים ערוצי HD בממיר. התוצאה היא פיגור של שניות בתמונה לטובתם וספוילרים בדמות צעקות לפני כל גול.

טקס פתיחת המונדיאל ישודר הערב (חמישי, 12.6) ב־21:00 בערוץ 1