בעל הבית השתגע: מודעות הדיור הכי הזויות בתל אביב

עונת החיפושים התחילה, ואיתה גם הדרישות המופרכות של בעלי הדירות בתל אביב. עם מודעות שנעות בין חלום בלהות לבדיחה שחורה, אפשר להכריז: מצוקת הדיור בשיאה

2 ביולי 2019

יש קונצזנוס אחד בלתי ניתן לערעור: לחפש דירה בתל אביב זה סיוט. קבוצות הפייסבוק עמוסות במילים מכובסות, בעלי הדירות מופרעים, והמחירים רק עולים. כל מחפש מנוסה כבר מכיר בעל פה את מילון המונחים של מודעות הדיור. "אווירה פסטורלית ונוף ירוק" היא בעצם נוף לפחי הזבל בחצר האחורית של הבניין, "דירה אינטימית לזוגות אוהבים" היא חדר של 20 מ"ר שאין מצב להכניס בו שני אנשים, ו"דירה שמורה" משמע נכס שלא נגעו בו מאז 1948. בין ערימות המועדות שמתפרסמות עם תחילת הקיץ, ישנן גם כאלו הזויות במיוחד, שקשה להאמין שמישהו בכלל העז לפרסם אותן באינטרנט. דיירים שדורשים סכומים אסטורונומיים על חפצים שנשארים בדירה, בעלי דירות שהתנו את הכניסה לדירה בתשלום השוכרים על שיפוצה וחללים בלתי ראויים למגורים בכל פרמטר אפשרי. גם הקיץ שוק הדירות בתל אביב מצליח בקלות לחצות את גבול הטעם הטוב.

הגודל לא קובע

על יבש: רחוב בן יהודה, דירת סטודיו 20 מ"ר ב-6500 ש"ח.

לא נגענו: "מרוהטת קומפלט דירה מלונאית להשכרה לטווח ארוך. מציאה"

או בעצם: במבט ראשון הדירה הזאת אמנם משופצת ובמצב טוב, ואין ספק שהפרקט בתמונה מושך את העין, אך מי שיקרא את האותיות הקטנות יגלה במדובר בעצם בכוך של 20 מ"ר שמישהו חשב שהוא יוכל להשכיר אותו בלא פחות 6,500 ש"ח (325 למ"ר מרובע, אם תרצו). פתאום אנחנו מפרשים את צמד המילים "דירה מלונאית" לגמרי אחרת. או מה שנקרא, תישן היכן שאתה מחרבן.

20 מ"ר ב-6,500 ש"ח. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי"
20 מ"ר ב-6,500 ש"ח. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי"

זקוק לריענון

על יבש: רחוב בוקי בן יגלי, 2 חדרים, 5,000 ש"ח מתיווך.

לא נגענו: "חדש להשכרה בלב תל אביב, ברחוב בוקי בן יוגלי, בין דיזינגוף סנטר לגן מאיר, דיר 2 חדרים, קומת פרטר עליון, לעלות רק 3 מדרגות. בניין מטופח שעבר שימור, 2 חדרים, 2 ארונות קיר. האמבטיה והמטבח זקוקים לריענון (אם תיקחו זאת על עצמכם הבעלים ישתתפו), 52 מ"ר, מרפסת מטבח בנוסף. 5000 ש"ח."

או בעצם: תראו איזה יופי, סוף סוף בעל דירה שמוכן להשתתף בהוצאות על "ריענון" המקלחת והמטבח!

צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי"
צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי"

תלויים באוויר

על יבש: רחוב פרישמן, דירת סטודיו, 30 מ"ר, 3,500 שקלים בחודש כולל חשבונות

לא נגענו: "דירה מקסימה במיקום נהדר, במרחק הליכה מהמקומות המרכזיים ביותר. ועד הבית, ארנונה, אינטרנט וכבלים כלולים במחיר. גם מים (עד 100 ש"ח אין צורך בתשלום)".

או בעצם: בואו תישנו על מיטה שתלויה בשלשלאות מהתקרה, אבל לפחות תגורו לבד ובמרכז העיר. רק תיזהרו לא ליפול.

(צילום מסך)

(צילום מסך: יד 2)

סגנון אקלקטי

על יבש: רחוב בר כוכבא, 2 חדרים, 65 מ"ר, 5,000 ש"ח עם תיווך

לא נגענו: "במרחק נגיעה מהסנטר 2 חד מרוות מאוד מעולה ליחיד/זוג/2שותפים ללא סלון".

או בעצם: מדובר באחת הדירות שעוררו הכי הרבה רעש בפייסבוק לאחרונה, ואין ספק שבצדק. בלי שום בושה פרסם המתווך תמונות המדברות בעד עצמן של דירה במצב מחפיר שכמותו לא ראינו הרבה זמן. המטבח לא ממש מטבח, הרצפה לא ממש רצפה, ואפילו משקופים אין. ואנחנו תוהים, מה עשו על הפרקט הזה שכך הוא נראה?

דירה שמורה. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי"
דירה שמורה. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי"

החדר האינטימי שלי

על יבש: דרך יפו, דירת חדר, 20 מ"ר, 2,350 ש"ח בחודש

או בעצם: את הפנינה הזו בעלי הדירה אפילו לא טרחו לתאר: שירותים שנראים כמו הצרות שלנו ומיטה שהמילה "גלריה" לא ממש הולמת אותה, בלשון המעטה. השוכרים אולי יכולים "להתנחם" במרפסת הקטנה המשקיפה לבניין מתפורר, אבל לישון כל לילה על הקונסטרוקציה הרעועה הזאת? אמאל'ה.

(צילום מסך מתוך ad)
(צילום מסך מתוך ad)
(צילום מסך מתוך ad)
(צילום מסך מתוך ad)

במקום הכי נמוך בתל אביב

על יבש: רחוב הירשנברג 17, דירת חדר, 13 מ"ר, 2,100 ש"ח בחודש

לא נגענו: "מציאה!!! דירה ליחיד בקומת פרטר יורדים 4 מדרגות לכניסה מיידית!! כולל כל החשבונות…. לא כולל חשמל".

או בעצם: נראה שמשרד התיווך שהעיז לפרסם את הדירה הזאת לקח את המילה "מציאה צעד אחד רחוק מדי". יש לנו תחושה שבעל הדירה המיר את המחסן שנמצא בחדר מדרגות לדירה. אולי כדאי שנציע לו לנסות לגור שם במשך שבוע.

בהחלט מציאה. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי"
בהחלט מציאה. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי"

מי צריך מזגן

על יבש: כרם התימנים, דירת חדר, 2000 ש"ח בחודש.

לא נגענו: "חדר קרקע קטן בכרם התימנים עם כניסה פרטית כיחידה מבית פרטי בן 2 קומות. אוירה מעולה-שכנים טובים-מיקום שקט- מומלץ לבוא לראות. אין גמישות מבחינת- ש'ייקים, פיקדון מזומן וערב. ללא מזגן, מטבחון קטן- מתאים לחימום אוכל ופחות לבישול. 2000 ש"ח".

או בעצם: עוד דירה מקסימה ולא ממוזגת (!) מבית היוצר של בעלי דירות בתל אביב. חוץ מהתמונות המופלאות, האווירה המעולה והמיקום הלוהט, החלק האהוב עלינו במודעה היא שהמפרסם לא טרח אפילו לקרוא לה "יחידת דיור" ובחר להשתמש במילים "יחידת חדר", וגם הקפיד לציין שהמטבחון מתאים לחימום אוכל ופחות לבישול. 10 נקודות על כנות.

 

לשרת בבית הספר היה חדר יותר יפה מזה. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי"
לשרת בבית הספר היה חדר יותר יפה מזה. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי"

התגנבות יחידים

על יבש: דיזנגוף פינת קינג ג'ורג'

לא נגענו: "נמצאים בין מעברי דירות? להשכרה בדירה משופצת לתקופה ללא התחייבות על בסיס חודשי מיטת יחיד. לוקר פרטי. מקלחת מפנקת. אינטרנט, טלויזיה פרטית לכל מיטה. מנקרה שמגיעה כל הזמן לשטחים המשותפים. במיקום מרכזי – דיזנגוף קינג ג'ורג'. 1300 שקל כולל הכל".

או בעצם: מישהו פה קצת הרחיק לכת עם כל הקונספט של דירת שותפים וחשב כנראה שהוא בצבא. אל תתנו לתאורה היפה ולצילום המקצועי לבלבל אתכם, מדובר בכלל בתמונה שנשלפה מהאינטרנט ושייכת להוסטל בבנגקוק. דחקה? אנחנו מקווים מאוד.

כמו בטירונות. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי"
כמו בטירונות. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי"

להשכרה: קראוון

על יבש: רחוב זלדה שניאורסון מישובסקי 5 ביפו העתיקה, קראוון של חדר, גודל לא ידוע, 1,750-2,500 שקלים בחודש

לא נגענו: מדובר על שלושה מודלים שונים של קראוון. הקטן מושכר ב-1,750, הבינוני 2,250 והגדול 2,500 ש"ח. כרגע הקראוון ממוקם בחוף יפו, אבל ניתן להזיזם

או בעצם: נמאס לכם מהבניינים המעופשים של תל אביב אבל רוצים להישאר בעיר בתקציב סביר? הנה פתרון יצירתי. בחוף יפו, ממש ליד העיר העתיקה, עומדים שלושה קראוונים להשכרה, ממתינים לאלו המשתוקקים לשינויים בהרגלי הדיור, כאשר המחירים משתנים לפי גודלם ודומים למחיר חדר בדירת שותפים רגילה בעיר. למרות פתרון הדיור ההזוי, המחיר והניידות עשויים לקרוץ למי שנמאס לו מהדירות בתל אביב ומפנטז על חיי נדודים.

(צילום מסך מתוך יד 2)
(צילום מסך מתוך יד 2)
(צילום מסך מתוך יד 2)
(צילום מסך מתוך יד 2)