הדסטארט: 51 מסעדות גייסו שלושה מיליון שקלים מ-13 אלף לקוחות

קול קורא למסעדנים ובעלי עסקים בתחום האוכל: כך תגייסו את הקהילה כדי להישאר כאן גם בצד השני של התקופה הזאת. פרויקט מיוחד של HeadStart בשיתוף טיים אאוט

קבענו לצ'ייסר בצד השני של הקורונה? מסעדה סגורה (צילום: Shutterstock)
קבענו לצ'ייסר בצד השני של הקורונה? מסעדה סגורה (צילום: Shutterstock)

"תמשיכו ככה ואל תאבדו תקווה – אתם כל מה שתל אביב ותל אביב היא כל מה שאתם. המקום הראשון שארוץ אליו כשיפתח. ביחד נרים ראש" • "לא נוטשים את הבית! תומך באהבה" • "צ'ירס. ניפגש בקרוב על הבר"

אלו כמה מהתגובות מתוך מאות התומכים בפרויקט ההדסטארט של המנזר, שגייס בתוך 24 שעות מאה אלף שקלים מלמעלה מ-550 לקוחות אוהבים, שעצוב להם לראות בר סגור ורק רוצים לקחת חלק בכך שהוא יהיה כאן גם ביום שאחרי (ואם זה בא עם הטבה לבירה עתידית, בכלל טוב).

תגובות דומות וסופר-מרגשות אפשר לראות גם בפרויקט ההדסטארט של מונא הירושלמית שגייסה כבר מעל 220 אלף שקל, של תמול- שלשום עם יותר מ-1,300 לקוחות תומכים, של ארקדיה, התרנגול הכחול, ג'ורג וג'ון, בית המרזח, מפגש האושר, הגסט רום ועוד עשרות בעלי מסעדות וברים שהחליטו, בתוך המצב הכל כך מאתגר הזה, להיות דינמיים ולצאת בהצעה פשוטה וחכמה: מכירה עתידית של ארוחות ומשקאות במחירי הטבה, שמאפשרת ללקוח לקנות היום בילוי ליום שאחרי, ולעסק להחזיק את הראש מעל המים עם תזרים עכשווי ולצלוח את תקופת הקורונה.

זה לא כל כך נעים לראות את "המנזר" סגור. מאה אלף שקל תוך 24 שעות (צילום: שלומי יוסף)
זה לא כל כך נעים לראות את "המנזר" סגור. מאה אלף שקל תוך 24 שעות (צילום: שלומי יוסף)

כשאנחנו מדברים על מימון המונים בימי שגרה (שגרה? מי זוכר מה זה?), אנחנו מדברים על הגשמת חלומות ומטרות, על יצירתיות ועל רתימה של הרבה אנשים לטובת המטרה הזו. אז מה נשתנה כאן? האמת שלא הרבה. בימים המורכבים שעוברים עלינו, המציאות משתנה מאוד מהר, הרבה יותר מהר משהכרנו. דווקא בתוך המצב הזה, הבסיס של עולם מימון ההמונים בא לידי ביטוי ומאפשר לחשוב יצירתי, דינמי, מהיר ודיגיטלי. הוא מאפשר גם להתקהל (דיגיטלית, כמובן) דווקא כשאסור בעולם הפיזי ולבנות קהילה מחוברת מטרה. 

לא נדבר על לימונדה ומציאת הזדמנויות במשברים. אבל כן נדבר על מודל לעולם המסעדנות שמצליח לייצר היום תזרים מיידי ותוך כדי כך רותם את הלקוחות לקחת חלק אמיתי בעובדה שהמקום שהם אוהבים, בהרבה מקרים כזה שהפך לבית עבורם, יישאר כאן גם בצד השני של התקופה הזאת. דמיינו מה זה לשבת על הבר במקום השכונתי שלכם ביום שכל זה ייגמר ולדעת שאתם חלק אמיתי מהעסק הזה, שזה לא היה קורה בלעדיכם. זו משמעות וחיבור לעסק שהם הרבה מעבר לאוכל. יחד עם תשורות מגוונות במחירים אטרקטיביים – יש פה win win אמיתי לכולם.

לשבת במסעדה אהובה ולדעת שלא הייתה כאן בלעדיכם. ג'ורג' וג'ון (צילום: דניאל לילה)
לשבת במסעדה אהובה ולדעת שלא הייתה כאן בלעדיכם. ג'ורג' וג'ון (צילום: דניאל לילה)

ברור לכולנו שהעיסוק כרגע הוא בכאן ועכשיו וקשה לראות את היום שאחרי באופק. אנחנו מאמינים בלב שלם שמי שיוכל לעשות זאת, יזכה להזדמנות אמיתית להרחבת הקהילה של העסק והעמקת הקשר איתה, מהמקום הכי ישיר ומחובר שיש. להגיד לקהל שבשגרה צורך ואוהב את השירות והמוצר שלכם, הכי בגובה העיניים – שומעים? אנחנו צריכים אתכם עכשיו איתנו כדי להשאר. ערבות הדדית אמיתית. אולי זה נשמע כמו קלישאה לפעמים, אבל בזמנים כאלה עם ישראל מוכיח שהוא יודע להירתם. אנחנו רואים את זה במספרי התומכים, בסכום התמיכה ובהצלחות המרגשות של העסקים המגייסים.

אז כמו באוכל, גם בחיים – אם אתם אנשים שמאמינים בעשייה, אקטיביות וחשיבה יצירתית, אנחנו מזמינים אתכם להיות חלק מהדבר הגדול שקורה כאן ולעבור את זה יחד. נשמח לייעץ וללוות אתכם להקמה וניהול של ההדסטארט שלכם, ולהרים יחד צ'ייסר לחיים ממש בקרוב. דברו איתנו: business@headstart.co.il

>> הכותבת היא סמנכ"לית השיווק של קבוצת Headstart