פרסי האוכל 2018: ההמבורגריה הטובה ביותר בתל אביב

ההמבורגרים השתלטו על חיינו בשנה האחרונה אבל אלו הם 8 ההמבורגריות המצטיינות של השנה שמקפידות על בשר מצוין וטעמים שגורמים לנו לחזור שוב ושוב

צ'יזבורגר באמריקה בורגר. צילום: בועז לביא
צ'יזבורגר באמריקה בורגר. צילום: בועז לביא
22 בנובמבר 2018

בשנה האחרונה נדמה שלא עבר שבוע שבו לא נפתחה בעיר המבורגריה חדשה ומדוברת, ומבחר ההמבורגרים מסחרר ממש. בין כל הקציצות שמקיפות אותנו, אלו הן 8 המצטיינות במיוחד, עם בשר מצוין, תופסות כיפיות ולחמניות נהדרות שמחזיקות את הכל יחד.

אמריקה בורגרס

ההמבוגריה האמריקאית שממוקמת בנקודה האסטרטגית של אלנבי־אחד העם באה בכלל מאזור אחר, מפתיע בהרבה – רחובות. אנשי האטליז והמסעדה המיתולוגית מו ומו החליטו לייבא את ההמבורגר שלהם לתל אביב, וטוב שכך. ההמבורגרים של אמריקה בורגרס מוגשים במנות מוגדרות: עם מיונז אמריקה, קטשופ, עגבנייה, חסה, מלפפון חמוץ, בצל מקורמל ובצל סגול כבוש במקום. אפשר לקחת את גרסת הצ'דר או גרסה עם נקניקיה חריפה מפורקת כתוספת. זהו, בלי סיבוכים, בלי משחקים, וביננו, לא צריך יותר. בעצם, על תוותרו גם על פרח הבצל המטוגן והמושלם

צ'יזבורגר באמריקה בורגר. צילום: בועז לביא
צ'יזבורגר באמריקה בורגר. צילום: בועז לביא

גורמה 26

שתי עולות חדשות מצרפת חיפשו בישראל המבורגר כמו של Blend Hamburger Gourment בפריז. משלא מצאו החליטו להקים מקום כזה בעצמן. ההמבורגר מגיע בלחמניית בריוש צרפתית מתקתקה עם תוספות כמו כבד אווז וקונפיטורת תאנים, ומוגש עם צ'יפס. בעלות הבית עיצבו ובנו את המקום בעצמן והביאו למטבח הפתוח קרמיקה ספרדית כחולה בוהקת. בשילוב הבטון המוחלק של הרצפה, כסאות הפח, והנורות הצבעוניות הקטנות רוח ווינטג' מקסימה מנשבת במקום. לצמחונים מציעים סטייק ומוצרלה.

גורמה 26. צילום: רן בירן
גורמה 26. צילום: רן בירן

 

ויטרינה

ההמבורגר הכי מפתיע בעיר (שזכה לשם הבאטלר) מקבל את התואר שלו בזכות שחיטה של כמה פרות קדושות: ראשית, את חבילת החסה־עגבנייה־בצל־מיונז מחליפים עלי ארוגולה (מרענן!), בצל מקורמל ורוטב איולי. שנית, הוא מגיע חצוי לשניים. לא עוד לחמנייה עגולה שצריך להנדס כדי להכניס לפה. שלישית, התוספות הן חלק אינטגרלי מהמנה: גבינות רוקפור ואמנטל נמסות על כל הטוב הזה ומזכירות ששבלונות זה ללוזרים.

ויטרינה (צילום: רן בירן)
ויטרינה (צילום: רן בירן)

ליטל ברגר שופ

בדוכן הקטן  בדיזינגוף מגישים בסך הכל שלושה המבורגרים, אבל כל אחד אליפות. אם זו פעם ראשונה שלכם ותרו על ההמבורגר הקלאסי והצמחוני (אלא אם אין ברירה מבחינה מצפונית) ולכו על הבלומנת'ל – הומאז' ראוי לשף הסטון בלומנטל. מדובר בהמבורגר משפונדרה ותערובת נתחים שהשף און משען (אורבנו) שומר קרוב לחזה. הם מעובדים יחד לקציצה נוטפת סקס. טופינגז מקוריים ומעניינים מסוגם משווים ומעלים: אננס צלוי, ריבת צ'ילי מתוקה חריפה, בייקון טלה וגבינת בושה.

 

ממפיס

המבורגריה כשרה בתל אביב? ועוד מצטיינת? לא מפתיע שממפיס התל אביבית היא סניף של המבורגריה ירושלמית מוצלחת שמוכיחה שאם הבשר טרי, התיבול לא אגרסיבי והתוספות יצירתיות, אף אחד לא באמת חייב גבינה. אנחנו בדרך כלל הולכים על ההמבורגר החריף שכולל קיק כיפי במיוחד של וואסאבי, אבם הצרפתי, עם פרוסות האנטריקוט הצלויות עליו, הוא חגיגה קרניבורית אמיתית.

ממפיס. צילום: איליה מלניקוב
ממפיס. צילום: איליה מלניקוב

פאט קאו

המקום החדש של זוכה מאסטר שף טום אביב (קוקו במבינו) מציב לעצמו ולנו אתגר בצורת המבורגר כמעט נטו: בלי עגבנייה, בצל וחסה, טופינגז משוגעים ורטבים מעוצבים. העיקרון פשוט: קציצה, איולי, לחמנייה וזהו.ההמבורגר עצמו מורכב מתערובת נתחים מבקר אמריקאי וגידול מקומי שהרכיב הקצב שגיא טריגר מ־Triger & Bar בשרונה. הלחמנייה עוברת קליה קצרה בגריל ומקבלת טעם מעושן, ואיולי פיקנטי סוגר את הפינה. מי שבכל זאת חייב תוספת יכול לבחור בהמבורגר עם גבינת גרוייר. פשוט ולעניין.

FAT COW. צילום: אנטולי מיכאלו
FAT COW. צילום: אנטולי מיכאלו

פורט 19

המקום הקטן בשלמה המלך, ממש מול הקוסם, שהתחיל בתור מזללת נקניקיות איכותיות של אלן טלמור הפך עם השנים למזללת המבורגרים מושחתים ואיכותיים ואפילו קיבל סניף נוסף ברחוב החשמונאים. הנקניקיות עדיין פה, אבל ההמבורגים הם אלו שגורמים לנו לחזור שוב ושוב, ובמיוחד המבורגר הוואי שכולל גבינה כחולה ופרוסת אננס מתקתקה. גם שאר הקציצות נהדרות, וכוללות תוספות כיפיות במיוחד, ואפילו את הצ'יפס העגול והמקורי אנחנו יותר ממחבבים.

פורט 19. צילום: אנטולי מיכאלו
פורט 19. צילום: אנטולי מיכאלו

פרוזדור

מבט ראשון בתפריט ההמבורגרים (הארוך) של הפרוזדור עלול לגרום לכם להרגיש שנקלעתם למסעדת החלומות של מתבגר בן 16. עם שמות כמו טוני מונטנה, כדאי לקרוא לסול, קודם כל תירגעי או רוקי 3, קשה שלא לפתח חששות, אבל הסירו דאגה. מדובר בהמבורגרים מעולים של ממש, והכיף הגדול הוא שכל אחד מהם כולל לא מעט תוספות, בלי להפוך את ההמבורגרים ליקרים מדי.

המבורגר בפרוזדור. צילום: יולי גורודינסקי
המבורגר בפרוזדור. צילום: יולי גורודינסקי