קפה וירקות אחרים: נפתח בית הקפה השכונתי הראשון בשוק התקווה

חצי שנה חלפה מאז פתחו את הקובייה, הבר הראשון בתקווה, וכבר מסתערים מקימיו על קטגוריה מוזנחת נוספת באזור ופתחים את הודיה, בית הקפה השכונתי הראשון בשוק

קפה הודיה (צילום: אנטולי מיכאלוב)
קפה הודיה (צילום: אנטולי מיכאלוב)
12 בנובמבר 2018

 

כשדיווחנו בחודש אוגוסט על פתיחת הקובייה בשוק התקווה, אף אחד לא שיער את עוצמת גלי ההדף. מסעדת השוק הקטנה הפכה למוקד עלייה לרגל בזכות אוכל טעים ונוצץ מרוב טריות, אווירה לא מתפלצנת ומחירים שלא נראו בשוק הכרמל זה שנים. ההצלחה אותתה לבעלים שי אלפסי ולשף ג'לאל סאלם שיש ביקוש, וכעת הם עובדים על הקמת בית הקפה השכונתי הראשון בשוק התקווה. "אנחנו רוצים שסוף סוף יהיה בית קפה טוב בשכונת התקווה. בכל האזור וביד אליהו אין בית קפה אמיתי כמו שצריך וזה משהו שמגיע לתושבים", אומר אלפסי.

>> 6 מקומות לאכול בהם את קינוח האורז היפני שמשגע את תל אביב

בשלב הראשון של גיבוש הקונספט קפה הודיה כיוון להיות בית קפה ישראלי־איטלקי־צרפתי. קונדיטור היה אמור להכין פחזניות, אקלרים וטארט פירות מהשוק. אלא שבדרך לפתיחה השותפים חישבו מסלול מחדש. "היו לנו הרבה התלבטויות איך לא להיות עוד בית קפה בתל אביב. בסוף הלכנו לכיוון איטלקי בלקני, שבו אנחנו יכולים להביא את השוק יותר לידי ביטוי. בסגנון צרפתי זה לא היה הולך", מסביר אלפסי. אם לא יהיו שינויים נוספים עד הפתיחה בתחילת דצמבר, בתפריט צפויים להופיע קלצונה קבב וגבינת פטה או חציל וגבינת עזים; סלטי סלק ורוקפור; טבולה ובוראטה פטריות; פיצה לבנה עם דג ים; פוקאצ'ה עם מטבלים וכריכי בוקר כמקובל בעיר: סלט ביצים, טונה, גבינה צהובה ופטה ופלפלים.

קפה הודיה (צילום: אנטולי מיכאלו)
קפה הודיה (צילום: אנטולי מיכאלו)
קפה הודיה (צילום: אנטולי מיכאלו)
קפה הודיה (צילום: אנטולי מיכאלו)

מחלקת כריכים מימי הילדות של המילניאלז התעצבה לכדי קלצונה בסגנון שנות ה-80 במילוי נוטלה, חלווה, ריבה וגבינה צהובה. כל המוצרים יוכנו במקום, כולל ריבה מפירות עונתיים וחמוצים. תחום הקפה מכוון גבוה ולא מסתפק בשחור עם או בלי הל שמוגש בקובייה. לצד קפה של המותג Diemme יוגש נס קפה עם מקופלת כמו פעם, ובעתיד אולי ייכנסו משקאות קפה מדור שלישי.

העיצוב הפשוט של הקובייה יהדהד במקום החדש שייקרא הודיה, על שם הרחוב. הוא צפוי לאכלס כ־50 איש. את הריהוט בונה מסגר־נגר מחביות ישנות וממשטחי העמסה. בלוני גז קטנים (וריקים, כמובן) יעברו הסבה לכיסאות. "אנחנו רוצים להביא בשורה מבחינת מיחזור ולשמור על האופי האמיתי של השוק", אומרים השותפים. בתחום הטייק אוויי הם החליטו לוותר על ויטרינת סלטים וכריכים לטובת הכנה עם מסירת ההזמנה. "אין מקררים כי אנחנו רוצים להכין הכל במקום. שלא ייווצר מצב שמישהו מקבל כריך שעמד שעה עם לחם ספוגי וירקות עייפים.

קפה הודיה (צילום: אנטולי מיכאלו)
קפה הודיה (צילום: אנטולי מיכאלו)

"אנחנו מכוונים למוצר טוב ואיכותי שיזכיר את הבית כמו בקובייה". בית הקפה ייפתח בחודש הבא (דצמבר). בתקופת ההרצה הוא יהיה פתוח עד אחר הצהריים ולאחר מכן יתארכו שעות הפתיחה עד 22:00. הבוריקה הנחשק מהקובייה לא יוגש בהודיה. בשבילו תצטרכו לעבור את הכביש לצד השני.

>> קפה הודיה, הודיה 22 שוק התקווה תל אביב, ראשון-חמישי, 07:30-16:30, שישי, 07:30-שעה לפני כניסת השבת, שבת סגור. עדיין אין טלפון