כל העולם כולו: רשימת הסלבז שתומכים בישראל תעשה לכם טוב

גיבור שלנו. ארנולד שוורצנגר ב-"FUBAR" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
גיבור שלנו. ארנולד שוורצנגר ב-"FUBAR" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

במלחמה כמו במלחמה, מגייסים את כל מי שאפשר וההתגייסות בהוליווד בעיצומה: האיי-ליסט של הסלבז מציפים בפוסטים, סרטונים ומחוות תמיכה בישראל - וגם חוטפים הרבה אש ברשתות בגלל זה, לא יזיק שתעקבו ותרימו להם - והנה הבולטים שבהם // עדכון מתגלגל

16 באוקטובר 2023

כבר שבוע ויומיים שישראל מתמודדת עם מלחמה אכזרית ונאלצת לא רק לנסות לאסוף את השברים ולהגן על עצמה בחזית ובעורף על קיומה – אלא גם להדוף הסתה ומתקפות חסרות תקדים של תומכי טרור ואנטישמים ברחבי העולם. אבל בתוך החושך והכאב צריך גם לספור את הניצחונות הקטנים, ולמרות שזה היה אולי צפוי אפשר לומר שאולפני הקולנוע והטלוויזיה של הוליווד איתנו על מלא. ישראל זוכה בזמן הזה לתמיכה של לא מעט ידוענים ומשפיעני רשת ברחבי העולם המגנים את הזוועות ומבקשים לחזק את האזרחים והאזרחיות, והנה כמה מהבולטים שביניהם. עם ישראל חי.

בונו

אחד הרגעים המרגשים ביותר ב-48 השעות שאחרי, כשהמדינה כולה בוערת מכאב ולבבות מרוסקים: סולן להקת U2 בן ה-63, בהבעת אחווה וסולידריות חסרת תקדים, שינה בהופעה שקיימה להקת הרוק האירית בלאס וגאס את מילות אחד מבתי השיר "Pride" במחווה לנרצחי הטבח במסיבה ברעים. "אני רוצה לשיר לאחינו ואחיותינו, שהם עצמם שרו בפסטיבל 'נובה סוכות' בישראל", הסביר בונו לקהל. "אנחנו שרים למענם, האנשים שלנו, אנשים כמונו, אנשי מוזיקה, שמחים ואקספרימנטליים, אנשים משלנו. אנחנו שרים להם". לאור מה שקורה בישראל ובעזה, שיר על נגד אלימות נראה כמגוחך ואפילו מושא לצחוק", נכתב בפוסט בעמוד הלהקה. "אבל התפילות שלנו תמיד היו עבור שלום ונגד אלימות. אתם יודעים לאיפה הלב והכעס שלנו מופנים. שירו איתנו ועם הילדים המופלאים מהפסטיבל".

אדם סנדלר

אחרי ימים של שתיקה והתכנסות הצטרף בשבת (14.10) גם אדם סנדלר, אולי הקומיקאי היהודי המצליח ביותר בעולם כיום, אל הרשימה ההולכת ומתארכת של כוכבי ענק שמביעים תמיכה חד משמעית בישראל בשעתה הקשה. סנדלר כתב למיליוני עוקביו באינסטגרם שהיה שבור לב לאורך השבוע בגלל המתקפה המזוויעה על ישראל. כמו כולנו.

פלויד מייוות'ר

לא רק יהודי הוליווד מתגייסים. המתאגרף האגדי מביע מאז יום שבת תמיכה בלתי מסויגת בישראל בסדרת פוסטים באינסטגרם, ואף הרהיב ושלח את מטוס הסילון הפרטי שלו לישראל עם תרומה של קצת יותר מ-2.5 טון של ציוד לטובת המאמץ בעורף ובחזית. עכשיו אפשר להיות בטוחים שזה ייגמר בנוק אאוט. נכון? נכון???

מדונה

היה ברור מראש שהיא איתנו, אבל כוכבת הפופ בת ה-65 הדגימה שהיא איתנו על מלא כששיתפה את עשרות מיליוני עוקביה בזעזוע שהיא חשה לנוכח המצב בישראל וכתבה: "מה שקורה בישראל הוא הרסני. לראות את כל המשפחות האלו ובמיוחד ילדים, נרדפים, מותקפים ונרצחים ברחובות זה קורע לב. תארו לעצמכם אם זה היה קורה לכם? זה בלתי נתפס", הוסיפה מתחת לסרטון ההסברה שצירפה למילותיה. "אף פעם לא ניתן לפתור קונפליקטים באלימות. לרוע המזל, האנושות אינה מבינה את האמת האוניברסלית הזו. היא מעולם לא הבינה את זה. ליבי עם ישראל, עם המשפחות והבתים שנהרסו. הילדים שאבדו. הקורבנות החפים מפשע שנהרגו. עם כל הסבל. אני מתפללת עבורכם. בואו כולנו נתפלל בשביל ישראל, לשלום".

מדונה (צילום: גטי אימג'ס)
מדונה (צילום: גטי אימג'ס)

ברברה סטרייסנד

הזמרת היהודיה בת ה-81 זוכת האוסקר, האמי, הגראמי וגלובוס הזהב ביקשה להבהיר את ממדי הזוועה המתרחשים בישראל בציוץ שהעלתה בו כתבה: "האוכלוסייה של ישראל היא מתחת ל-10 מיליון אזרחים. ישנם יותר מ-700 (המספר שציינה היה נכון לזמן העלאת הציוץ) ישראלים שאיבדו את חייהם במתקפת הטרור הזו על אזרחים. המקבילה לכך בארצות הברית הייתה אם היו 25 אלף קורבנות בניו יורק במתקפת ה-9/11". בפוסט נוסף ששיתפה באינסטגרם שלה כתבה: "מאז שלמדתי על המתקפות המחרידות על ישראל ולקיחתם של של אזרחים חפים מפשע בשבי, אני מזועזעת ונרעדת. זו מתקפה ברוטאלית ללא אנושיות או חמלה. אין מילים לתאר את חוסר השפיות של מה שמתרחש ואת העצב על שזה הגיע לכך. אני אבלה על כל האבות והאימהות שאיבדו את ילדיהם. עלינו לקוות ולהתפלל לשובם בבטחה של כל השבויים".

ג'רי סיינפלד

השחקן היהודי בן ה-69 הצטרף לאישתו ג'סיקה שהביעה תמיכה בישראל וכתב על אהבתו למדינה מאז הגיע להתנדב בקיבוץ כשהיה נער בן 16. "חייתי ועבדתי בקיבוץ בישראל כשהייתי בן 16 ומאז אני אוהב את המולדת היהודית שלנו", שיתף את מיליוני עוקביו. "הלב שלי נשבר מההתקפות ומהזוועות האלה, אבל אנחנו עם חזק מאוד גם בליבנו וגם בראשנו. אנחנו מאמינים בצדק, חופש ושוויון. אנחנו שורדים ופורחים לא משנה מה. תמיד אעמוד לצד ישראל ולצד העם היהודי".

ג'רי סיינפלד (צילום: גטי אימג'ס)
ג'רי סיינפלד (צילום: גטי אימג'ס)

ארנולד שוורצנגר

תמיכה חשובה התקבלה גם מהשחקן ומושל קליפורניה לשעבר שצייץ: "אני עומד לצד חברי הישראליים לנוכח המתקפות חסרות ההתגרות הברבריות. הלב שלי נשבר כשאני צופה בחדשות ורואה את הכאב והסבל". אם הוא נכנס לאירוע אנחנו הופכים עליהם.

ריס ווית'רספון

השחקנית זוכת האוסקר, האמי וגלובוס הזהב בת ה-47 כתבה באינסטגרם: "כאימא, אני מתקשה למצוא מילים להביע את הייאוש והזעם שלי על הרצח והחטיפה האכזרית של יהודים בישראל בימים האחרונים. אנחנו עדים לחלקיה האפלים ביותר של האנושות. כשהקונפליקט הזה מתגבר, אני מתפללת עבור המשפחות המתמודדות יום יום עם הזוועה הבלתי ניתנת לתיאור. אני מתפללת לשלום ולסופו של החושך הזה. אני מתפללת שהחלקים הטובים יותר באנושות שלנו ינצחו".

ריס ווית'רספון (צילום: גטי אימג'ס)
ריס ווית'רספון (צילום: גטי אימג'ס)

שרה סילברמן

הקומיקאית האדירה והשחקנית היהודיה בת ה-52 שאחותה וילדיה מתגוררים בארץ, הרבתה בשבוע האחרון לרטווט ולשתף תכנים פרו-ישראליים וסרטוני הסברה, ובנוסף העלתה שורה של פוסטים וסטוריז ביניהם פוסט בו שיתפה סרטון מהאירועים בדרום ותמונה של נועה ארגמני שנחטפה וכתבה בין היתר: "חמאס הוא ארגון טרור שהמטרה שלו היא לרצוח יהודים. העולם המזוין הזה שובר את לבי".

איימי שומר

הסטנדאפיסטית והשחקנית היהודיה בת ה-42 הייתה בין הידוענים הראשונים שהביעו תמיכה בישראל כשהחלה הלחימה, ומאז היא מעלה פוסטים וסטוריז עם תמיכה גורפת בישראל, משתפת תוכן החושף את הזוועות שחווים האזרחיות והאזרחים, ספגה אש בכמויות ברשתות החברתיות ואף לקחה חלק בהפגנת תמיכה למען ישראל בניו יורק. "העם היהודי הוא הקבוצה היחידה שאסור לה להגן על עצמה. אין לזה שום קשר לכיבוש. חמאס לא רוצה סוף לכיבוש, הם רוצים לחסל את ישראל, הם ממומנים על ידי איראן שמנסה להרוס את הסכם השלום", כתבה בין היתר.

קייטלין ג'נר

הגרושה בת ה-73 של קריס ג'נר, אימן של קיילי וקנדל ואימן החורגת של קורטני, קים, קלואי ורוב קרדשיאן, בחרה לתמוך בישראל בחשבונות הסושיאל שלה המונים עשרות מיליוני עוקבים, כשהיא מכנה את מעשי הזוועה הנוראיים המתחוללים "נאציזם מודרני". מתחת לתמונה מהפגנה בניו יורק בה נראה מפגין פלשתינאי מציג בגאווה בטלפון שלו צלב קרס כתבה ג'נר: "אם אתם בוחרים לשתוק אל מול מעשי הטרור הקשים של ארגון הטרור המיליטנטי חמאס שהרג את מספר היהודים הגבוה ביותר ביום אחד מאז השואה, אתם שותפים למעשה. אל תטעו, זה בדיוק מה שאנחנו נלחמים נגדו. הנאציזם המודרני של ימינו".

קייטלין ג'נר (צילום: שאטרסטוק)
קייטלין ג'נר (צילום: שאטרסטוק)

רג'ינה ספקטור

הזמרת היהודייה בת ה-43 לא יכלה להסתיר את הזעזוע העמוק שאוחז בה עקב ה"פוגרום" לדבריה, בפוסט ארוך ואמוציונלי שהעלתה לאינסטגרם. ספקטור שיתפה את מאות אלפי עוקביה כמה קשה להתאבל ולכאוב כשיש שתיקה מסביב למתרחש, למעט מכמה בני ברית אמיצים שבוחרים להביע תמיכה. "להיות יהודים ולהתאבל ברשת, זה להיות חשוף להקנטות, לטרולים ול'חינוך'", כתבה, "וזה כואב נורא". ספקטור הוסיפה וסיפרה כמה נורא שהשיח סביב הלחימה מלווה כמעט בהטלת ספק ותהתה איך זה הגיוני שמצפים מיהודים למות "בצורה הנכונה" כדי שלעולם יהיה אכפת. "איך אתם לא עומדים לצידנו, איך לא אכפת לכם? איפה כל יפי הנפש הנאורים שמפחדים לדבר על טבח יהודים חפים מפשע?", זעקה. ספקטור הוסיפה כי היא חשה חסרת אונים ולא יכולה להפסיק לבכות וכתבה כי אם המילים שלה יצליחו לגרום לשינוי אצל מי ששותק – לפחות היא לא תרגיש כה שבורה והדמעות לא יהיו לחינם. בהמשך דבריה הביעה תרעומת על האופן בו מנוטר התוכן ברשתות החברתיות. "תפגינו אומץ. תעמדו נגד הטרולים והטרוריסטים", ביקשה. "אם אתם יכולים, אם אכפת לכם, אם אתם שונאים טרור או אם אתם פשוט אוהבים את החיים ואת השלום, בבקשה אל תשמרו על שתיקה".

רג'ינה ספקטור (צילום: יחסי ציבור)
רג'ינה ספקטור (צילום: יחסי ציבור)

נואה שנאפ

השחקן היהודי בן ה-19, מכוכבי הסדרה "דברים מוזרים", שיתף עם עשרות מיליוני עוקביו פוסט עוצמתי ונוקב בו הביע תמיכה גורפת בישראל וביקש להעביר מסר חד וברור: "מי שלא תומך בישראל תומך בטרור", כתב כשהוא מביע תרעומת על משפיעני הרשת שבוחרים לא להגיב ומסכם את השתיקה שלהם בגינוי מהדהד: "בושה".

נת'ניאל בוזוליק

השחקן כוכב "יומני הערפד" ותומך ישראל ידוע בן ה-40, העלה מאז תחילת הלחימה שורה ארוכה של סטוריז כולל כאלה בעלי תוכן גרפי מזעזע, בהם דיבר בדמעות על הטבח והזוועות וקרא להם בין היתר "מבחילים ומעשי השטן". כמות הסרטונים והתוכן ששיתף בוזוליק אף הביאו למתקפה של גורמים פרו פלשתינים נגדו ולחסימה זמנית של חשבונו לאחר שדיווחו עליו.

ידוענים נוספים ששיתפו פוסטים וסרטונים כוללים שורה ארוכה של שמות מוכרים ביניהם, כוכב "חברים" דיוויד שווימר, השחקנית שרה מישל גלר, כוכבי "יומני הערפד", נינה דוברב, איאן סומרהולדר ופול ווסלי, השחקנית זוכת האוסקר ג'יימי לי קרטיס, השחקנית קייט וולש ("האנטומיה של גריי"), השחקן היהודי ממוצא ישראלי סשה ברון כהן ואשתו השחקנית איסלה פישר, השחקנית ג'ניפר לאב יואיט ("הלוחשת לרוחות"), השחקנית מנדי מור ("החיים עצמם"), השחקן ג'וש גאד ("לשבור את הקרח"), השחקנית אליסון ברי ("קומיוניטי") השחקנית אביגיל ספנסר ("חליפות"), השחקנית שרה פולסון ("אימה אמריקאית") השחקן ליב שרייבר ("ריי דונובן") פליפה קולומבו ("קטנטנות", "מורדים"), הילארי דאף, ברוקלין בקהאם, אווה לונגוריה, אדם למברט, שחקן הכדורסל לברון ג'יימס, השחקנית קנדי קמרון ביור (",צער גידול בנות"), השחקנית דברה מסינג ("וויל וגרייס"), השחקן דווין ג'ונסון ("דה רוק"), כוכבת הריאליטי בת'אני פרנקל ("עקרות בית נואשות ניו יורק"), הדוגמנית וביתה של סינדי קרופורד קאיה גרבר, המפיק ממוצא ישראלי דני איי, השחקנית ג'נוארי ג'ונס ("מד מן"), השחקן דיוויד ארקט ("הצעקה"), יוצרת "כמעט מלאכים", "המורדים" ו"קטנטנות" כריס מורנה, הזמרת פרגי ועוד.