הבהלה לפיצה: חדרי הבריחה הקולינריים משתלטים על העיר

חדרי הבריחה השתלטו על תל אביב ואחרי חדרים בנושאים אפוקליפטיים מגיעים חדרי הבריחה הקולינריים. לאחר שתפתרו את החידות, תגיעו לחומוס, קינוח או פיצה. מה בא לכם מעל?

"הולי פיצה!", חדרי בריחה קולינריים
"הולי פיצה!", חדרי בריחה קולינריים
12 בספטמבר 2018

 

מעלות רבות ישנן לאומה הגיקית. הישגה הטרנדי ביותר הוא חדרי הבריחה, אך היא הביאה לנו גם את "המפץ הגדול", שברה שיאים באובדן בתולים מאוחר וייצרה מספיק משחקים אלימים כדי להעסיק את ילדינו עד שימלאו להם 18. ואילו דבר אחד חומק מן הרקורד המרשים של הקהילה, ככל שאנו קרבים לתחום הקולינריה. הגיקים ניזונים מצ'יפס שחומם במיקרו ונצרך ביד אחת כאשר השנייה עומדת על התקנתה של כוונת מדומה והאוזן רכונה אל הכתף בצעקת "תהרוג אותו, יא דביל!". זאת, לכל הפחות, עד הגעתם של יואב וואינס ועידן שרון לתעשיית חדרי הבריחה והקמתו של מתחם חדרי בריחה קולינרי. "אני פריק של חדרי בריחה וגם שמן שאוהב לאכול", אומר וואינס, כמספק אליבי מושלם לרקיחת הרעיון. "ככה הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות".

>> 10 חדרי בריחה בתל אביב שאסור לפספס

לאחרונה פתחו וואינס ושרון ("פאניקה חדרי בריחה") מתחם משולש ברחוב נחלת בנימין, הכולל את החדרים "הולי פיצה!", "מלך החומוס" ו"קינוח קטלני". "הולי פיצה", הם מספרים בגאווה, הוא חדר הבריחה הקולינרי הראשון בעולם. למעשה מדובר בחדרי בריחה שבהם כל משימה מזכה את הקבוצה בחומרי גלם, והכנת הארוחה היא חלק מעשי מן המשימה בחדר. אם מיצי קיבה עולים כעת ומתערבלים במעלה הוושט נוכח הטחב והתקרות החשופות המאפיינים חדרי בריחה שגורים, יש גם הפתעה נחמדה: וואינס הוא בוגר הקורדון בלו, ועל כן הוא מרשה לעצמו להתחייב שהחומוס "לא נופל באיכותו מחומוס של חומוסייה". הוא מבשל בכל בוקר גרגירים טריים, וגם הפיצה, שיצא לי לטעום בעצמי, איננה רעה בכלל. כדי להרוס אותה יהיה עליכם להיות גרועים מאוד בחדרי בריחה, בהכנת אוכל ובכישורי חיים בסיסיים כאחד.

"הולי פיצה!", מניסיון, הוא אמנם חדר בעל סיפור מסגרת צולע והאתגרים הלוגיים השזורים בו הם ברמה בינונית עד קשה ויכולים לייאש את מי שלא חובב את הז'אנר, אבל בדיוק כך האתנחתא המיוחלת אכן מתגלמת בפיצה ובחוויה הכרוכה בהכנתה. ככלל ניתן לתפוס את החדרים הקולינריים כחלק ממגמה של התקת חדרי הבריחה מממלכות האימה או האוננות הלוגית לממלכת הכיף הטהור. "כשאנשים באים לחדרי בריחה הם מחפשים בילוי", אומר וואינס, "אוכל ושתייה זה חלק מבילוי, ולכן אנחנו רוצים לספק זאת כחלק מהחוויה". בינתיים עמלים במתחם בין היתר גם על חדר סושי וחדר קוקטיילים. לעניות דעתנו, האימפריה לא תושלם עד שיותקן במתחם גם חדר גפילטע, ומוטב שסנדרה שדה תגלם את תפקיד החמות האשכנזייה.