הולי שיט: קמפיין מגוחך בסגנון אתגר דלי הקרח מנסה לגרום לכם להתעסק בקקי

במטרה לקדם את יום ההזדהות עם עיוורים ולקויי ראייה בישראל מבקשים מריצי הקמפיינים מסלבריטאים לצלם את עצמם דורכים על צואה

גם האימוג'י לא מרוצה.
גם האימוג'י לא מרוצה.
14 במאי 2015

אם נדמה לכם שאתגר דלי הקרח הרס לכולנו את הקיץ הקודם, יכול להיות יותר גרוע. יוזמה חדשה שמקורה בכוונות טובות וישיבת קריאייטיב איומה הרימה את ראשה. לקראת הבליינד דיי, יום ההזדהות עם קהילת העיוורים ולקויי הראייה בישראל שמתקיים מדי שנה ב-6 ביוני, מנסים המארגנים להרים קמפיין ויראלי, אך דורכים על כל המוקשים האפשריים.

במייל שנשלח למנעד רחב של סלבריטאים ישראלים (החל מכוכבי בידור, דרך אייקונות אופנה ועד ניצולי ריאלטי) נכתב על קמפיין ה"שיט! לא ראיתי" (שם אמיתי) ההסבר להקשר המאוד מוזר בין עיוורים לצואה. "לא פעם קורה שעיוור הולך ברחוב ודורך על קקי (: של כלב." טוענים מריצי הקמפיין, הסמיילי במקור. "כאות הזדהות עם הסיטואציה הלא נעימה, אך משעשעת, אנו מבקשים מכל מי שמעוניין לקחת חלק ולהזדהות איתנו, להצטלם לסרטון קצר המתעד אותו דורך על קקי (: ומאתגר 3 חברים שלו…".

בהודעה לעיתונות ששוחררה ע"י המרכז לעיוור בישראל מובהר כי "המיזם המאתגר נועד להמחיש בדרך הומוריסטית את העובדה, שכולנו לעיתים דורכים, כחלק מהחיים עצמם, על מוקשים כאלו ואחרים ולכן כולנו שווים". סדרת סרטוני "שיט, לא ראיתי" צפויה להכות בסערה את הרשתות החברתיות בסוף החודש, לקראת אירועי הבליינד דיי שכאמור, יתקיימו ב-6.6 (הבנתם? 6:6?)

המאמץ לייצר סרטונים ויראלים בכל מחיר מוריד את הקמפיינרים לשפל חדש. הרצון לייצר רעיון "פרובוקטיבי" שיעשה רעש ויעלה מודעות לקשיים והאתגרים שניצבים בחייהם של עיוורים ולקויי למידה הוביל לנסיון מביך מאוד לשחות בביצה הויראלית. הלב במקום הנכון, אין ספק, אבל הראש באסלה. אולי פעם הבאה כדאי שיעשו משהו עם כלבלבים. ובלי קקי, כן?

תגובתם של מארגני הקמפיין: "אנו מבקשים שלא לראות במבט מצומצם את הדברים בה בחרתם להציג קמפיין חברתי שלא נועד לגייס כספים אלא רק להעלות מודעות ולהעביר מסר של 'אם כבר נפלת לבוץ או דרכת על מוקש (באופן מטאפורי) החוכמה היא להתגבר על הקושי ולצאת ממנו'".