הופה הופה: לא מוותרים על תרבות בעידן הקורונה

עיריית תל אביב-יפו והסטארטאפ נמוגו מציגים פלטפורמה חדשה להזמנת הופעות פרטיות, שמחברת ללא תשלום בין מוזיקאים, שחקנים ויוצרים ובין חברות, קהילות וצרכנים פרטיים. רוקנרול!

יאללה מסיבה. תרבות ופנאי פרטיים ב-Hopa (צילום: שאטרסטוק)
יאללה מסיבה. תרבות ופנאי פרטיים ב-Hopa (צילום: שאטרסטוק)
31 באוגוסט 2020

מחר אמורים להיפתח אולמות התרבות, אבל אין אווירה חגיגית במיוחד באוויר ולא ברור עד כמה ינהר הציבור בחזרה אל הקולנוע והבמות בזמן שמגפת הקורונה עדיין משתוללת בחוץ. בינתיים המשבר הקשה בענפי התרבות והבילוי הולך ומעמיק, והפגיעה קשה במיוחד בקרב יוצרים, מוזיקאים, אמנים, שחקנים ומרצים והעובדים שמלווים אותם מאחורי הקלעים.

ממשק דיגיטלי חדש בשם HOPA!, שפותח על ידי חברת הסטרט-אפ נמוגו (NAMOGOO) וקיבל את חסותה של עיריית תל אביב-יפו, מנסה להקל מעט את המועקה באמצעות פלטפורמה דיגיטלית המחברת בין כל מי שרוצה לתת חוויות פנאי מכל סוג שהוא – זמרים, אמני במה, מאמני ספורט, שפים ומרצים במגוון תחומים, לבין חברות הייטק, קהילות-חברים או משפחות וצרכנים פרטיים המעוניינים להזמין הופעות או פעולות תרבות ופנאי באופן ישיר.

האתר מציג ממשק פשוט להזמנת מופע או פעילות, כאשר לחיצה על הדף של אמן מסוים תציג את פרטי המופע שלו, מחירו ולוח שנה לשריון התאריך וביצוע ההזמנה. ההשתתפות פתוחה בפני כל האמנים ונותני השירותים בתחום הפנאי והאתר אינו גובה כל תשלום עבור השימוש בו – לא מהאמנים ולא מהמזמינים. עד כה הצטרפו ירמי קפלן, מיקה קרני, יעקב כהן, יאיר ניצני, קורין אלאל, דפנה ארמוני ועוד רבים אחרים. בימים הקרובים תפנה העירייה לאלפי האמנים העצמאים בעיר ותעודד אותם להעלות את פרטיהם באתר, ובכך לייצר ערוץ הכנסה פוטנציאלי חדש.

"אנו מחפשים כל העת דרכים יצירתיות להנגיש לתושבים פעילות תרבות תוך יצירת מקורות פרנסה חדשים לאלפי אמנים בעיר: סבסוד הופעות אינטימיות במסעדות ובבתי קפה באוויר הפתוח; מימון הופעות של אמני-רחוב בחופי הים, ברחובות ובכיכרות מרכזיים; מאות פעילויות במרחב הציבורי עם דגש על משפחות עם ילדים ובני הגיל השלישי", אמר ראש העיר רון חולדאי. "לצד זאת יצרנו גם קרנות סיוע מיוחדות לתמיכה באמנים שאיבדו את מטה לחמם, וקיום פסטיבלים בהם אנו מממנים יצירות חדשות. המיזם החדש הוא דרך מצויינת לעודד יצירה באופן שגם התושבים יכולים לתרום למאמץ המשותף להשאיר את חיי התרבות בעיר פעילים".