חשבתם שההופעה של עומר אדם היתה סיוט? חכו שתשמעו על אלה

אל תדאג מתוקי, אתה לא לבד. עומר אדם (צילום: רמי זרנגר)
אל תדאג מתוקי, אתה לא לבד. עומר אדם (צילום: רמי זרנגר)

הפודקאסט "הופעה מהגיהנום" מושיב מוזיקאים וקומיקאים ישראלים לספר על ההופעה הכי גרועה שלהם. ביקשנו מצמד המנחים לנבור בהיסטוריית ההקלטות ולמצאו את ששת ההופעות הכי מסויטות שהגיעו אליהם עד כה. הכלה? בקטנה

כמעט 60 מוזיקאים וקומיקאים כבר התארחו בפודקאסט "הופעה מהגיהנום" של המוזיקאי והמפיק אורי רונן והתסריטאי והמוזיקאי דניאל סלגניק. הם פתחו הכול – הסיוטים על הבמות, הפאשלות הטראגיות וכל מה שביניהן. מתוך עשרות הסיפורים האלו שצפו במהלך ההקלטות מצאו המנחים שישה מקרים בלתי נשכחים – מהשתלת שיער לייב על הבמה ועד תרגיל של המאפיה היוונית – ונתנו לנו טעימה מהם. כל זה – לקראת פודקאסט לייב ראשון של השניים שיתקיים מחר בקפה-בר Vesperr בקפלן, בו יארחו את אמני ההיפ-הופ כהן וסימה נון.

1. יוסי פיין והמאפיה היוונית

בתחילת שנות ה-90, יוסי פיין נסע לסיבוב הופעות מקומי בניו יורק כבסיסט של אריס סאן באחת ההופעות האחרונות שלו. הוא גילה מהר מאוד שהמאפיה היוונית לוקחת פרוטקשן על ההופעות מהטיפים של הלהקה. יוסי לא אמר נואש. בהופעה האחרונה, בזמן שכל המאפיונרים היוונים היו שיכורים מציזיקי ואוזו, הוא דחף לתוך קייס הבס שלו מאות דולרים שהקהל זרק על הלהקה, ונשאר בחיים כדי לספר לנו.

2. אור אדרי והשתלת שיער בלייב

אור אדרי, חלק מהדואו "ריו", הוזמנה להופיע עם להקתה באירוע יוקרתי של חברת אסתטיקה. למרבה הפתעתה של אור, בזמן ההופעה, חברת האסתטיקה העלתה לבמה פליט ריאליטי ועשתה לו ניתוח פולשני להשתלת שיער בלייב. זה לא החלק הכי גרוע. הניתוח הוקרן על מסכי ענק כמו סצנה מהתפוז המכני, לאימתם הרבה של הקהל ושל אור, במה שהוכתר כסיפור המגעיל ביותר שסופר בתולדות הפודקאסט.

3. יובל מנדלסון וליל המכות בשדרות

בהופעה של יובל מנדלסון והמסע לפולין בשדרות, נקלעו יובל וחלק מחברי הלהקה לעימות עם המשטרה, שהגיעה למקום בעקבות המוזיקה ולא כל כך עפה על הווליום. מנדלסון וחברי הלהקה התלוננו על אלימות וטייזרים מצד המשטרה, וחלקם סיימו את הלילה בתא מעצר. הצד החיובי – הופעות סולד אאוט של הלהקה שבועות קדימה.

4. איה זהבי פייגלין ותקרית ה-#@!

איה ולהקת 'כל החתיכים אצלי' הגיעו לאולפן השקוף של ערוץ 24 להופעה. לפני שעלו לנגן, החליטו לשנות את הסט-ליסט ולנגן את השיר "שבעים איש" שמכיל בתוכו בלשון המעטה שפה לא נאותה לטלוויזיה ושלל איזכורים של איבר המין הנשי. המנחות, ביניהן מיכל אמדורסקי, ציוו מיד להפסיק את השידור באמצע. שנים אחרי זה, איה פגשה את אמדורסקי המלכה שזכרה את התקרית לטובה.

5. גלעד כהנא והמלחמה בקיבוצים

באחת מהופעותיו הגיע גלעד לקיבוץ בצפון, השתכר פיצוצים לפני, וחזר ואמר לקהל שלמפעל הקיבוצי אין זכות קיום ללא המתנדבות. הקיבוצניקים מסתבר, לא עפו על ההערות שלו, וכשגלעד הובהל לבית החולים אחרי שהאלכוהול עשה את שלו, האחות לא הסכימה להחדיר לו אינפוזיה עד שהוא לא יתנצל על הערותיו על התנועה הקיבוצית.

6. גיורא זינגר והסכסוך עם ראש העיר

בהופעת סטנדאפ במעלות, לזינגר נפלט ״בן ***״  לראש העיר שקם מכיסאו רגע לפני שהתחיל להופיע, ולאחר מכן הוא הוסיף עוד כמה פאנצ'ים על שחיתות מקומית. קאט לבוקר אחרי, גיורא מקבל טלפון זועם מראש העיר, שמבטיח לו שהוא לא יופיע בעיר שלו שוב. גיורא סיפר שהנושא נגמר בסולחה, כרטיסים לעובדי העירייה ולקח חשוב לחיים – לא לקרוא לראשי ערים ״בן ***״, לפחות לא מולם.

>> כל הפרקים של "הופעה מהגיהנום" בספוטיפיי: כאן