לילה לבן של מוזיקה: 11 ההופעות שירימו אתכם הכי גבוה הלילה

אירועי הלילה הלבן במתחם התחנה, 2019 (צילום: דורון סהר)
אירועי הלילה הלבן במתחם התחנה, 2019 (צילום: דורון סהר)

הלילה הלבן, כמידי לילה לבן, מכיל בתוכו לא רק תערוכות אמנות או חפלות, שלא נדבר על מסיבות אינסופיות. הלילה הלבן מעניק לכם גם הופעות מוזיקה שאתם מתים לראות כבר שנתיים אבל לא מספיקים. עיריית תל אביב עשתה לכם טובה והביאה את כל ההופעות, אנחנו אספנו את כל השוות מתוכם. וכן, יהיה לכם פומו

לילה לבן הוא לילה של תרבות, אנרגיות וכמובן מוזיקה שמחה. עיריית תל אביב עושה צעדים חכמים ופשוט העניקה לנו אינספור הופעות מדהימות שהולכות להישאר בזיכרון של כולנו. במקום שתבלבלו בכאוס העירוני שהולך להתקיים הלילה, הכנו לכם רשימת המלצות במיוחד לרגע בו תצאו מהבית – ותרצו ללכת להופעה הכי טובה באזור. ואיזה הופעות אלה הולכות להיות, אמאל'ה ואבאל'ה.

קותימן במתחם התחנה

קותימן, מהמוזיקאים הישראלים המוערכים והמצליחים בעולם, ממשיך לחקור ולהתחקות אחרי צלילים חדשים ולהחיות ישנים בו זמנית. מדובר במופע גרוב חד פעמי, מרקיד ונשכני הכולל קטעים אינסטרומנטליים מהפנטים מהרפרטואר המפואר שלו לצד שירים מאלבומו האחרון Open. המופע בליווי הרכב מוזיקאים משוגע וסולן נוטף כריזמה ו-Fאנק. ההמלצה שלנו? אל תפספסו את הייחודיות שנקראת קותימן, כי הולך להיות מחשמל ומשהו לא מהעולם הזה. אבל באמת.
מתחם "התחנה", מ-21:00. הכניסה חופשית

קותימן. בא לשבש אתכם ואז לתקן (צילום: דין אהרוני)
קותימן. בא לשבש אתכם ואז לתקן (צילום: דין אהרוני)

ריף כהן

ריף כהן, זמרת האינדי האהובה, שרה במנעד סגנונות מזרחיים הנעים בין הפרסי לעיראקי, עם קמצוץ צרפתי. מגיעה לנמל יפו להרים את המופע החדש שלה "חור בלב". המופע מבוסס על סיפורה האישי של ריף, וחוויתה בשנים האחרונות – פרידה, קינה, חופש, שחרור, השלמה והעצמה. היא הולכת לסחוף אתכם עם קולה הייחודי, ויחד איתה על הבמה הולכת להיות תזמורת ענקית שמורכבת מכינור, עוד, סאז, באס, ריק, דרבוקה וסינטי ערבי. המוזיקה המזרחית האותנטית כאן כדי להישאר. בואו מוכנים לפזז.
החל מהשעה 21:30 בנמל יפו. הכניסה חופשית

ריף כהן מחכה לכם בלילה הלבן. צילום: איליה מלניקוב
ריף כהן מחכה לכם בלילה הלבן. צילום: איליה מלניקוב

להקת שפתיים

חיים אוליאל ולהקת שפתיים עומדים לנגן לכם מוזיקה מרוקאית עממית ורוק ישראלי בהופעה חיה. לצעירים מדי שאולי לא מכירים, להקת שפתיים – האחים הגדולים של טיפקס – מתמחה במוזיקה צפון-אפריקאית וים-תיכונית, ושרה בעיקר בשפה המרוקאית-יהודית. מי שזקוק קצת לחפלה אותנטית מזרחית, זה המקום בשבילכם.
ורדיאל 17, 21:30

הופעות בגן הפסגה

תמרדה
תמרדה הולכת להעלות עם מופע השקה לאלבום השלישי "ERTEVÉ" – השם שניתן לתמר בלידתה, שמה המקורי, הלא מסונן שספוג באושר ובעושר. תמרדה הולכת לשיר לכם גרסאות מיוחדות לשירי עם אתיופיים, המבטאים השלמה עם הזהות האתיופית, המורשת העדתית ובשפת אמה – אמהרית. מי שרוצה להציץ לעולמות ומרחבים חדשים, זה המקום בשבילו לספוג קצת תרבות.

איפה הילד
איפה הילד להקת הרוק הוותיקה והמוערכת חוגגת 35 שנים של רוק'נרול ומחזירה אותנו לשנות ה-90. בא לכם לחזור לניינטיז? להרגיש צעירים שוב? עוד פעם אחת להאזין למוזיקה שליוותה אתכם כל כך הרבה שנים ואי אפשר למצוא אותה יותר? כן, "איפה הילד" יסגרו לכם את הפינה הזאת.

קרולינה
אחריהם תעלה על הבמה האחת והיחידה, קרולינה, דיוות הגרוב הישראלית. כבר שנים שקרולינה נעה בקלילות בין סול, טריפ הופ, ים תיכון, ביט וגרוב עם יכולות ווקאלית נדירה. לצד הלהיטים הגדולים תחשוף קרולינה שירים מתוך האלבום החדש "ALL RIVERS". היא אמנם שרה ש"אף אחד לא בא לי", אבל אנחנו יודעים שאנחנו הולכים לבוא ובענק.

קרולינה, גם היא תרים לכם בלילה הלבן (צילום: רון קדמי)
קרולינה, גם היא תרים לכם בלילה הלבן (צילום: רון קדמי)

גן הפסגה, יפו העתיקה, מ-21:30

קלאסיקות ישראליות ברחבת המשכן לאמנויות הבימה

במה שכבר הפך למסורת של הלילה הלבן, חובבי הזמר הישראלי יתכנסו ברחבת המשכן לאמנויות הבימה כדי לקבל מנת קלאסיקה מרוכזת ואיכותית. מה בתפריט?

רוית אלקלעי
מופע "צלצולי פעמונים" של רוית אלקלעי שתשיר ותנגן לכם מחווה מרגשת לזמרות הים התיכוניות הגדולות שעיצבו את פס הקול של הזמר הים תיכוני בארץ: מעפרה חזה ועד שרית חדד, מאהובה עוזרי ועד דקלה, דרך מרגול, זהבה בן, עדן בן זקן ועוד. יהיה מרגש וסוחף. אל תשכחו לצלם לאמא.

נורית גלרון
מופע להקה שיקפיץ אתכם בטירוף ויגרום לכם להיזכר בזכרונות מתוקים מימים עברו, או ממש משבוע שעבר. אחת הזמרות האדירות שיש לנו, עם צבע קולה המיוחד, תעלה בתפארתה להופעה מיוחדת עם רפרטואר עשיר בלהיטים נצחיים: "משהו בלבבה", "יש לי סימפטיה", "ילדות נשכחת", "סוס מעץ", "המיסטיקנים הסינים", "זה הגשם", "הלילות הקסומים", "תלתלים", "אתה הולך לישון מוקדם", "נגיעה אחת רכה", "אתה פה חסר לי", "אני אשתגע" ועוד.

אריאל זילבר
מלך הגרוב של הרוק הישראלי וזוכה פרס אקו"ם לשנת 2014 עתיד לבצע משיריו המוכרים והגדולים ולהיטים מהאלבום האחרון "מישהו". אחרי פעילותו בלהקת הרוק האגדית "תמוז", זילבר מנהל קריירת סולו מגוונות שבמסגרתה יצר שירים עבריית בשלל סגננות – ביניהם רוק, פופ, היפ-הופ, מוזיקה ערבית, מוזיקה עברית ומוזיקה אתיופית. זה הולך להיות כל כך טוב שכבר עכשיו אנחנו מתרגשים. 

רחבת המשכן לאמניות הבמה, מ-21:30. הכניסה חופשית

וובה שקל ופנחס

המרכז הקהילתי הכי דרומי בעיר הולך להיות אחד המקומות הכי מרימים ושמחים בעיר. המופע שיקפיץ אתכם יהיה המופע של הראפרים וובה שקל ופנחס. מי שלא מכיר, מדובר בדואט ראפרים יהודי-ישראלי ביזארי ומצחיק ששר ברוסית. פנחס הוא ראפר חסידי, וובה שקל הוא ראפר ומפיק. שניהם ביחד שרים ויוצרים באירוניה, בהומור ובמילות אהבה וקודש על ארץ ישראל והעם שלנו, משתי נקודות מבט מאוד שונות. כמובן שיש גם שילוב של החגים היהודיים, ביקורת חברתית וסוגיות שונות שהם דנים עליהם, וכל זה בראפ רוסי אותנטי. מי אמר שהיהדות הרוסית המוזיקלית מתה? בהופעה הזוג ישיק גם את אלבום הבכורה החדש שלהם "One Million Shekels".
מרכז תרבות אניס, רחוב פעמונית 9, יפו ד', החל מהשעה 19:00. הכניסה חופשית

אלכמיסט לילה לבן במוז"א – מוזיאון ארץ ישראל

אחרי שבשנה שעברה השתלט התדר על מוז"א ללילה משוגע לחלוטין של אמנות, הופעות ודי.ג'ייאים, ימשיך המוזיאון גם השנה לעמוד במוקד החגיגות מבחינת כל מי שלא עבר עדיין את גיל 30, לפחות מנטלית, עם חגיגות 15 שנים ללייבל התל אביבי Raw Tapes, בתפריט שיכלול את מיטב התוצרת הביתית, אורחים מיוחדים ושותפים לחזון המוזיקלי והתרבותי וסוללה של דיג'ייז מקומיות וחרוצות במיוחד. אבל על ראש הכתר עומד האחד והיחיד – The Alchemist. אחד ממפיקי ההיפ-הופ הכי מוכרים ברחבי העולם. מדובר במפיק רב תחומי שידיו נוגעות בראפ והיפ הופ, ובין היתר הוא גם DJ וראפר אמריקאי יהודי. האלכימיסט התפרסם בשנות ה-90 המאוחרות. במהלך השנים הפיק שירים רבים לאמני היפ הופ וראפ מובילים. בעבר היה הדיג'יי של אמינם והופיע איתו לא מעט פעמים. לא תבואו לראות את אחד מהחברים של אמינם? בטח כן. שימו לב שנגמרו הכרטיסים, אבל יכול להיות שהמזל יחייך אליכם ותצליחו למצוא מקומות למרות הכל.
עוד פרטים וכרטיסים ממש כאן בקליק. מוז"א, חיים לבנון 2, החל מ-18:00