הורות מעורבת: מדוע פוטר ראש שבט צופי דיזנגוף?

ראש שבט צופי דיזנגוף פוטר לאחר ויכוח על הקמת קאנטרי קלאב חדש בחורשה המשמשת את ילדי השבט. שדולת הורים חדשה מנסה לעזור

צופים. צילום: Shutterstock
צופים. צילום: Shutterstock
7 בינואר 2015

קבוצת הורים מרחבי העיר הקימה השבוע שדולה חדשה לקידום צורכיהם של הורים וילדים בתל אביב. איילת עטיאס, דוברת השדולה מספרת: "השדולה היא ארגון א־פוליטי שמנוהל כולו בהתנדבות. התחברנו כדי לפעול בענייני הורים. אנו מחפשים את הפתרונות הנכונים לבעיות השונות של הורים לילדים בגילים שונים ומתכוונים לפעול בשיתוף פעולה עם העירייה ומול גורמים צרכניים". בקבוצה חברים כ־30 הורים ויש בה גם רכזים המטפלים בכל קבוצת גיל. החברים בשדולה מתכננים לפעול במישור הציבורי והצרכני, לייצר גוף מחקר לגבי הצרכים העירוניים של הורים לילדים ולהעניק סיוע משפטי במקרה הצורך. עטיאס מספרת כי ההורים נתקלים במגוון רחב של בעיות הדורשות טיפול, ומציינת לדוגמה את בעיית חסימת המדרכות על ידי פחים ומכוניות חונות המקשה על הורים עם עגלות ללכת בבטחה, ואת האפליה בקבלה לגני ויצו ונעמת.

אחד הנושאים שבהם מנסה השדולה לסייע הוא פיטוריו של ניר קלינר, ראש שבט צופי דיזנגוף. קלינר פוטר מתפקידו על ידי הנהגת הצופים לאחר שניסה לפנות לעירייה כדי לשמר את החורשה המשמשת את ילדי השבט בסמוך לגימנסיה הרצליה, שעליה מתכננת העירייה לבנות קאנטרי קלאב. השדולה מנסה לסייע להחזירו לתפקידו, ואף הוציאה נייר עמדה להנהגת הצופים בנושא. עטיאס מספרת: "ניר עשה הכל בהתנדבות למען הילדים, זה אנטי דמוקרטי לפטר אותו רק כי ניסה לעזור".

חגית כספי יעקובי, אם לשלושה ילדים חניכים בשבט דיזנגוף, החברה בוועד פעולה שהקימו הורים לילדי השבט, מספרת: "הילדים נסערים ומתכוונים להילחם על החורשה שהיא הבית שלהם וכבר פתחו עצומה שצברה הרבה חתימות. כהורים נפעל במישור הסטטוטורי ומול העירייה לשינוי התוכנית. אנחנו מאמינים שאפשר בוודאות לקיים את הקאנטרי ואת החורשה ביחד". בנושא ראש השבט אומרת כספי יעקובי: "חורה לנו שראש שבט כל כך אהוב פוטר, הוא מאוד משקיע ומאוד אכפתי".

מתנועת הצופים נמסר בתגובה: "לצערנו, לא מדובר במקרה יחיד בו בחר ראש השבט להתנהל בשם הצופים, באופן עצמאי שאינו מתואם עם הגורמים בתנועה. גם בנושא בניית הקאנטרי פעל במנותק מצוות המו"מ הרשמי שפועל בעניין וזאת שוב, מבלי לתאם עם הגורמים הרשמיים בתנועה. התנועה אינה יכולה לקבל התנהלויות כגון אילו, שתוצאותיהן יכולות לפגוע בחניכיה וביעדי הצופים, אי לכך ובהתאם לזאת נאלצנו לבקשו לעזוב את תפקידו".